  • Data: 2003-07-07 18:42:31
    Temat: Re: Routing po polsce (i nie tylko)
    Od: "Help Desk" <h...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Bobyk" <A...@m...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:3F0317E5.9020705@man.lublin.pl...
    > Witam,
    >
    > Wygląda na to, że od ubiegłego piątku TPSA limituje ruch przychodzący
    > z Telii (być może też na innych łączach zagranicznych) z adresami
    źródłowymi
    > operatorów krajowych. I to limituje do symbolicznych wartości, praktycznie
    > bezużytecznych. Próbując, prawdopodobnie, wymusić punkty styku w kraju po
    ich
    > własnych cenach. Limit dotyczy pakietow TCP, nie dotyczy UDP, więc nie
    widać
    > go np. na mtr-ze, ale transmisje nie działają.

> [...]

    W związku z rozwojem usług hostingowych, kierownictwo PF postanowiło
    zabezpieczyć się na wypadek awarii łączy ( w tym również do TPSA które jest
    trzecim co do wielkości w sieci PF) . Najlepszym pomysłem jeśli chodzi o
    łącze zapasowe było powiększenie wyjścia do Telii, tak, aby w przypadku
    awarii ruch automatycznie był kierowany na tą bramkę ( zarówno cenowo jak i
    technicznie pomysł ten wydawał się najrozsądniejszym). W ostatnią sobotę ok.
    13.30 padło łącze główne pomiędzy Pro Futuro a TPSA ( ostatnio tak sytuacja
    miała miejsce kilka miesięcy temu gdy TPSA przepinała porty z Cisco na
    Junipera) a ruch został przekierowany na Telię. W efekcie wszyscy klienci
    korzystający z sieci PF nie zauważyli praktycznie zmiany natomiast klienci
    TPSA korzystający z zasobów w Futuro przeżyli gehennę. Do serwerów Futuro
    transfer ok. w drugą stronę dramat.

    W rezultacie do czasu przywrócenia ruchu na łączu podstawowym czyli ok. 1.30
    w nocy !!!

    ( z tego co wiem pomimo licznych interwencji dyżurny z Polpaku zajął się
    zgłoszeniem ok. 11 w nocy) usługi świadczone prze PF były nieosiągalne dla
    klientów z TPSA.

    Reasumując - jak człowiek może przy "takim" operatorze sensownie planować
    siec i świadczyć usługi ????

    Pro Futuro S.A.

    Bartosz Szcześniak

    h...@p...com