  • 11. Data: 2010-11-15 09:50:50
    Temat: Re: Router
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 09:09:02 +0100, bosskg napisał(a):

    (ciach...)
    > TP-Link WR1043N. b/g/n, 3 anteny, gigabitowy switch, możliwość wgrania
    > alternatywnego softu choć ten wbudowany nie sprawia żadnych problemów. 2 kompy
    > chodzą non stop + laptop. Na stronie tp-linka są onlinowe emulacje softów więc
    > można zobaczyć jak to wygląda. Mam go kilka miesięcy i ani razu nie było
    > potrzeby resetowania czy jakiegoś zwisu.

    Zapowiada się całkiem sympatycznie. Szkoda tylko, że w owym symulatorze tego
    akurat konkretnego modelu brak. :)

    [ W życiu nie liczą się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz. ]
    [ (Johnny Bravo) ]

  • 12. Data: 2010-11-15 10:00:48
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:47:55 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Trzeba wrzucić samemu. Firmowe w wersji GL jest stabilne (linux), ale
    > jednak części tego co potrzebujesz nie ma.

    To już mniej fajnie.

    > Byle ci switch nie przełączył całej komunikacji wtedy na 100Mbps, takie
    > kwiatki też widziałem :)

    Do tego switcha (Netgear Platinum Gigabit Switch 8 Port - GS608) już miałem
    podłączone urządzenia z sieciówkami zarówno 100Mbit, jak i 1000Mbit. To co
    mogło działać maksymalnie na 100Mbit działało na 100Mbit, reszta fruwała po
    gigabitcie.

    > Nie zauważyłem. Zdarzyło mi się przez sklerozę zostawić włączonego
    > utorrenta i jednocześnie serwer CoD4 dla znajomych uruchomić i normalnie
    > dało się grać - co jest zasługą naprawdę nieźle działającego QoS.
    > Jedyne co podobno nie daje rady to QoS ustawiony na detekcję protokołów a
    > nie na porty, ale nie miałem okazji tego sprawdzić :)

    Dzięki za info. :)

    [ Kobiety przywiązują się przez względy. (Stendhal) ]

  • 13. Data: 2010-11-15 10:10:48
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 00:14:38 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Witam
    >
    > Przeprowadzka na nowe miejsce już prawie zakończona, łącze podpięte. Biorąc
    > pod uwagę, że najprawdopodobniej na nowym miejscu dalej często będzie się
    > zdarzało korzystać z dwóch komputerów (czasami więcej) planowałem sobie
    > postawić jednego starego kompa, który będzie udostępniał serwer poczty,
    > newsów i FTPa (tak - mam takie potrzeby). Okazało się jednak, że skubaniec
    > po pierwsze za głośno działa, a po drugie - ze mnie zerowy linuksowiec,
    > wobec czego na razie ta opcja raczej pójdzie w odstawkę.
    (ciach...)

    To jeszcze się tak podepnę z pytaniem już konkretnie o TP-Link TL-WR741ND.
    Ktoś posiada, używa? :)

    [ Did not know who he was fuckin' with. ]
    [ (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

  • 14. Data: 2010-11-15 10:19:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 11:00:48 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > To już mniej fajnie.

    Ii tam, normalny plik z firmware wgrywasz przez WWW i liczysz że firmowa
    ładowarka oprogramowania dojdzie z wgrywaniem do końca ;) Mi się akurat
    udało wysypać te proces (bogowie jedni wiedzą dlaczego), w efekcie
    zbrickowałem sobie urządzenie i dopiero jakimś ratunkowym programem spod
    Windows udało mi się wgrać co trzeba. Działa do dziś, późniejsze
    aktualizacje Tomato już były bezbolesne.

    > Dzięki za info. :)

    Nie ma za co :) Może grywasz w CoD4? ;)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 15. Data: 2010-11-15 10:48:21
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > Zapowiada się całkiem sympatycznie. Szkoda tylko, że w owym symulatorze tego
    > akurat konkretnego modelu brak. :)

    Weź model niższy i soft będzie wyglądał praktycznie tak samo.
    Krzysiek
    Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!

  • 16. Data: 2010-11-15 10:51:25
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "R09" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > Też mam taki sprzęt z tym że:
    >
    > -Przypisanie MAC adresu do konkretnego IP nie działa mi na fabrycznie
    > zainstalowanym oprogramowaniu
    > (nie stwierdziłem jeszcze czy jest nowa wersja tego softu)

    U mnie działa bez problemu. Przypisane po MACu 3 kompy dostają ip jak trzeba.

    > -Jest możliwość podpięcia i korzystania z dysku sieciowego ale jakoś nie udaje
    > się przesłać więcej niż 3 megabajty/sek,
    Również działa bez problemu. Transfery około 25MB/s.

    > przynajmniej z żadnego kompa podpiętego po wifi (n), na gigabitowym kablu
    > jeszcze nie sprawdzałem
    Mam podpiętego lapka na "n". Odległośc jakies 10m i 2 ściany - transfery 5-6MB/s

  • 17. Data: 2010-11-15 11:30:48
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 11:19:05 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

> [...]
    > Windows udało mi się wgrać co trzeba. Działa do dziś, późniejsze
    > aktualizacje Tomato już były bezbolesne.

    Hmmm... :)

    > Nie ma za co :) Może grywasz w CoD4? ;)

    Single'a przeszedłem, na granie w multi ni cholery nie mam czasu. :(

    [ Bo z kobietami drodzy panowie to trzeba krótko! Najdłużej trzy lata. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 18. Data: 2010-11-15 13:15:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 15-11-2010 12:30, Przemysław Ryk pisze:

    > Hmmm... :)

    Tak, historia mrożąca krew w żyłach :)

    > Single'a przeszedłem, na granie w multi ni cholery nie mam czasu. :(

    Oj tam oj tam, to tylko piątkowe i niedzielne wieczory w dobrym
    towarzystwie :)

  • 19. Data: 2010-11-15 13:28:02
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:50:50 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Zapowiada się całkiem sympatycznie. Szkoda tylko, że w owym symulatorze tego
    > akurat konkretnego modelu brak. :)

    Tez polecam ten ruter, zmienilem z zachwalanego WRT54GL, bo radio w
    Linksysie ssie. Teraz klopoty zniknely, do tego mam N-ke i gigabita.
    Soft niestety trzeba zmienic, np. na Gargoyle (bardzo prosty i bogaty
    interjejs na www), bo standardowy ma ograniczenia, ktore Cie dotkna (np.
    ograniczona liczba forwardowanych portow).
    Poza tym miut ruterek i miut sofcik (Gargoyle) :-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 20. Data: 2010-11-15 13:29:51
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 14:15:24 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Oj tam oj tam, to tylko piątkowe i niedzielne wieczory w dobrym
    > towarzystwie :)

    A grasz moze w te piatkowe wieczory w CoD 5? :>

    --
    pozdrawiam
    Norbert