    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rowerzyści
    Date: Fri, 20 Jul 2012 04:40:44 +0200
    <jtnrcg$597$2@inews.gazeta.pl> <jtojce$6mj$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <jtpog0$hqt$1@inews.gazeta.pl> <jtppeu$jr8$1@inews.gazeta.pl>
    <jtprar$86e$1@mx1.internetia.pl> <jtuui2$39v$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <jtvapk$g3h$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <jtvpov$g2p$1@inews.gazeta.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ju2jad$gk4$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    On 2012-07-17 12:51, Budzik wrote:
    > a może kierowca jechał tą drogą niepotrzebnie?

    Miał nadkładać drogi omijając tę z podwójnym rowerzystą czy zjechać na
    chodnik? Dostrzeż ironię.

    > Piszesz o niebezpieczeństwie, o niepotrzebnym zachowaniu rowerzystów, ale
    > nadal nie potrafisz wyjaśnić.

    To jest tak proste, że nie ma co wyjaśniać. Rowerzyści niech sobie jeżdżą
    koło siebie, ale tylko jak nie wpływa to jakkolwiek na auta. To prosta
    zasada i raczej zrozumiała. Wymijanie dwóch rowerzystów istotnie wpływa, a
    dodatkowo może być niebezpieczne, bo niekoniecznie drugiego się spodziewasz.

    > Dla ciebie niebezpieczeństwem jest skrecanie samochodem? Manewr
    > wyprzedzania sprawia ci trudnośc na pustej drodze? To w takim razie czas
    > przyjąc do wiadomości, że to nie rowerzyści powodują niebezpieczeństwo...
    > to ty...

    Nie wiem co to masz za logikę, w której z głupot wychodzą Ci jeszcze
    większe głupoty, ale zrozum, że z fałszywej implikacji wychodzi cokolwiek
    i raczej nie jest to prawda.
    Dla jasności zanim znów wysnujesz z głupot kolejne:
    Nie, skręcanie nie jest niebezpieczne. Niebezpieczne jest to, że nie
    musisz się spodziewać/widzieć drugiego rowerzysty. Przyjmij to za
    aksjomat, bo ogólnie jak coś się wlecze, to robi to możliwie z prawej
    strony, a nie całą szerokością, bo z natury swojej wie, że inni będą z
    lewej wyprzedzać.
    Pusta droga nie ma tu znaczenia, dlatego, że chociażby w przykładzie masz
    sytuację niebezpieczną, a rowerzyści gotowi twierdzić że chwilę temu była
    pusta, nikt się nie godzi na zmianę skali z zaskoczenia, więc sorry.

    > co mówiąc szczerze wyjaśnia twoje podejście do sprawy.
    > Jeżdziłeś kiedyś czymś większym od Omegi?

    Nie wiem co on ma do rzeczy, ale tak. Codziennie prawie.

    > Jadąc czymś takim warto włąśnie po to mrugać odpowiednio wcześniej, aby
    > zasygnalizować tym z tyłu, że jest coś przed nami, mając swiadomość, że
    > racji gabarytu samochodu, ci za nami nie są w stanie tego zauważyć.

    Mrugać do tyłu? Czym? stopem?
    Sorry, ale nie musisz interesować się na prostej tymi z tyłu na swoim
    pasie o ile nie hamujesz niepotrzebnie (tzn. oni mają zachować bezpieczny
    odstęp, ale Tobie nie wolno tego testować).
    Nikt z tyłu nie musi też rozumieć Twojego migania, jedzie za Tobą, jeszcze
    tego brakuje, żeby jakimś morsem czytał sms-a od Ciebie z migania.

    > Na pewno niezbyt bezpieczne jest wykonywanie tego manewru nagle (o czym
    > pisałęś wczesniej)

    Znaczy jaki przepis zabrania wykonania tego manewru bezpiecznie dla siebie
    szacując swoje możliwości i odległości jakie ma się na drodze?

    > Przypomnę tylko, że kierunkowskaz nie służy do sygnalizowania manewru,
    > chociaż wiem, że ludzie o tym zapominają. Jak już kręcisz kierownicą, to
    > kierunkowskaz jest mi niepotrzebny. Wtedy wiem, że kręcisz.

    Z drugiej strony nie masz go włączać dwa kilometry przed licząc na to, że
    gdzieśtam wyminiesz kogoś. A o mnie się nie bój, ogólnie stosuję
    kierunkowskazy tam gdzie ma to sens już i niesie informację z sobą, a nie
    potrafi zmylić.

