  • 21. Data: 2009-08-05 16:33:55
    Temat: Re: Router "nie wyrabia"
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "daro" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h58lub$che$1@news.onet.pl...
    > Witajcie, ostatnio dostawca internetu zwiększył mi transfer (dostęp przez
    > WLAN) i zauważyłem problemy z pobieraniem plików z internetu - downloadery
    > (np. flash get czy inne pobierajace pare plików na raz) przez 30 sekund
    > pobierają pełnią łącza po czym transfer skacze (przerywa pobieranie, łaczy
    > ponownie, chwilę idzie dobrze i znowu zwalnia prawie do 0). Czy jest
    > możliwe
    > żeby router się nie wyrabiał?

    Być może jest to efekt zbyt dużego downloadu w stosunku do zbyt małego
    uploadu. Po tym drugim wędrują wszystkie potwierdzenia, a jeśli zatyka sie
    upload, to one nie docierają i to samo spotyka także download. Efekt jest
    znany.

  • 22. Data: 2009-08-05 17:21:40
    Od: "maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    > Ale ten nie ma chyba QQS

    QQS'a nie ma.
    Ma za to QoS.

    Ps. A co to jest QQS?

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 23. Data: 2009-08-05 22:04:05
    Od: "daro" <t...@o...pl>

    > QQS'a nie ma.
    > Ma za to QoS.
    >
    > Ps. A co to jest QQS?

    No ładnie sie ośmieszyłem, oczywiście że chodzi o QoS.

  • 24. Data: 2009-08-05 22:09:48
    Od: "daro" <t...@o...pl>

> [...]
    > upload, to one nie docierają i to samo spotyka także download. Efekt jest

    Dzisiaj przetestowałem to jeszcze raz. Jeżeli net jest podłączony
    bezpośrednio do komputera poprzez kartę sieciową wlan to wszystko działa
    perfect. Jeżeli podłączę przez router to działa tak jak opisywałem w
    pierwszym poscie. W tej chwili download 2686 kbps, upload 546 kbps. Wygląda
    że ten router ma lekkie zacinki, musze kupic inny.
    --
    d.

  • 25. Data: 2009-08-06 10:12:05
    Od: Olek <o...@u...eu>

    tg wrote:

    > mniej znane? linksys by cisco? moze jeszcze wrt54 z tomato? :)

    też się uśmiałem... Zarżnięcie takiego Linksysa na Tomato jest w
    praktyce niemożliwe :) ale skoro kolega stawia Linksysy obok Pentagramów
    to gratuluję doświadczenia praktycznego ;)

  • 26. Data: 2009-08-06 10:13:14
    Od: Olek <o...@u...eu>

    MC wrote:

> [...]
    > uploadu. Po tym drugim wędrują wszystkie potwierdzenia, a jeśli zatyka
    > sie upload, to one nie docierają i to samo spotyka także download. Efekt

    chyba odwrotnie - zbyt duży upload i zapycha pakiety...

  • 27. Data: 2009-08-06 12:00:28
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w wiadomości

    > chyba odwrotnie - zbyt duży upload i zapycha pakiety...

    A co ja napisałem?

  • 28. Data: 2009-08-07 11:21:35
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

    Doxent pisze:

    > Linksysy, Pentagramy czy inne mniej znane zawieszają się po około 15
    > minutach pracy lub ciągną z żałosnym transferem 15kb/s.

    cos wyskoczyles, linksys ma flagowy produkt ktory sie nazywa WRT54g/gs/gl
    to jest router nie do zajechania a mnogoscia opcji bije konkurencje
    firmware tomato lub mocniejszy: dd-wrt

    web, print, branding & logo design
    http://quaint.pl

    mózgowiem i tabletem
    http://blog.quaint.pl

  • 29. Data: 2009-08-09 09:41:59
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Często procesor routera jest przeciążony przez szyfrowanie wifi - możesz wyłączyć
    szyfrowanie i sprawdzić, jak chodzi?
    JaC

    -----

  • 30. Data: 2009-08-09 13:36:15
    Od: Colin <m...@g...com>

    MC wrote:
> [...]
    > uploadu. Po tym drugim wędrują wszystkie potwierdzenia, a jeśli zatyka
    > sie upload, to one nie docierają i to samo spotyka także download. Efekt

    Jeżeli problem polega na tym, to można zwiększyć rozmiar okna TCP i
    będzie wysyłane mniej potwierdzeń.

    http://www.dslreports.com/front/DRTCP021.exe -> Tcp Receive Window:
    128480, Window Scaling: Yes.