  • 1. Data: 2017-10-04 14:37:50
    Temat: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Niektórzy nigdy nie powinni otrzymać uprawnień do poruszania się
    pojazdami. Żadnymi! Bo nawet hulajnoga może okazać się w ich rękach
    niebezpieczna.
    Kierowca skręcający na skrzyżowaniu w lewo uderzył rowerzystę
    przejeżdżającego na zielonym świetle. Ten kierowca pisze: przyjąłem
    mandat, "Ale moralnie nie do końca się czuję winny". No bo jakim prawem
    rowerzysta może jechać z każdą prędkością - bez ograniczeń?
    Obawiam się, że takie podejście do innych użytkowników dróg jest dość
    częste. Świadczą o tym niektóre komentarze pod artykułem.

    https://kontakt24.tvn24.pl/zjezdzalem-ze-skrzyzowani
    a-rower-pojawil-sie-nagle-zderzenie-w-warszawie,2426
    64.html

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2017-10-04 16:33:20
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Oct 2017 14:37:50 +0200, Akarm napisał(a):

    > No bo jakim prawem
    > rowerzysta może jechać z każdą prędkością - bez ograniczeń?

    Nie przeginaj. Większość rowerzystów jedzie tam gdzie nie ma zagrożeń
    15-25 km/h a w rejonie skrzyżowań (z uwagi na zagrożenie i nierówności
    drogi) nie więcej jak 10. To nie jest "każda prędkość".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-10-04 19:08:39
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-10-04 o 14:37, Akarm pisze:
> [...]
    > mandat, "Ale moralnie nie do końca się czuję winny". No bo jakim prawem
    > rowerzysta może jechać z każdą prędkością - bez ograniczeń?

    Nie będę tu wyrokował bo ciężko ocenić sytuację tylko na podstawie
    wideo, ale faktem jest że sporo rowerzystów bezrefleksyjnie wjeżdża na
    takie przejścia. Wystarczy zmniejszyć prędkość do 8-10km/h przez taki
    przejazd i nikomu by się krzywda nie stała. Rowerzysta ma dużo większe
    pole widzenia, kierowca w samochodzie już niekoniecznie, zwłaszcza taki
    z "budą".
    W podobnej sytuacji, tyle że na zwykłym przejściu dla pieszych,
    wyskoczył mi debil na kolarce i tylko moja szybka reakcja uratowała go
    od podobnego lotu jak na filmiku.
    Innym razem wyskoczył mi nagle artysta ze ścieżki na ulicę tutaj:
    https://www.google.pl/maps/@52.1701381,21.0414826,3a
    ,75y,228.99h,100.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1si8SgHKATGPM
    P0OAgfDTOqw!2e0!7i13312!8i6656
    Ale szybki hebel i niska prędkość uratowała mnie od porysowania zderzaka
    (debila by mi było nie żal:)

  • 4. Data: 2017-10-04 19:31:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2017 o 19:08, spider pisze:

    > Nie będę tu wyrokował bo ciężko ocenić sytuację tylko na podstawie
    > wideo,

    Ale co to ciężkiego do oceniania? Rowerzysta jechał na zielonym, kolo
    skręcał i miał mu ustąpić. Pojawił mu się "znikąd" gdyż kierowca zamiast
    stosować zasadę "widzę że nie ma przeszkód to jadę" zastosował "niewidzę
    przeszkód to jadę". Jego wina - koniec, nie ma tu żadnych moralnych
    zwycięzców. Dodam tylko, że ta prędkość rowerzysty (na zielonym), która
    kierownika bulwersuje jest zgubasza identyczna z jego własną (z tym że
    to on ma ustąpić)

    > ale faktem jest że sporo rowerzystów bezrefleksyjnie wjeżdża na
    > takie przejścia.

    Faktycznie ten mocno beztroski.
    Shrek

  • 5. Data: 2017-10-04 19:46:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-04 o 19:08, spider pisze:

    > Nie będę tu wyrokował bo ciężko ocenić sytuację tylko na podstawie
    > wideo, ale faktem jest że sporo rowerzystów bezrefleksyjnie wjeżdża na
    > takie przejścia.

    Co tu oceniać? Rowerzysta miał zielone i jechał jak Pan Bóg przykazał.
    Kierowca samochodu popełnił typowy błąd umysłowy. Czyli jak zapaliło mu
    się zielone, do jazdy na wprost, to wydawało mu się, że może jechać w
    lewo "jak na zielonym".

  • 6. Data: 2017-10-04 20:23:02
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    >
    > https://kontakt24.tvn24.pl/zjezdzalem-ze-skrzyzowani
    a-rower-pojawil-sie-nagle-zderzenie-w-warszawie,2426

    Rowerzysta naprawdę pojawił się nagle. :)
    Kilka razy oglądałem film i nie mogę się dopatrzeć gdzie on był przed
    wjechaniem na jezdnię. Czy tak dobrze zamaskował się na tle tych drzew
    czy przyjechał wzdłuż poprzecznej ulicy?

    yabba

  • 7. Data: 2017-10-04 21:24:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-04 o 20:23, yabba pisze:

    > Rowerzysta naprawdę pojawił się nagle. :)

    Nagle wjechał na zielonym świetle.

    > Kilka razy oglądałem film i nie mogę się dopatrzeć gdzie on był przed
    > wjechaniem na jezdnię. Czy tak dobrze zamaskował się na tle tych drzew
    > czy przyjechał wzdłuż poprzecznej ulicy?

    Pełne zaskoczenie, że na drodze dla rowerów, mając zielone światło
    jedzie rowerzysta. Powinni tego zabronić!

  • 8. Data: 2017-10-04 21:33:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    >
    > https://kontakt24.tvn24.pl/zjezdzalem-ze-skrzyzowani
    a-rower-pojawil-sie-nagle-zderzenie-w-warszawie,2426

    Powiedziałbym raczej, że kierujący samochodem pojawił się nagle na
    drodze dla rowerów i był zaskoczony tym, gdzie jest i co się tam dzieje.

  • 9. Data: 2017-10-04 21:38:56
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 19:31, Shrek pisze:

    > Faktycznie ten mocno beztroski.

    Nie. Nie beztroski. Zdołał uratować się przed rozjechaniem przez BMW,
    nie dał rady uciec przed drugim samochodem. To ten kierowca dopiero był
    naprawdę beztroski.
    Chyba faktycznie kiedy ma się zielone, to należy stać "bo może szwagier
    jechać".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2017-10-04 21:55:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/4/2017 9:24 PM, Poldek wrote:
    > Pełne zaskoczenie, że na drodze dla rowerów, mając zielone światło
    > jedzie rowerzysta. Powinni tego zabronić!

    Powinni zabronić skrzyżowań kolizyjnych tego typu nawet kosztem
    zwiększenia czasu oczekiwania na swój ruch.