    > Kierunkowskaz służy do sygnalizowania chęci wykonania manewru i jako taki,
    > powininen być włączony odpowiednio wcześniej. I nikomu nie przeszkadza, że
    > bus bedzie jechał za rowerzystą z włączonym kierunkowskazem, pomimo tego,
    > że z naprzeciwka jadą samochody i być może będzie wyprzedzał dopiero za
    > 200-300metrów.

    Służy, ale włączanie go tylko ku nadziei na manewr jest głupie, W
    opisywanym przypadku rozumiem, że sugerujesz włączenie go daleko przed
    realną oceną czy manewr się w ogóle uda, a potem jeśli nie to jazda z tym
    kierunkowskazem i kilka kilometrów, bo wysepki i linia ciągła I owszem
    takie są to odległości. Tymczasem na wysepkach zazwyczaj się skręca i ten
    kierunek jest bez sensu.

    > Mistrzu kierownicy, nie pisz do mnie co mogę a czego nie mogę sobie
    > uzmysłowić, bo ja nie mam problemu z wyprzedzaniem rowerzystów.

    Odizoluj sobie w końcu w myślach utrudnienie wyprzedzania jakim SĄ
    podwójni rowerzyści od problemów z wyprzedzaniem jakich NIE MAM. Przepisy
    są jasne, a Ty ciągle wymyślasz sobie, że ktoś czegoś nie potrafi zamiast
    zastanowić się czemu PoRD akurat takiej sytuacji zabrania.

    > ale przyznaje, że rozbawiłes mnie tym ciągnikiem na poboczu...

    Co śmiesznego jest w ciągnikach, które wlekąc się jakoś rozumieją, że inni
    będą ich wyprzedzać?

    > nadal nie wyjaśniłes, dlaczego tak bardzo boisz się wyjechac na lewy pas,

    Zrozum, że nie boję się i nijak to z powyższego wynika, ALE jak widać
    nietrudno wymyślić przykład, że z pustej drogi robi się niebezpieczna
    sytuacja. Cały czas więc nie dość, że nie potrafisz tego obronić to wciąż
    upierasz się, nie wiem w imię czego, że bezsensownie ułożonych dwóch
    rowerzystów zupełnie jest bez znaczenia.
    Nikt się nie kłóci z tym, że poruszać się mogą jak nie utrudniają czyli
    jak nie ma żadnych aut czy z tyłu czy z przodu, ale jak już ktoś chce ich
    wyprzedzać to sorry.

    > żeby wyprzedzić tych dwóch rowerzystów, ktorzy DLA CIEBIE jadą bezsensownie
    > koło siebie. Droga jest pusta, chłopaki/dziewczyny jada sobie na
    > relaksującą wycieczkę, gadają, ty nadjezdzaszz tyłu. Widzisz ich z daleka,
    > wiec pas na lewy mozesz sobie zmienic nawet 200 metrów przed nimi. I
    > jedziesz dalej.
    > Chłopie, czego ty sie tak boisz?

    Czy Ty rozumiesz słowa "bać się"? Wydaje się, że nie bardzo, bo nijak było
    mowy o strachu. Ciągle Ci wskazuję, że utrudnieniem jest dwóch. Dodatkowo
    może być akurat niebezpieczne i zmieni się to szybciej niż rowerzysta się
    zorientuje.

    > Powiem więcej, jadać samochodem na pustej drodze, często wyprzedzam jednego
    > rowerzystę tak jakby było ich dwóch - skoro mam miejsce, to dlaczego mam
    > nie być uprzejmy dla rowerzysty i nie zostawić mu więcej miejsca?

    A jak by było dwóch to jesteś uprzejmy i jedziesz jednym kołem po poboczu
    z lewej strony? Twoja nadgorliwość nijak się ma do uprzejmości. A
    utrudnienia powodowane przez rowerzystów są równie bezsensowne niestety.

    > oczywiscie. Gdyby pojechali pociągiem, dałoby się uniknąć jeszcze bardziej.
    > Albo jakby nie wychodzili z domu. Chociaz statystyki lion mówią, że
    > najwiecej wypadkó dzieje się w domu.
    > hmm.... to moze tak - jakby kierowca wsiadł do samochodu ale nie pojechał -
    > wtedy też nie byłoby niebezpieczenstwa dla rowerzystów prawda?
    > Jak widać - wszystko można sprowadzić do absurdu.

    Tak, można, tylko Twoje porównania są zupełnie z czapy i mają się nijak do
    omawianej sytuacji łamania przepisów przez rowerzystów.

    > Znowu demagogia?
    > Mam ci przytoczyć opis zachowania busa z twojego pierwszego postu?
    > Gwałtowny?

