eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2018-06-14 20:50:38
    Temat: Re: Rowerzysci
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-06-14 o 14:56, Malkoit pisze:

    > Weź pod uwagę, że ja cały czas pisze o jednym znaku,
    > a ty cały czas piszesz o znakach (wielu znakach).
    >
    > Ja piszę o znaku "ustąp pierwszeństwa" i on obowiązuje
    > dla całej DROGI przed skrzyżowaniem,
    > bo tak wynika z PoRD; DROGI, czyli takze dla drogi dla rowerów.
    > Oczywiście, nie jest to napisane wprost. W poprzednich postach pisałem
    > szczegółowo dlaczego tak jest i skąd to wynika.

    Wskaż zapis w PoRD, że tylko znak "ustąp pierwszeństwa" ustawiony przy
    jezdni dla samochodów obowiązuje także na DDR przebiegającej obok, a
    pozostałe znaki już nie.

    Zgodnie z Twoim tokiem myślenia to wszystkie znaki tam ustawione powinny
    także i obowiązywać na DDR np. znak B-9 (zakaz wjazdu rowerów), a taki
    znak zawsze stoi przy jezdni dla samochodów jeżeli obok przebiega DDR.

    To o czym piszesz to są tylko i wyłącznie nieudolne interpretacje. 
    Niekoniecznie Twoje, bo nawet sądy mają z tym problem.

    Problem jest niestety bardziej złożony. Dam Ci przykład z mojej wsi.

    Jest droga podporządkowana, którą przecina 2-pasmowa droga z
    pierwszeństwem. Wzdłuż drogi podporządkowanej po prawej jej stronie
    przebiega linia tramwajowa. Za linią tramwajową znajduje się chodnik dla
    pieszych oraz droga rowerowa. Jadąc drogą dla rowerów nie jesteś w
    stanie dobrze widzieć oznakowania.

    Dlaczego?

    Ano dlatego, że znaki są zasłaniane przez tramwaje, drzewa i wysoki
    żywopłot, a ponadto znaki przy jezdni są usytuowane w pozycji lekko
    przekręconej w kierunku środka jezdni. Dlatego rowerzysta jadąc DDR może
    w ogóle ich nie widzieć. Skoro ich nie widzi to jak można wymagać, aby
    się do nich stosował?

    Jadąc tą samą DDR z przeciwnego kierunku są jeszcze większe jaja, bo tam
    przed skrzyżowaniem jest o wiele szerzej. Nie dość, że pas DDR oddziela
    od ustawionych znaków chodnik, linia tramwajowa, 2 pasy ruchu dla
    przeciwnego kierunku, szeroki pas zieleni o szerokości co najmniej
    jednego pasa ruchu, a następnie 5 pasów ruchu.

    Wytłumacz mi więc jak rowerzysta ma zauważyć znak "ustąp pierwszeństwa"?

    Nie ma najmniejszych szans. Dlatego rowerzystów nie mogą obowiązywać
    znaki, których nie mają szans zauważyć. Aby egzekwować znak "ustąp
    pierwszeństwa" musi on być powtórzony w miejscu widocznym dla
    rowerzystów. Jeżeli tego powtórzonego znaku nie ma to rowerzysta może
    olać sikiem prostym znak, który stoi w niewidocznym dla niego miejscu.

    Ponadto jest jeszcze "druga strona medalu". Rowerzysta, który wjedzie na
    przejazd rowerowy natychmiast nabywa pierwszeństwo przejazdu, bo tak też
    stanowi PoRD, które także nie zabrania mu wjeżdżania bezpośrednio przed
    jadący pojazd. Nabywa pierwszeństwo niezależnie czy od tego czy przecina
    drogę podporządkowaną czy też drogę z pierwszeństwem.

    Reasumując. Teoretycznie kierowca na drodze głównej ma pierwszeństwo
    przed rowerzystą, ale w praktyce zawsze musi ustąpić pierwszeństwa
    rowerzyście.

    Po co więc to bicie piany i udowadnianie czegoś co tylko może przynieść
    więcej złego niż dobrego. Weźmiesz na siebie odpowiedzialność jak któryś
    na tej grupie weźmie sobie głęboko do serca Twoje słowa i zacznie
    egzekwować swoje teoretyczne pierwszeństwo?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: