  • 31. Data: 2010-11-15 16:19:46
    Temat: Re: Router
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "bosskg" napisał w wiadomości grup
    TP-Link WR1043N. b/g/n, 3 anteny, gigabitowy switch, możliwość wgrania
    alternatywnego softu choć ten wbudowany nie sprawia żadnych problemów. 2 kompy
    chodzą non stop + laptop. Na stronie tp-linka są onlinowe emulacje softów więc
    można zobaczyć jak to wygląda. Mam go kilka miesięcy i ani razu nie było
    potrzeby resetowania czy jakiegoś zwisu.

    Mam ten router i zarządza u mnie:
    - serwer ftp,
    - samba,
    - transmission (pobieranie torrentów),
    - OpenVPN,
    - printserwer,
    - Apache,
    - MySQL,
    - PHP5,
    - rsget ( http://rsget.pl/ )

    Wszystko stoi na Backfire 10.03.

  • 32. Data: 2010-11-15 17:09:13
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-11-15 00:14, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > - serwer DHCP, w którym poprzydzielam sobie adresy IP po MAC adresach kart
    > sieciowych - w sensie wyboru, że ten konkretny MAC dostaje wybrany przeze
    > mnie IP, reszta bądź blokowana, bądź z wybranego przeze mnie zakresu
    > - bezproblemowa współpraca z Windows XP / Vista / 7 - u mnie jeden komputer
    > będzie pracował 24/7/365 i to raczej będzie maszyna z Windows
    > - access point 802.11b/g/n z autoryzacją WPA2 - miło, gdyby był
    > - ilość portów RJ45 - wystarczą dwie sztuki (jedno do wpięcia modemu
    > kablowego z UPC, drugie - do switcha) - i tak sygnał z niego będzie

    Tu dobry przegląd tanich "routerów":
    http://www.overclock.pl/articles/show/Id/275,test-ro
    uterow-w-przedziale-cenowym-50-250zl

    miab

  • 33. Data: 2010-11-15 19:53:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 17:19:46 +0100, qwerty napisał(a):

    > Mam ten router i zarządza u mnie:
> [...]

    A szerzej możesz napisać, jak to realizowałeś? Do routera podpięty jest
    dodatkowy dysk? To Backfire, to rozumiem, że jakiś alternatywny soft
    (http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd?s)?

    W sumie, ciekawe rozwiązanie, ale jak widzę te wszystkie robaczki, to nie
    wiem, czy nie sensowniej mi będzie porządnie wyciszyć starego kompa z
    Duronem 1,1 GHz i 512MB ramu, albo kupić jakąś płytę mini-ATX czy mini-ITX z
    Atomem (np.
    http://www.zotacusa.com/zotac-ionitx-a-u-atom-n330-1
    -6ghz-dual-core-mini-itx-intel-motherboard.html)
    czy jakimś energooszczędnym Pentium i na nim sobie np. Debiana postawić
    zwłaszcza, że niemalże "pod ręką" mam znajomego admina. :)

    [ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest ]
    [ tylu idiotów. (Stanisław Lem) ]

  • 34. Data: 2010-11-15 20:03:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 18:09:13 +0100, miab napisał(a):

    (ciach...)
    > Tu dobry przegląd tanich "routerów":
    > http://www.overclock.pl/articles/show/Id/275,test-ro
    uterow-w-przedziale-cenowym-50-250zl

    Dzięki - już się biorę za czytanie. :)

    [ Bóg stworzył człowieka ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych ]
    [ eksperymentów zrezygnował. (Mark Twain) ]

  • 35. Data: 2010-11-15 20:14:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-15, o godz. 16:22:58
    Norbert <n...@r...no> napisał(a):

    > No mnie tez to bardzo dziwilo, bo poza tym felerem to WRT54GL to
    > genialny sprzet, a z Tomatem w komitywie to juz w ogole rewela... i
    > tylko to radio, moze mam jakies walniete, hgw :/

    Całkiem możliwe. Mam w sumie około 10 sztuk WRT54G i WRT54GL -
    najstarszy G z 2004 a GL z 2005 roku. Głównie z DD-WRT i Tomato -
    chyba tylko sztuka na oryginalnym sofcie. I jakoś przez te lata nie
    zauważyłem ani problemów z awariami ani problemów z zasięgiem. W
    najbardziej ekstremalnym miejscu bez problemu jest zasięg od urządzenie
    które stoi piętro niżej i jakieś 12-14 metrów w poziomie i po drodze są
    3 murowane ściany. Budynek jest solidny - z połowy 17 wieku - murowany
    z kamienia. Sygnał jest słaby ale stabilny na oryginalnych antenach. W
    tych samych warunkach poległ któryś z modeli Netgear z modemem
    ADSL-owym.