    Jak Cię to słowo tak mocno zabolało to użyj "dynamiczny", lepiej brzmi?
    Nie podałem żadnej nadzwyczajnie rzadkiej sytuacji, a się kłócisz jak by
    od tego zależała obrona Częstochowy.

    > Uściślij, co masz na myśli, pisząc "chyba, że nic nie jedzie"
    > O którym kierunku poruszania mówisz?

    Proste, że o obydwu. Jesteś w stanie sobie wyobrazić że rowerzysta może
    orientować się w sytuacji na drodze? Już nie mówię, że ma np. lusterko,
    ale, np. wyjeżdża z miejsca gdzie nie ma aut i wie, że ich nie będzie.

    > łyżka dziegciu - policja ma zawsze rację? Ty masz 15 lat?

    Napij się tego dziegciu i pokaż gdzie dokładnie tak napisałem, że zawsze
    ma rację, deko inaczej brzmiało chyba? :P
    Natomiast jak wspominałem policja jednak karze rowerzystów za taką jazdę,
    a Ci te mandaty przyjmują bądź przegrają więcej w sądzie. Jak Ci inaczej
    tłumaczyć, że jazda w ten sposób jest niezgodna z przepisami nawet tam
    gdzie tego rowerzystę trudno by było wyprzedzać?

    > mam wrażenie, że mówimy o innych sytuacjach.
    > Jeżeli jedziemy zakorkowana drogą, ruch w obie strony, dodatkowo na tyle
    > szeroką, że mozna wyprzedzić jednego rowerzystę, nawet kiedy ktoś jedzie z
    > naprzeciwka, to absolutnie nie postuluję, aby rowerzysci mogli jeżdzić koło
    > siebie.

    O, i dochodzimy do sedna - rowerzyści mogą się poruszać obok siebie pod
    warunkiem, że jadące auta za nimi nie będą musiały specjalnie hamować (tj.
    do prędkości rowerzystów) i dodatkowo zapewnisz, że manewr będzie na tyle
    bezpieczny co wyprzedzając jednego.
    Ale nie masz na to najmniejszych szans. Sytuacja na drodze zmienia się
    szybko, a rowerzyści do tego nie mają szans ocenić (szczególnie z tyłu)
    czy przez ich głupie rozpychanie się na jezdni ktoś manewru może nie
    wykona i jednak będzie musiał zwolnić.
    Efektywnie więc jak już wiele razy było wspominane mogą sobie jechać koło
    siebie jak są pewni że są sami. Jak tylko może pojawić się auto to sorry,
    ale gęsiego.

    > Jeżeli z naprzeciwka jest ruch, to absolutnie uważam, że rowerzyści powinni
    > zjechać.

    Tzn, tylko jak widzą samochód na horyzoncie przed sobą?
    Apelujesz o chodniki, bo każdy jedzie, a tu nagle chcesz wprowadzić
    kosmicznie nieskuteczną sprawę, że przywilej się kończy jak tylko coś
    jedzie i że trzeba wtedy już zjechać. Każdy to oleje.

    > Duzo zalezy od szerokości drogi i natężenia tego ruchu.

    A to jeszcze zależy jak dużo aut? I nawet mają widzieć zza tego busa
    drugie auto i jeszcze oceniać?
    Z szerokością to owszem, nawet dla mnie są drogi, w których szerokość jest
    za mała na jednego rowerzystę i można deko drogi nadłożyć, bo po prostu
    jest niebezpiecznie.

    > Pamiętaj, ze wiele dróg jest na tyle wąskich, że nie jesteśw stanie
    > wyprzedzić rowerzysty, jeżeli z naprzeciwka coś jedzie.

    Ale większość jest taka, że jednego wyprzedzisz, a dwóch nie.

    > A to, że kierowcy tak robią, przytulając siędo rowerzystów - chyba nie
    > jesteśjednym z tych smieciowych gazeciarzy?

    Nie, ja z tych co zostawiają nawet więcej, bo rowerzyści są raczej niezbyt
    obliczalni i lepiej mieć jeszcze zapas.

    > dlacego uwazasz ze sie zdziwie?

    Dlatego, że ciągle uważasz, że absolutnie nie powodują utrudnień. Jeden
    często porusza się jak pijany, dwóch - do kwadratu.

    > nie twierdze, ze ten przywilej należy się rowerzystom wszedzie.

    Tak, dokładnie tam gdzie ich nikt nie wyprzedzi, ani nie wyminie.

    > czyli już nawet rysowania nie bedzie...? :( buu....

    Przyznałeś się wyżej że jednak rozumiesz dodawanie, więc przestało to mieć
    sens.

    > To jest pytanie czy stwierdzenie?

    Tak, miał być pytajnik.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_