  • 11. Data: 2014-02-06 16:12:28
    Temat: Re: Routery winne utracie pieniędzy przez użytkowników
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Dawid wrote:
    > Ale ten router sam z siebie przelewu nie zatwierdzi, nie poda hasła i
    > nie podrzuci złodziejowi tokena.

    Zgadza się, router sam z siebie też nie zadzwoni do złodzieja z
    propozycją zrobienia przelewu, bo jest akurat kasa na koncie.

  • 12. Data: 2014-02-06 16:22:19
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Dawid napisał:

    > Ale ten router sam z siebie przelewu nie zatwierdzi, nie poda hasła i
    > nie podrzuci złodziejowi tokena.

    Ale moze podmienic numer rachunku.

    Banki cierpia ostatnio na takie "ataki", user robi skopiuj/wklej, i
    wkleja sie inny numer niz skopiowal. Wiec user oczekuje, ze wysla kase
    gdziestam, a idzie ona do kogos innego.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 13. Data: 2014-02-06 18:01:09
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Wed, 05 Feb 2014 23:47:54 +0100, animka napisał(a):

    > Nie wiem co o tym myśleć i jak to sprawdzić czy mój router nie jest
    > dziurawy. Od czasu do czasu doś w nim pyknie i to mnie zastanawia, bo
    > dawniej tego nie było.

    Przejęzyczyłaś się. W tytule powinno być "Głupota użytkowników winna
    utracie przez nich pieniędzy".
    Przeczytałaś o mechanizmie samego oszustwa? O tym, że oszukani
    potwierdzili dodanie jakiegoś tam konta do zdefiniowanych na stronie o
    adresie "ssl-.www.mbank.com.pl", nie zabezpieczonej żadnym certyfikatem?
    Co, może uważasz, że router potwierdził tę operację kodem SMS'owym?

  • 14. Data: 2014-02-06 18:03:17
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 16:22:19 +0100, mr misio napisał(a):

    > Ale moze podmienic numer rachunku.
    >
    > Banki cierpia ostatnio na takie "ataki", user robi skopiuj/wklej, i
    > wkleja sie inny numer niz skopiowal. Wiec user oczekuje, ze wysla kase
    > gdziestam, a idzie ona do kogos innego.

    Mądre bankki blokuja ctrl+v.

  • 15. Data: 2014-02-06 18:58:35
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Mądre bankki blokuja ctrl+v.

    Madre po szkodzie...

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 16. Data: 2014-02-06 19:02:35
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik wiktor napisał:

    > Przejęzyczyłaś się. W tytule powinno być "Głupota użytkowników winna
    > utracie przez nich pieniędzy".
    > Przeczytałaś o mechanizmie samego oszustwa?

    "Przestępcy dostali się do urządzenia i zmienili DNS-y."

    > O tym, że oszukani
    > potwierdzili dodanie jakiegoś tam konta do zdefiniowanych na stronie o
    > adresie "ssl-.www.mbank.com.pl", nie zabezpieczonej żadnym certyfikatem?

    Ale tam ich przekierowal bank. PRzynajmniej tak to wyglada, jak sie
    komus podmieni DNS-y.

    > Co, może uważasz, że router potwierdził tę operację kodem SMS'owym?

    Weszli na strone banku, zalogowali sie a przeciez przestepca nie bedzie
    wymagal potwierdzenia kodem :>

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 17. Data: 2014-02-06 20:39:26
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:02:35 +0100, mr misio napisał(a):

    > "Przestępcy dostali się do urządzenia i zmienili DNS-y."

    To dopiero początek ataku. Ja mówię o samym oszustwie, czyli
    wyprowadzeniu pieniędzy z banku. Do tego potrzebowali jeszcze jakoś poznać
    hasło jednorazowe - do tego użyli bardzo prymitywnej 'socjotechniki':

    http://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2014/02/
    mbank-fake-5.jpg

    Obrazek stąd:

    http://niebezpiecznik.pl/post/stracil-16-000-pln-bo-
    mial-dziurawy-router-prawie-12-miliona-polakow-moze-
    byc-podatnych-na-ten-atak/

    Tylko skończony dureń po przeczytaniu komunikatu, że "prosimy o dodanie
    następującego nr konta do zdefiniowanych, bo cośtam cośtam", nie sprawdzi
    czy przypadkiem nie śni (zamiast szczypania wystarczy poszukać zielonej
    kłódeczki w polu adresu).

  • 18. Data: 2014-02-06 21:13:10
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik wiktor napisał:

    > Tylko skończony dureń

    czyli tak ze trzy czwarte uzytkownikow bankow......

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 19. Data: 2014-02-06 23:17:54
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-06 18:01, wiktor pisze:

> [...]
    > adresie "ssl-.www.mbank.com.pl", nie zabezpieczonej żadnym certyfikatem?
    > Co, może uważasz, że router potwierdził tę operację kodem SMS'owym?

    No mie, zawsze patrzę czy jest kłódka. Haseł z banku nie dostaję do
    przelewów zaufanych.
    Wczoraj czytałam, ze Orange (tepsa) pozamykało serwery w związku z
    oszustwem.

    --
    animka

  • 20. Data: 2014-02-06 23:26:45
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    > Mądre bankki blokuja ctrl+v.

    Mozesz mi przypomniec, ile cyfr maja polskie numery kont? O ile dobrze
    pamietam, to sa dlugosci seriala do Windy ;-)

    --
    Pozdr