  • 1. Data: 2009-08-04 06:54:02
    Temat: Router "nie wyrabia"
    Od: "daro" <d...@w...pl>

    Witajcie, ostatnio dostawca internetu zwiększył mi transfer (dostęp przez
    WLAN) i zauważyłem problemy z pobieraniem plików z internetu - downloadery
    (np. flash get czy inne pobierajace pare plików na raz) przez 30 sekund
    pobierają pełnią łącza po czym transfer skacze (przerywa pobieranie, łaczy
    ponownie, chwilę idzie dobrze i znowu zwalnia prawie do 0). Czy jest możliwe
    żeby router się nie wyrabiał? Router to jakieś cudo ipTime Pro 54G. Nie mogę
    do niego znaleźć nowszego firmware (tzn. coś znalazłem na koreańskich
    stronach ale chcąc updateować pisze że zły firmware). Przy wolniejszym łączu
    było ok (1024), teraz przy 4096 jest problem. Problemu nie ma ściągając
    pojedyńczo plik np. przez firefox-a. Jeżeli to ruter słaby to jakiego
    szukać - chodzi o ruter który umożliwi podział WLAN i miałby QQS po IP.
    Pozdro
    --
    D.

  • 2. Data: 2009-08-04 08:23:26
    Temat: Re: Router "nie wyrabia"
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > pojedyńczo plik np. przez firefox-a. Jeżeli to ruter słaby to jakiego
    > szukać - chodzi o ruter który umożliwi podział WLAN i miałby QQS po IP.

    mam podobny problem z jednym z lokalnych providerów w moim mieście (AC
    Systemy). Podłączają oni ludzi po ethernecie 100M a sygnał leci tak
    zaśmiecony pakietami, że znam może tylko routery 2 firm które nie zawieszają
    się z tego powodu. Jedną z nich jest Ovislink a drugą Planet. Z resztą ta
    firma oferuje właśnie takie routery do swojej sieci. Linksysy, Pentagramy
    czy inne mniej znane zawieszają się po około 15 minutach pracy lub ciągną z
    żałosnym transferem 15kb/s.

  • 3. Data: 2009-08-04 09:19:09
    Od: daro <d...@o...pl>

> [...]
    > Linksysy, Pentagramy czy inne mniej znane zawieszają się po około 15
    > minutach pracy lub ciągną z żałosnym transferem 15kb/s.

    A jak nazywa sie taki router który podzieli sygnał z WIFI? Czego szukać?
    --
    D.

  • 4. Data: 2009-08-04 10:39:44
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "daro" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak nazywa sie taki router który podzieli sygnał z WIFI? Czego szukać?

    Dziwne pytanie. Każdy ruter Wi-Fi obsługuje wielu (zwykle kilkunastu)
    użytkowników.

  • 5. Data: 2009-08-04 11:10:27
    Od: daro <d...@o...pl>

    > Dziwne pytanie. Każdy ruter Wi-Fi obsługuje wielu (zwykle kilkunastu)
    > użytkowników.

    Źle zrozumiałeś, ja dostaję internet po WiFi i potrzebuję router który
    podzieli ten sygnał na parę komputerów - taki router musi pracować chyba
    w trybie AP Client? Musi mieś możliwość sklonowania MAC (bo IP dostaję
    po DHCP).
    --
    D.

  • 6. Data: 2009-08-04 13:27:49
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    daro wrote:

> [...]
    > podzieli ten sygnał na parę komputerów - taki router musi pracować chyba
    > w trybie AP Client? Musi mieś możliwość sklonowania MAC (bo IP dostaję

    To potrafi np. taniutki Asmax BR-604

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 7. Data: 2009-08-04 13:40:42
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Arkadiusz Dymek pisze:

    > To potrafi np. taniutki Asmax BR-604

    Mój chyba najtańszy router EDIMAX też to potrafi. Tylko oczywiście trzeba
    wejść na stronę Edimax-a w swoją konfigurację.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-08-04 16:31:51
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    Arkadiusz Dymek pisze:
> [...]

    Szukasz trybu WISP - wtedy wifi jest WAN-em
    na lanie wtedy mozesz podpinać juz dowolne komputery wewnątrz swojej sieci
    zaitnersuje sie TP-linkiem- sprawdzony sprzet. i bardzo tani
    AP client nie routuje sygnału, wic tylko jedne PC bedzie mógł działas skoro
    dostajesz po DHCP od provajdera

  • 9. Data: 2009-08-04 17:32:28
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    BETON pisze:
> [...]
    > zaitnersuje sie TP-linkiem- sprawdzony sprzet. i bardzo tani
    > AP client nie routuje sygnału, wic tylko jedne PC bedzie mógł działas skoro

    Sorry, nie mnie powinieneś odpowiedzieć.
    Sprawdzaj komu odpowiadasz.

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-08-04 19:03:14
    Od: "daro" <t...@o...pl>

    > Szukasz trybu WISP - wtedy wifi jest WAN-em
    > na lanie wtedy mozesz podpinać juz dowolne komputery wewnątrz swojej
    > sieci
    > zaitnersuje sie TP-linkiem- sprawdzony sprzet. i bardzo tani

    Ok, o to mi chodziło, dzięki.
    --
    d.