    Zdrówko

  • 36. Data: 2010-11-15 23:22:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 16:21:17 +0100, Norbert napisał(a):

    > Otoz wlasnie tez graja u nas emeryci vs rencisci i mozna spokojnie
    > pograsowac bez gleby co 15 sekund. Pare razy wpuscilismy 13 letniego syna
    > jednego z naszych i dzieciak byl taki killer, ze postanowilismy pozostac w
    > gronie starcow ;-)

    A to jak najbardziej rozumiem, nas tak lał 17-latek ;)

    > Ale jednak preferujemy II WS.
    > Choc w sumie MW chyba tez kazdy u nas posiada. Moze kiedys troche
    > potrenujemy i powalczymy wspolnie? ;-)
    > Jak cos to bede pisal na gygy.

    Pisz, czasem naprawdę zabawa byłaby lepsza przy większej obsadzie :)

    "You're not the same as you were before. You were much
    more..."muchier". You've lost your "muchness"."

  • 37. Data: 2010-11-16 05:50:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
    ..
    A szerzej możesz napisać, jak to realizowałeś? Do routera podpięty jest
    dodatkowy dysk? To Backfire, to rozumiem, że jakiś alternatywny soft
    (http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd?s)?

    Tak, to jest alternatywny soft.
    Na początku wgrałem backfire i znajomy zmienił mi kość z 32 MiB na 64 MiB
    (nieobowiązkowe).
    W czasie dogrywania dodatkowych pakietów zostałem zmuszony zrobić external root
    (na pendrive zrobiłem swap oraz podmontowałem jedną partycję do overlay). Jego
    instalacja i innych serwisów jest napisane na: http://eko.one.pl/.
    Pobrane pliki zapisywane są na dysku USB (musiałem dokupić aktywny hub).
    Co do transferów...
    Jak partycje są na NTFS to nie ma co liczyć na więcej jak 3,5 MiB/s. Gdy są na
    ext 2/3 to transfer jest kilkakrotnie większy.
    Jak chcesz bardziej szczegółowo to pisz.

  • 38. Data: 2010-11-16 09:23:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 16 Nov 2010 06:50:17 +0100, qwerty napisał(a):

> [...]
    > ext 2/3 to transfer jest kilkakrotnie większy.
    > Jak chcesz bardziej szczegółowo to pisz.

    Chyba sobie takie sztuki odpuszczę. Do przerzucania większych ilości rzeczy
    i tak będzie mi służył gigabitowy switch.

    W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND. Tylko mam
    ciężką zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od TL-WR841N. :(

    [ Life is simple, when you make choices and you don't look back. ]
    [ (znalezione w sieci) ]

  • 39. Data: 2010-11-16 09:29:00
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 16 Nov 2010 10:23:08 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND. Tylko mam
    > ciężką zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od TL-WR841N. :(

    O ile dobrze pamietam do z tym ND i N chodzi o to, ze jeden z nich ma
    antenki odmontowywalne a drugi stale. ND chyba sa demontowalne, ale glowy
    nie dam.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 40. Data: 2010-11-16 09:47:02
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-16, o godz. 10:23:08
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND.
    > Tylko mam ciężką zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od
    > TL-WR841N. :(

    Proste. D od Detachable. ;-)

    TL-WR841ND
    Antenna
    5dBi Detachable Omni Directional Antenna X 2

    TL-WR841N
    Antenna
    5dBi fixed Omni Directional Antenna X 2

    Czyli ND ma odłączane antenki a N ma je na stałe.

    Zdrówko