  • 1. Data: 2010-11-14 18:38:38
    Temat: Dysk zewn. Transcend StoreJet 500GB nie kopiuje duzych plikow?
    Od: "RG" <r...@p...onet.pl>

    zakupilem powyzszy dysk (Transcent StoreJet 25 M2 500GB), bardzo sie zdziwilem
    gdy chcialem na niego skopiowac plik ponad 4GB, pliki mniejsze (testowane z
    plikiem 3,5GB - nie ma problemu i mozna na ten dysk skopiowac)
    niestety wiekszych ponad 4GB juz nie...
    przy probie skopiowania na ten dysk takiego pliku pokazuje sie komunikat:
    "
    Blad kopiowania pliku lub folderu
    Nie mozna skopiowac .... za malo miejsca na dysku
    Usun czesc plikow i sprobuj ponownie
    "

    mimo tego ze na tym dysku mam 400GB wolnego miejsca, a probuje kopiowac plik 4-
    6GB.
    Czy mozna to jakos naprawic, przeciez po to kupilem duzy dysk by kopiowac duze
    pliki
    RG

  • 2. Data: 2010-11-14 18:49:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-14 19:38, RG pisze:
> [...]
    > 6GB.
    > Czy mozna to jakos naprawic, przeciez po to kupilem duzy dysk by kopiowac duze
    A jaki masz filesystem na tym dysku? Może to nie ograniczenie dysku a
    filesystemu i twojego systemu operacyjnego?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-11-14 18:53:02
    Od: "RG" <r...@p...onet.pl>

    > A jaki masz filesystem na tym dysku? Mo&Aring;&frac14;e to nie ograniczenie dysku a

    > filesystemu i twojego systemu operacyjnego?

    1 partycja na calym dysku sformatowana jako FAT32 - tak oryginalnie byl
    sformatowany
    system operacyjny winXP prof - probowalem na 2 kompach z tym systemem.
    RG

  • 4. Data: 2010-11-14 18:58:25
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > 6GB.
    > Czy mozna to jakos naprawic, przeciez po to kupilem duzy dysk by kopiowac duze

    Przed pierwszym użyciem trzeba dysk sformatować.

    --
    animka

  • 5. Data: 2010-11-14 19:04:36
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RG" napisał:

    > 1 partycja na calym dysku sformatowana jako FAT32 - tak oryginalnie
    > byl sformatowany
    > system operacyjny winXP prof - probowalem na 2 kompach z tym
    > systemem.

    Zmień system plików na NTFS, pamiętając jednak o tym, że nie każde
    urządzenie (np. odtwarzacz DVD) potrafi go obsłużyć. Kompromisem jest
    podzielenie dysku na 2 partycje: pierwsza FAT32, druga NTFS.

    JoteR

  • 6. Data: 2010-11-14 19:17:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.11.2010 19:53, RG pisze:

    > 1 partycja na calym dysku sformatowana jako FAT32 - tak oryginalnie byl
    > sformatowany

    No to co się dziwisz? FAT32 nie obsługuje tak dużych plików.

    > system operacyjny winXP prof - probowalem na 2 kompach z tym systemem.

    Swoją szosą... XP i "profesionalne"... LOL ;)

    A tak w ogóle to NTG - to nie jest problem sprzętowy tylko systemowy, a
    ty nawet nie raczyłeś z początku podać, jaki jest system operacyjny albo
    jaki system plików.

  • 7. Data: 2010-11-14 20:29:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-14 19:58, Użytkownik animka napisał:

    > Przed pierwszym użyciem trzeba dysk sformatować.

    Bo jak dysk niesformatowany to nie przyjmuje plików większych
    niż 4GB ? natomiast mniejsze na taki niesformatowany skopiujesz
    bez problemu ? :-)))))))))))))))))))))

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-11-14 22:31:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.11.2010 21:29, RadoslawF pisze:

    > Bo jak dysk niesformatowany to nie przyjmuje plików większych
    > niż 4GB ? natomiast mniejsze na taki niesformatowany skopiujesz
    > bez problemu ? :-)))))))))))))))))))))

    Może miało być tak:

    "Przed pierwszym użyciem trzeba dysk *odpowiednio* sformatować."

    ;)

  • 9. Data: 2010-11-14 23:14:38
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 14 Nov 2010 23:31:27 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Może miało być tak:
    >
    > "Przed pierwszym użyciem trzeba dysk *odpowiednio* sformatować."
    >
    > ;)

    W przypadku odpowiedzi Animki? Hm... ;D

    [ Emigrantom pod rozwagę: jeśli coś was ciągnie do Ojczyzny, to ]
    [ niewykluczone, że to prokurator. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 10. Data: 2010-11-15 08:24:26
    Od: "RG" <r...@p...onet.pl>

    > "RG" napisa&sup3;:

    > Zmie&ntilde; system plików na NTFS, pami&ecirc;taj&plusmn;c jednak o tym, &iquest;e
    nie ka&iquest;de
    > urz&plusmn;dzenie (np. odtwarzacz DVD) potrafi go obs&sup3;u&iquest;y&aelig;.
    Kompromisem jest
    > podzielenie dysku na 2 partycje: pierwsza FAT32, druga NTFS.
    >
    > JoteR

    dziekuje wszystkim za odpowiedzi
    RG