  • 21. Data: 2014-02-07 10:48:47
    Temat: Re: Routery winne utracie pieniędzy przez użytkowników
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    wiktor pisze:

    > Tylko skończony dureń po przeczytaniu komunikatu, że "prosimy o dodanie
    > następującego nr konta do zdefiniowanych, bo cośtam cośtam", nie sprawdzi
    > czy przypadkiem nie śni (zamiast szczypania wystarczy poszukać zielonej
    > kłódeczki w polu adresu).

    Czy zielona kłódeczka jest gwarancją że połączyłeś się z prawidłowym
    obiektem? IMO nie, zielona kłódka pojawia się przy zgodności Common
    Name certyfikatu SSL z hostnamem. Jeśli więc taka strona będzie mieć adres

    www.m-bank.com.pl

    albo

    www.nbank.com.pl

    Wiele osób może nie zauważyć różnicy. Oczywiście zakładam, że urząd
    certyfikacyjny nie podpisze certyfikatu Zdzichowi który twierdzi że
    www.mbank.pl to jego sklep internetowy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2014-02-07 10:51:16
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    wiktor pisze:

> [...]
    > następującego nr konta do zdefiniowanych, bo cośtam cośtam", nie sprawdzi
    > czy przypadkiem nie śni (zamiast szczypania wystarczy poszukać zielonej

    ATSD, pamiętam jak kiedyś przez kilka godzin na stronie mBanku nie było
    zielonej kłódeczki. Była zaś żółta. Nie pamiętam czy chodziło o stary
    czy też nowy serwis ale wtedy ktoś dał ciała z ważnością certyfikatu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2014-02-07 11:21:16
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Fri, 07 Feb 2014 10:48:47 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Czy zielona kłódeczka jest gwarancją że połączyłeś się z prawidłowym
    > obiektem? IMO nie, zielona kłódka pojawia się przy zgodności Common
    > Name certyfikatu SSL z hostnamem.

    Tak, ale "poszukanie zielonej kłódki" (w tak dziwnych przypadkach przede
    wszystkim) nie powinno ograniczać się li tylko do rzucenia na nią okiem.
    Kliknięcie i przeczytanie najważniejszych fragmentów tego certyfikatu
    naprawdę nie zabiera tak wiele czasu.
    Ale OK, masz rację. Poza zweryfikowaniem tła kłódki - jeśli nie
    zamierzamy w nią klikać - to należy dokładnie zbadać adres www.

    Prawdę mówiąc nie wiem, jak to od praktycznej strony wygląda - tzn. jak
    kłopotliwe jest uzyskanie takiego certyfikatu, gdy od razu wiemy, że
    wykorzystamy go w niecnych celach. Pewnie firmy udzielające tych
    certyfikatów nie są palcem robione i na skan dowodu słupa go nie wystawiają
    ot tak. Albo, że nie udzielają ich na adresy różniące się jednym znakiem od
    domen instytucji np. finansowych.
    Zmierzam do tego, że najwyraźniej nie jest to takie proste, skoro nie
    słyszałem o przypadku, że strony oszustów różniły się jednym znakiem (albo
    nawet kilkoma) i jednocześnie miały jakiekolwiek certyfikaty. Ale też nie
    interesuję się tą tematyką bardziej, niż czytaniem od czasu do czasu
    niebezpiecznika, więc jeśli znasz taki przypadek, to chętnie się dowiem.

  • 24. Data: 2014-02-07 11:23:26
    Od: wiktor <...@i...invalid>

> [...]

    domen instytucji np. finansowych.
    Zmierzam do tego, że najwyraźniej nie jest to takie proste, skoro nie
    słyszałem o przypadku, że domeny oszustów różniły się jednym znakiem (albo
    nawet kilkoma) od tych prawdziwych i jednocześnie miały jakiekolwiek

  • 25. Data: 2014-02-07 11:52:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-02-07, o godz. 10:51:16
    Piotr Rezmer <p...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > było zielonej kłódeczki. Była zaś żółta. Nie pamiętam czy chodziło o
    > stary czy też nowy serwis ale wtedy ktoś dał ciała z ważnością

    W UPC strona dostępu do konta klienta wisiała przez kilka tygodni z
    przeterminowanym certyfikatem. Zgłaszałem na infolinię parę razy. I
    nadal wisiało. Najwyraźniej mieli to w nosie...

    Zdrówko

  • 26. Data: 2014-02-07 12:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 7 Feb 2014 11:52:49 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > W UPC strona dostępu do konta klienta wisiała przez kilka tygodni z
    > przeterminowanym certyfikatem. Zgłaszałem na infolinię parę razy. I
    > nadal wisiało. Najwyraźniej mieli to w nosie...

    Babcia - a powiedz Ty mi, czego UPC nie ma w nosie?

    [ Nie dyskutuj z nikim, kto ma nad Tobą pół litra przewagi. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 27. Data: 2014-02-07 12:50:36
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Babcia - a powiedz Ty mi, czego UPC nie ma w nosie?

    Komornika ?

  • 28. Data: 2014-02-07 12:51:31
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik wiktor napisał:

    > Prawdę mówiąc nie wiem

    ano wlasnie.

    Domain Authority - wystarczy miec maila admin at domena i w kwadrans
    mozna miec certyfikat.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 29. Data: 2014-02-07 13:04:00
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-02-07, o godz. 12:45:09
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Babcia - a powiedz Ty mi, czego UPC nie ma w nosie?

    Zapłaty za faktury. ;-)

    Zdrówko

  • 30. Data: 2014-02-07 13:43:10
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Fri, 07 Feb 2014 12:51:31 +0100, mr misio napisał(a):

    > ano wlasnie.
    >
    > Domain Authority - wystarczy miec maila admin at domena i w kwadrans
    > mozna miec certyfikat.

    Ok, to skoro to zabiera tylko kwadrans, to dlaczego nie kojarzę żadnego
    tego typu oszustwa, gdy strona podmieniona miała adres z certyfikatem?
    Oszuści są tak zabiegani, że nie mają tego kwadransa na 'dopięcie
    formalności'? Coś musi stać na przeszkodzie, bo nie wierzę, że za tę robotę
    biorą się tylko troglodyci.

    Nie wiem, rzuciłeś jakieś hasło, które po pobieżnym sprawdzeniu nie ma
    związku z certyfikatem. DA to jakiś wskaźnik, który pewnie da się sztucznie
    podpompować, gdy ma się złe zamiary, ale nadal nie widzę związku. Jakbyś
    był tak miły i rozwinął tę myśl.