  • 41. Data: 2011-11-25 12:58:11
    Temat: Re: Rosyjska kompilacja
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    news:janvfe$hmi$1@news.onet.pl...
    > No i tak samo ze starszymi bylo.
    > Tylko czemu Nokian nie potrafil napisac ze to calkiem inne opony sa.
    > A moze nie sa inne ?

    Miałem WR i oznaczenia na nich świadczyły, że są wielosezonowe. W Europie
    wielosezonowość może być odczytywana jako wada to pewnie reklamują jako
    zimowe.
    Ja wolę wielosezonowe bo zamin zimówki zużyją się mechanicznie to guma na
    nich parcieje albo twardnieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 42. Data: 2011-11-25 13:11:35
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 12:51:05 +0100, J.F na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Tylko czemu Nokian nie potrafil napisac ze to calkiem inne opony sa.
    > A moze nie sa inne ?

    Nie są inne. Są takie same. Zakwalifikowanie ich w Europie do zimówek, a w
    USA do całorocznych wynika z uwarunkowań "społecznych". W USA typowe zimowe
    opony są dość rzadko używane, zaś opona all-weather jest popularnym
    obuwiem. Dlatego tam są all-weather, a u nas zimowe. Zresztą opis tych opon
    na stronie Nokiana jest dość jednoznaczny - na kopny śnieg to one za bardzo
    się nie nadają, natomiast zachowują się bardzo dobrze na błocie pośniegowym
    i na mokrym/suchym. Czyli są odpowiednie na 95% czasu w warunkach zimowych
    wystepujących na drogach Europy ;-)

    > (to tak apropos tych olejow).

    Ja tam się nie znam, ale normy które podaje Motul na swoich opakowaniach
    nie są normami "państwowymi", a specyficznymi dla producenta samochodu - i
    jako takie są identyczne dla wszystkich państw. Dla mnie więc oczywiste
    jest, że olej z np. normą 505.01 jest identyczny, niezależnie od kraju
    dystrybucji. Różnić się może naklejką i opisami, co np. jest super widoczne
    na przykładzie oleju Mobila ESP 5W30 : w Niemczech jest oznakowany jako SHC
    SyntheseTechnology a w Polsce jako Fully Syntetic ;-)

    "Odrzucać pochwałę to zdradzać pragnienie usłyszenia jej ponownie. Francois
    de la Rochefoucauld (1613 - 1680)"

  • 43. Data: 2011-11-25 17:05:18
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Papkin wrote:
    > Moze zarowki wypalone i nikt nie wymienil, jak na smolensku ;)
    >
    > Balszaja rasija qr..a, bida i syf. Gdyby nas nie dupczyli 50lat to bym
    > sie ich nie czepial.

    Nie taka bida, pare państw unijnych jest biedniejsze -- tam tylko nieco inna
    dystrybucja bogactwa jest :). No i istotnie km dróg na głowę mieszkańca mają
    "trochę" więcej. A poza tym to jest przykład państwa z niskimi podatkami ;)

    \SK

  • 44. Data: 2011-11-25 18:51:57
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-24 22:24:23 +0000, venioo <p...@o...eu> said:

    > Albo oni tam tak grubo chleja, albo nie wiem gdzie maja oczy.

    Zapominasz, że Rosja to nie kraj, a stan umysłu.

    --
    Bydlę

  • 45. Data: 2011-11-25 21:41:26
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-25 07:10, Grejon pisze:
> [...]
    e=grec_index

    > Mnie zastanawia, jak oni to robią, że potrafią wylecieć na prostym
    > odcinku na suchej nawierzchni. Pasażerka obok robi loda czy co?

    No co, kazdemu moze sie zdarzyc przysnac majac 8 promili we krwi ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 46. Data: 2011-11-25 21:42:34
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Nov 2011 11:47:28 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Chodzi ci o np. niebieską Ładę co zakończyła w rowie? Zakładam że
    >zawieszenie + brak amortyzatorów zrobiło swoje;)

    Zapomniałeś o oponach z serii "amateur slick m+s" ;P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 47. Data: 2011-11-25 23:05:42
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Ukaniu

    > Pytanie czy stary wzór bedzie gorszy ni? nowy. Bo ja w tym widze czasem
    > zmiany dla zmian.

    Taaa... można wierzyć, że kolejne modele opon są tworzone dla picu,
    wszystkie testy są opłaca etc. To mnie m.in. bawi. ;-)

  • 48. Data: 2011-11-25 23:09:58
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    e=grec_index
    > Chyba częściej tam kupują prawka niż u nas, a postrachem dróg jest

    Najbardziej mi się podoba akcja w 3:06 i w 11 minucie :)

    --
    Irokez

  • 49. Data: 2011-11-26 00:00:46
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    to waląc jednym palcem w klawisze napisał:

    > begin Ukaniu

    > Taaa... można wierzyć, że kolejne modele opon są tworzone dla picu,
    > wszystkie testy są opłaca etc. To mnie m.in. bawi. ;-)

    Może mi wytłumaczysz jak to się dzieje, że kupione w latach
    licealnych jeansy 501 przetrwały noszone dzień w dzień 5 lat, a
    kupione rok temu wyglądają jak szmata? Może mi wytłumaczysz dlaczego
    W124 potrafi przejechać bez remontu milion kilometrów a następcy
    coraz mniej...wszystko to wina Frigo!

  • 50. Data: 2011-11-26 01:20:54
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Przemysław Czaja

> [...]
    > wyglądają jak szmata? Może mi wytłumaczysz dlaczego W124 potrafi
    > przejechać bez remontu milion kilometrów a następcy coraz

    Twierdzisz, że najlepszy wzór zimówek w koncernie GY to ten sprzed wielu
    sezonów i dodatkowo, że te najlepsze zimówki produkowane są pod jego
    tanią marką i sprzedawane taniej niż inne? Większej bzdury nie słyszałem.

    PS. Co do jeansów nie zauważam większej różnicy, za to teraz są dużo
    tańsze; W124 to może był lepszy od obecnych pod względem trwałości, ale
    to koniec jego zalet, cała reszta to przepaść. Przeciętny klient
    Mercedesa nie robi autem miliona kilometrów, więc jest to posunięcie
    bardzo racjonalne. Menelstwo jeżdżące podrdzewiałymi W123, a potem W124
    raczej prestiżu marce nie przysparzało.