-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Rowerzysci na drogach cd
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pfl7f0$cj4$1@node2.news.atman.pl> <pfljaa$jv4$1@news.mixmin.net>
<5b1e6875$0$675$65785112@news.neostrada.pl>
<pfma28$hua$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5b1ebb17$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1ec8b4$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1ece7e$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1f6b66$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2164de$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2183be$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
<pfst5j$46l$1@news.mixmin.net>
<5b221b66$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
<pft9to$niv$1@news.mixmin.net>
<5b22354f$0$616$65785112@news.neostrada.pl>
<pftefi$u8i$1@news.mixmin.net>
<5b223ef1$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<5b22583b$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
<5b226159$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
<pftqgr$h7q$1@news.mixmin.net>
<5b22bceb$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
From: Akarm <a...@w...pl>
Date: Thu, 14 Jun 2018 22:19:15 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b22bceb$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 58
Message-ID: <5b22cdc3$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.72.250
X-Trace: 1529007555 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 614 178.42.72.250:50271
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633734
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-14 o 21:07, Uzytkownik pisze:
> W dniu 2018-06-14 o 15:26, Malkoit pisze:
>> Kierowca musi reagować przed wjazdem na skrzyzowanie.
>> Rowerzysta, zanim wjedzie na przejazd, też musi myśleć
>> i ewentualnie zwolnić/zatrzymać się, jeżeli prawo wymaga
>> udzielenia pierwszeństwa.
Prawo nigdzie nie przewiduje i nie wymaga udzielenia pierwszeństwa przez
rowerzystę na przejeździe dla rowerzystów. Rowerzysta na przejeździe dla
rowerzystów ZAWSZE ma pierwszeństwo.
> Dlatego w PoRD powinien znaleźć się zapis o bezwzględnym zatrzymaniu się
> rowerzystów przed wjazdem na przejazd rowerowy.
Lepszy pomysł: samochód powinien bezwzględnie zatrzymywać się przed
każdym przejazdem i każdym skrzyżowaniem.
> Tylko dzięki temu kierowca ma szanse na zauważenie w porę rowerzysty
> oraz bezpieczne udzielenie mu lub nieudzielenie pierwszeństwa.
Tylko dzięki temu kierowca będzie miał szanse na zauważenie w porę
innego uczestnika ruchu i udzielenie mu pierwszeństwa.
>> Jeżeli rowerzystka wtargnęła, to kierowca miał małe szanse,
>> nawet gdyby wcześniej zwolnił.
>
> Rowerzystka nie wtargnęła, bo nie mogła wtargnąć, gdyż PoRD nie
> przewiduje takiego czynu/pojęcia w stosunku do rowerzystów.
> Ponadto PoRD nie zabrania rowerzyście na wjazd bezpośrednio przed jadący
> pojazd tak jak jest to z pieszymi.
> Jak myślisz dlaczego? Bo rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo na
> przejeździe, a kierujący samochodem bezwzględny obowiązek ustąpienia
> pierwszeństwa.
>
>> Najlepiej by było, gdyby znak stał przy drodze dla rowerów.
Żadne najlepiej.
Żeby znak obowiązywał na drodze dla rowerów musi stać przy prawej
stronie drogi dla rowerów.
> Znak powinien być powtórzony przy DDR. Jeżeli go tam nie ma, a ten przy
> jezdni dla samochodów nie jest dobrze widoczny to znak ten nie
> obowiązuje dla rowerzystów na DDR.
Żadne takie, żadne "widoczny" przy innej jezdni.
Znak musi być ustawiony po prawej stronie drogi lub drogi dla rowerów.
Wtedy obowiązuje jadących drogą lub drogą dla rowerów.
Droga i droga dla rowerów to nie jest to samo, podobnie jak ekonomia i
ekonomia socjalistyczna. Dlatego są osobno określone w PoRD.
Na przejeździe dla rowerzystów zawsze pierwszeństwo ma rowerzysta.
ZAWSZE! A na drodze dla rowerów obowiązują tylko znaki ustawione przy
drodze dla rowerów i żadne inne. Tak stanowi prawo.
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
Następne wpisy z tego wątku
- 14.06.18 22:28 Malkoit
- 14.06.18 22:44 Akarm
- 14.06.18 23:00 Akarm
- 14.06.18 23:10 Uzytkownik
- 14.06.18 23:36 mk4
- 14.06.18 23:47 mk4
- 14.06.18 23:49 Uzytkownik
- 14.06.18 23:51 mk4
- 14.06.18 23:52 mk4
- 14.06.18 23:54 mk4
- 15.06.18 00:27 TomN
- 15.06.18 00:32 TomN
- 15.06.18 11:25 WS
- 15.06.18 12:44 Uzytkownik
- 21.06.18 08:48 Malkoit
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe