-
Data: 2018-06-21 21:08:02
Temat: Re: Rowerzysci. Pierwszeństwo.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-06-21 o 18:00, Akarm pisze:
> Rowerzysta jadący drogą dla rowerów, zanim wjedzie na przejazd dla
> rowerzystów ma robić to, co mu nakazuje Prawo o Ruchu Drogowym. Czyli
> trzymać kierownicę i jechać drogą dla rowerów a nie chodnikiem. I to
> jest wszystko, do czego zobowiązuje rowerzystów PoRD przed wjazdem na
> przejazd.
> Albowiem rowerzysta zanim wjedzie na przejazd nie ma żadnej
> "ewentualnej konieczności udzielenia pierwszeństwa pojazdowi
> nadjeżdżającemu". Za to rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe dla
> rowerzystów ZAWSZE!
Nie do końca. Rowerzysta na drodze podporządkowanej musi ustąpić
pierwszeństwa pojazdom na drodze głównej. Ale, żeby miał obowiązek
podporządkowania się to musi mieć umieszczone stosowne znaki drogowe w
miejscu widocznym.
Kierowca dojeżdżając do jakiegokolwiek przejazdu rowerowego musi
zachować szczególną ostrożność i być przygotowanym na to, że rowerzysta
wjedzie na ten przejazd. Musi też mu ustąpić pierwszeństwa przejazdu.
Nie może z góry zakładać, że jeżeli jedzie drogą z pierwszeństwem to ma
pierwszeństwo.
> Rowerzysta nie powinien wjeżdżać na przejazd bezpośrednio przed
> nadjeżdżający pojazd,
Tyle, że prawodawca takie zapisu nie ustanowił.
Dlaczego?
> może to przypłacić utratą zdrowia a nawet życia.
Ale to oczywista oczywistość.
> Z tego samego powodu pieszy nie powinien wchodzić na przejście
> bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd.
Ale pieszy w odróżnieniu od rowerzysty ma taki zapis.
Dlaczego?
> I z tego samego powodu samochodem nie powinno się wjeżdżać przed
> nadjeżdżający pojazd, nawet jeśli on jedzie na czerwonym.
To też jest oczywista oczywistość.
Jest jednak pewne "ale". Są krzyżowania przed którymi nie stawia się
znaku "droga z pierwszeństwem". Są tylko znaki "ustąp pierwszeństwa".
Dlaczego?
Czy kierowca jadący taką umowną drogą z pierwszeństwem, przy której nie
ma znaku "droga z pierwszeństwem" ma prawo zawsze zakładać, że zawsze ma
pierwszeństwo?
Otóż nie!
Ma się zachować tak jakby zbliżał się skrzyżowania równorzędnego i
dopiero po upewnieniu się, że ma pierwszeństwo ma prawo skorzystać z
tego pierwszeństwa. Takie oznakowanie stosuje się tam, gdzie nie ma
możliwości zadbać o stan tego oznakowania oraz o jego czytelność. Jeżeli
znak "ustąp pierwszeństwa" jest nieczytelny to kierowca nie musi się
stosować do tego znaku. Ale to, żeby się stał nieczytelny jest dość trudne.
Po to właśnie 3 znaki spośród wszystkich mają odmienny kształt, który
umożliwia rozpoznanie tych znaków zarówno od tyłu jak wtedy, kiedy są
zaśnieżone. Te znaki to:
1. "ustąp pierwszeństwa"
2. "stop"
3. "droga z pierwszeństwem"
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=