-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Rowerzysci. Pierwszeństwo.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pfl7f0$cj4$1@node2.news.atman.pl> <pfma28$hua$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5b1ebb17$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1ec8b4$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1ece7e$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1f6b66$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2164de$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2183be$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
<pfst5j$46l$1@news.mixmin.net>
<5b221b66$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
<pft9to$niv$1@news.mixmin.net>
<5b22354f$0$616$65785112@news.neostrada.pl>
<pftefi$u8i$1@news.mixmin.net>
<5b223ef1$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<5b22583b$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
<5b22ba34$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<pfui12$kde$1@news.mixmin.net>
<5b22e2e3$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
<pgfqiu$76g$1@news.mixmin.net>
<5b2b8eda$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<pgg9cq$vvo$1@news.mixmin.net>
<5b2bbbb0$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
<pggfl1$b58$1@news.mixmin.net>
<5b2bcb98$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Thu, 21 Jun 2018 21:08:02 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b2bcb98$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 71
Message-ID: <5b2bf795$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1529608085 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 594 31.42.14.107:50297
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634314
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-21 o 18:00, Akarm pisze:
> Rowerzysta jadący drogą dla rowerów, zanim wjedzie na przejazd dla
> rowerzystów ma robić to, co mu nakazuje Prawo o Ruchu Drogowym. Czyli
> trzymać kierownicę i jechać drogą dla rowerów a nie chodnikiem. I to
> jest wszystko, do czego zobowiązuje rowerzystów PoRD przed wjazdem na
> przejazd.
> Albowiem rowerzysta zanim wjedzie na przejazd nie ma żadnej
> "ewentualnej konieczności udzielenia pierwszeństwa pojazdowi
> nadjeżdżającemu". Za to rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe dla
> rowerzystów ZAWSZE!
Nie do końca. Rowerzysta na drodze podporządkowanej musi ustąpić
pierwszeństwa pojazdom na drodze głównej. Ale, żeby miał obowiązek
podporządkowania się to musi mieć umieszczone stosowne znaki drogowe w
miejscu widocznym.
Kierowca dojeżdżając do jakiegokolwiek przejazdu rowerowego musi
zachować szczególną ostrożność i być przygotowanym na to, że rowerzysta
wjedzie na ten przejazd. Musi też mu ustąpić pierwszeństwa przejazdu.
Nie może z góry zakładać, że jeżeli jedzie drogą z pierwszeństwem to ma
pierwszeństwo.
> Rowerzysta nie powinien wjeżdżać na przejazd bezpośrednio przed
> nadjeżdżający pojazd,
Tyle, że prawodawca takie zapisu nie ustanowił.
Dlaczego?
> może to przypłacić utratą zdrowia a nawet życia.
Ale to oczywista oczywistość.
> Z tego samego powodu pieszy nie powinien wchodzić na przejście
> bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd.
Ale pieszy w odróżnieniu od rowerzysty ma taki zapis.
Dlaczego?
> I z tego samego powodu samochodem nie powinno się wjeżdżać przed
> nadjeżdżający pojazd, nawet jeśli on jedzie na czerwonym.
To też jest oczywista oczywistość.
Jest jednak pewne "ale". Są krzyżowania przed którymi nie stawia się
znaku "droga z pierwszeństwem". Są tylko znaki "ustąp pierwszeństwa".
Dlaczego?
Czy kierowca jadący taką umowną drogą z pierwszeństwem, przy której nie
ma znaku "droga z pierwszeństwem" ma prawo zawsze zakładać, że zawsze ma
pierwszeństwo?
Otóż nie!
Ma się zachować tak jakby zbliżał się skrzyżowania równorzędnego i
dopiero po upewnieniu się, że ma pierwszeństwo ma prawo skorzystać z
tego pierwszeństwa. Takie oznakowanie stosuje się tam, gdzie nie ma
możliwości zadbać o stan tego oznakowania oraz o jego czytelność. Jeżeli
znak "ustąp pierwszeństwa" jest nieczytelny to kierowca nie musi się
stosować do tego znaku. Ale to, żeby się stał nieczytelny jest dość trudne.
Po to właśnie 3 znaki spośród wszystkich mają odmienny kształt, który
umożliwia rozpoznanie tych znaków zarówno od tyłu jak wtedy, kiedy są
zaśnieżone. Te znaki to:
1. "ustąp pierwszeństwa"
2. "stop"
3. "droga z pierwszeństwem"
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo