  • Data: 2010-11-15 09:47:55
    Temat: Re: Router
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:30:48 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Dnia Mon, 15 Nov 2010 01:01:00 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    >
    > (ciach...)

    > Jest to do kupienia, czy oprogramowanie trzeba wrzucać samemu?

    Trzeba wrzucić samemu. Firmowe w wersji GL jest stabilne (linux), ale
    jednak części tego co potrzebujesz nie ma.

    > Gigabit w routerze nie jest mi potrzebny - sygnał z niego będzie wpięty do
    > gigabitowego switcha, wobec czego sieć lokalna będzie gigabitowa, a do
    > routera może iść 100 Mbit.

    Byle ci switch nie przełączył całej komunikacji wtedy na 100Mbps, takie
    kwiatki też widziałem :)

    > Nie przytyka się na p2p (tak - zdarza mi się z torrenta korzystać)?

    Nie zauważyłem. Zdarzyło mi się przez sklerozę zostawić włączonego
    utorrenta i jednocześnie serwer CoD4 dla znajomych uruchomić i normalnie
    dało się grać - co jest zasługą naprawdę nieźle działającego QoS.
    Jedyne co podobno nie daje rady to QoS ustawiony na detekcję protokołów a
    nie na porty, ale nie miałem okazji tego sprawdzić :)

    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons
    tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny
    they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been
    beautiful. Everything was beautiful."