  • 111. Data: 2017-10-09 08:09:19
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: p...@g...com

    --Przestrzegac to musi. A skoro ma karte rowerowa, to i troche poznac musial.

    no to przestrzega, troche :-)

    --Co najlepiej widac na filmie - zielone, to jedziemy :-)

    kierowca MUSI znac PORD i MUSI go przestrzegac, w tej sytuacji nie ma zadnych
    watpliwosci mozna ew. jeszcze dolozyc mandate temu w BMW za wymuszenie i spowodowanie
    kolizji :-)

    2. ZNACZENIE I STOSOWANIE

    Znak informacyjny D6b "Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów" stosuje się
    w celu oznaczenia miejsca przeznaczonego do przechodzenia pieszych oraz miejsca
    przejeżdżania rowerzystów w poprzek drogi.
    Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem jest obowiązany
    zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących
    się w tych miejscach lub na nie wchodzących oraz rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wjeżdżających.

  • 112. Data: 2017-10-09 09:38:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 9 Oct 2017 07:26:31 +0200, Shrek napisał(a):

    > NIe dlatego - zresztą mają siebie na wzajem po lewej.

    Przeczytaj w końcu ustawę, art 25.1 i dowiesz się dlaczego jak się skręca w
    lewo, to trzeba ustąpić jadącemu prosto

    > No dobrze - i ktoś wjechał na czerwonym z prawej.

    > winny ten co na zielonym wjechał bo pierwszeństwa nie ustąpił

    A masz Ty w ogóle prawo jazdy?
    Winny zderzenia jest ten co pomimo zakazu (sygnału czerwonego) wjechał na
    skrzyżowanie.

    > W Karakowie też nie stał przy jezdni tylko przy chodniku obok jeddni.

    Ktoś mógł go sobie nawet na środku rzeki postawić.
    Nie zmienia to faktu że jest to uznakowanie zgodne z przepisami, mające
    konkretne znaczenie.
    Nie rozumiałeś go, wrzuciłeś jako przykład nie wiem czego...

  • 113. Data: 2017-10-09 09:44:19
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 15:35, Shrek pisze:

    > Problem ma dwie warstwy.
    >
    > Jedna to taka, że skręcając (akurat w prawo nie w lewo) ciężko
    > rowerzystę zauważyć. Jak jest widoczność to często wystarczy paterzeć
    > czy wcześniej takowego nie wyprzedzasz, co daje dość dużą (pytanie czy
    > zadowalalającą) skuteczność detekcji rowerzystów.
    >
    > Druga to taka, że większość kierowców nie zdaje sobie sprawy nawet z
    > pierwszej warstwy, bo problemu wogóle nie dostrzega. Pytałem o to
    > znajomych czy nie mają problemów z widocznością rowerzytów przy skręcie
    > w prawo i większość z nich odpowiedziała, że żadnego, bo po prostu
> [...]
    Wypadki to czasem nieszczęśliwe zbiegi okoliczności. Jeśli np. w
    Warszawie sporo miejsc parkingowych jest wyznaczonych legalnie (przez
    ZDM), ale niezgodnie z kodeksem (stawianie aut minimum 10 m przed
    przejściem) to nie mamy o czym mówić. Rowerzysta wyjeżdża zza
    samochodu/krzaka/pieszych i nieszczęście gotowe. Zwłaszcza, że porusza
    się stosunkowo szybko. A już najgorzej, jak przy skręcie porusza się
    idealnie "za słupkiem" przy przedniej szybie. Po prostu go nie widać aż
    do momentu rozjechania...
    T.

  • 114. Data: 2017-10-09 10:50:59
    Temat: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...com.pl>

    W dniu 09.10.2017 o 07:26 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    87352_ukejs5_600.jpg

    > Było.
    Podrzucisz linka?

    > Samochód. Zmieniasz temat.

    Jeśli samochód, to dlaczego jest tam para znaków A-7 T-6c?

    > Shrek

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 115. Data: 2017-10-09 13:57:23
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2017 o 10:50, Kubuś Puchatek pisze:

    > Podrzucisz linka?

    Tu masz sprzed 10 lat. Temat wraca regularnie.

    http://www.grupy.v10.pl/Re,Pierwsze,stwo,EmEne,E,wiE
    t,E,1,1688080,2007_11.html

    > Jeśli samochód, to dlaczego jest tam para znaków A-7 T-6c?

    Bo światła mają "pierwszeństwo" (czyli mogą je zmieniać) nad znakami
    okrślającymi pierwszeństwo.

    Shrek

  • 116. Data: 2017-10-09 14:33:03
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...com.pl>

    W dniu 09.10.2017 o 13:57 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    t,E,1,1688080,2007_11.html

    > Bo światła mają "pierwszeństwo" (czyli mogą je zmieniać) nad znakami

    Nie zrozumieliśmy się. Dlaczego ktoś je tam umieścił? Tzn. co zmieniło by
    się w relacji samochód-autobus, gdyby tej pary znaków tam nie było?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 117. Data: 2017-10-09 14:51:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2017 o 14:33, Kubuś Puchatek pisze:

    > Nie zrozumieliśmy się. Dlaczego ktoś je tam umieścił? Tzn. co zmieniło
    > by się w relacji samochód-autobus, gdyby tej pary znaków tam nie było?

    Widocznie jakiś smieszek przeliczył, ze tak musi być, bo inaczej jak
    wysiądą światła to się zapcha, albo znaki były wcześniej i projektant
    nie ruszył bo za "8 tysi to się tylko na światła umawiali":)

  • 118. Data: 2017-10-09 16:31:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-09 o 14:33, Kubuś Puchatek pisze:

    > Nie zrozumieliśmy się. Dlaczego ktoś je tam umieścił? Tzn. co zmieniło
    > by się w relacji samochód-autobus, gdyby tej pary znaków tam nie było?

    Nic.
    Za to zmieni, jeśli światła wysiądą.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 119. Data: 2017-10-09 19:05:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >Warszawie sporo miejsc parkingowych jest wyznaczonych legalnie (przez
    >ZDM), ale niezgodnie z kodeksem (stawianie aut minimum 10 m przed

    Znaki maja pierwszenstwo nad przepisami ogolnymi ustawy :-)

> [...]
    > najgorzej, jak przy skręcie porusza się idealnie "za słupkiem" przy
    > przedniej szybie. Po prostu go nie widać aż do momentu

    Przy przepisowych 10m tez moze byc klopot, jak samochod szybki i
    rowerzysta szybki.

    J.

  • 120. Data: 2017-10-09 19:14:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Widocznie jakiś smieszek przeliczył, ze tak musi być, bo inaczej jak
    >wysiądą światła to się zapcha, albo znaki były wcześniej i projektant
    >nie ruszył bo za "8 tysi to się tylko na światła umawiali":)

    Niekonieczne zapcha - tak z reguly ustawia sie pierwszenstwo na trasie
    autobusu, bo to w koncu dlugie bydle i nie powinno dynamicznie ruszac.
    A i cos o "wlasciwych" priorytetach ruchu wladze moga wspomniec.

    Wiec pytanie raczej co bedzie jak swiatla beda dzialaly - ma tam
    wydzielona faze i S-3, tylko wydzielony czas, czy nawet tego nie
    trzeba, bo natezenie ruchu takie, ze ta chwila przy wylaczeniu
    zielonego wystarca.

    No ale tego zadanie juz nie pokaze :-)

    J.