  • Data: 2003-07-02 13:29:30
    Temat: Re: Routing po polsce ...
    Od: Grzesiek Pawelski <g...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Jul 2003, Grzegorz Janoszka wrote:

    > Ważniejsze są chore ambicje i jeszcze "chorsza" polityka firmy.

    Trzeba rozroznic 2 problemy, TPsy i lokalnych stykow.

    TPsa tak sobie wykalkulowala, maja taka filozofie i juz,
    poki co chyba nie sa stratni.

    Co do lokalnych stykow, to w kraju o takiej wielkosci
    chyba nie ma wiekszego sensu ekonomicznego zeby je tworzyc.
    Ogolnokrajowym ISP oplaca sie miec jeden odpowiedni,
    a inwestycja w BBone jest tansza (spece mowia chyba
    optymalna kosztowo) niz tworzenie lakalnych stykow.
    W USA wystarczaja zazwyczaj 4 linki pomiedzy ISPami Tier-1,
    a ruch i obszar geograficzny duzo wiekszy.
    Odleglosci w km i mapa drogowa nie maja tutaj zastosowania.
    Powiem cos kontrowersyjnego, czasami wezel dostepowy (router) np.
    dla Warszawy, oplaca sie miec np. we Wroclawiu :)
    Wiec generalnie odradzam tropienie tras pakietow przy pomocy mapy
    drogowej.

    Pzdr,
    Grzesiek