  • 21. Data: 2017-12-28 20:44:37
    Temat: Re: Ropa zamiast benzyny w dystrybutorze
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 18:55, J.F. pisze:

    > Kiedys CPN mial tez w ofercie rozpuszczalnik, ale to gdzies z
    > internetu wyczytane, bo dystrybutora to chyba nie widzialem.
    >

    > J.

    Słyszałem kiedyś 2 audycje Janusza Weissa ("Dzwonię do pana w nietypowej
    sprawie) na temat paliw. W pierwszej ktoś ze stacji paliw przekonywał,
    że wałki na stacjach robi się głównie na przelicznikach (kupuje się
    paliwo w kg, sprzedaje w litrach), że fałszowanie paliw to mit. A na
    następny dzień zadzwonił ktoś z obsługi stacji paliw i opowiadał jak to
    jest: podjeżdża nocą cysterna i pakuje się do zbiorników różne świństwo.
    Mówił, że raz jak mu z węża nieco wyleciało i wdepnął w tę kałużę, to
    zanim doszedł do kanciapy to mu zelówki rozpuściło...
    Dlatego warto tankować tam, gdzie pracownik nie ma interesu oszukiwać
    klienta, a kierownik stacji nie ma korzyści z ew. fałszerstw. W moim
    mieście parszywą opinią cieszy się stacja BP (franczyza) - mechanik mi
    opowiadał, że raz przyholowali mu matiza, który zatankował na tej
    stacji. Nie obyło się bez płukania instalacji paliwowej.
    Ja mam w związku z tym zaufanie do wszelkich stacji przy marketach -
    nawet jakby ktoś chciał tam coś dolewać, to nie miałby jak wyjąć kasy z
    tego procederu. A paliwo w Polsce i tak głównie z Orlenu, Lotosu albo
    Łukoila.
    T.

    Ps. Próbowałem znaleźć tę audycję w necie, ale nie znalazłem. Może ktoś
    na nią trafił i ma namiar?

  • 22. Data: 2017-12-28 21:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Jak masz dystrybutory z przedpłatami to nie zatankujesz inaczej.

    Jak rozumiem, przedpiscia mowił np o naszym kraju.
    A tutaj przedpłaconych jak na lekarstwo.
    Wiec rozumiem, ze to bardziej tyczyło się zachowan ludzkich anizeli
    mozliwości technicznych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 23. Data: 2017-12-28 21:35:32
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28.12.2017 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Jak rozumiem, przedpiscia mowił np o naszym kraju.
    > A tutaj przedpłaconych jak na lekarstwo.

    Mylisz się. Nie zawsze to wygodne, ale chyba na każdej stacji możesz
    zapłacić, obsługa ustawi za ile ma wypłynąć paliwa i dopiero idziesz
    tankować. Spytaj na stacji to Ci potwierdzą.
    Niektóre małe stacje w porze nocnej mają taką zasadę tankowania.
    Wydaje mi się brałeś pod uwagę przedpłacone w sensie bezobsługowych a
    tych jest rzeczywiście bardzo mało.

    --
    Czarek

  • 24. Data: 2017-12-28 22:36:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 20:44:37 +0100, T. napisał(a):

> [...]
    > że wałki na stacjach robi się głównie na przelicznikach (kupuje się
    > paliwo w kg, sprzedaje w litrach), że fałszowanie paliw to mit. A na

    Kiedys, jak rozpuszczalnik byl tani, to IMO nie byl mit.
    Ale potem zmienili akcyzy i rozpuszczalnik drozszy od benzyny
    silnikowej.

    Jak oszukiwac to na odbarwionym oleju opałowym.
    I nawet nie mialbym wielkich pretensji, gdyby nie to, ze odbarwiaja
    kwasem siarkowym.

> [...]
    > Mówił, że raz jak mu z węża nieco wyleciało i wdepnął w tę kałużę, to
    > zanim doszedł do kanciapy to mu zelówki rozpuściło...

    Akurat zwykla benzyna tez moze rozne tworzywa rozpuszczac, moze po
    prostu mial kiepska gume.

    > Dlatego warto tankować tam, gdzie pracownik nie ma interesu oszukiwać
    > klienta, a kierownik stacji nie ma korzyści z ew. fałszerstw.

    Gorzej, jak pracownik oszukuje kierownika.
    Nawet jesli nie ma mozliwosci wyciagniecia paliwa ze zbiornika, to sie
    moze dogadac z kierowca cysterny - przywiezie jakas tania mieszanke, a
    benzyne opchna na lewo.

    Ich z kolei moze dostawca oszukac.

    J.

  • 25. Data: 2017-12-28 23:28:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Zazwyczaj wygląda to tak, że idziesz do kasy płacisz np. 50EUR i
    > dystrybutor odlewa Ci paliwa za 50 EUR. Jak nie zapłacisz masz
    > zablokowany dystrybutor.
    > Takie rozwiązanie spotykam często przy drogach z dużym ruchem na
    > południu Hiszpanii (pewnie mają sporo amatorów darmowego tankowania).
    > Dla mnie jest to uciążliwe (lubię pod korek aby zasięg mieć większy) i
    > gdy widzę baner "pay before" - szukam kolejnej stacji.

    A jak wygląda sytuacja, gdy do zbiornika wejdzie mniej, niż zapłacone?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2017-12-29 01:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czarek c...@n...fm ...

> [...]
    > Niektóre małe stacje w porze nocnej mają taką zasadę tankowania.
    > Wydaje mi się brałeś pod uwagę przedpłacone w sensie bezobsługowych a

    Miałem na mysli takie przedplacone gdzie inaczej sie nie da.
    Bo taka była sugestia - nie tankuja do pełna bo musza njpierw zapłacic.

    W tym konktescie tłumaczenie, ze nie tankuja do pełna bo mozna poprosic
    zeby zatankowac za okragłą kwote nie ma zadnego sensu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 27. Data: 2017-12-29 01:58:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-28, T. <k...@i...pl> wrote:
    > Ps. Ale tych 4,16 l to nie rozumiem. Aż taka bieda? Tam chyba paliwo
    > jest znacznie tańsze niż u nas...

    A musiał to być samochód?

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2017-12-29 02:04:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bywalem w ZSRR to nadwyzka wylewala sie na ziemie, czasami byla to najprawdziwsza
    ziemia a raczej bloto na bazie benzyny. Chyba ze padalo to w blocie byla jeszcze
    woda.

  • 29. Data: 2017-12-29 04:10:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 17:46, Uncle Pete pisze:

    > To też, czyli tam, jak w Rosji, najpierw płacisz, potem tankujesz.
    >
    > Zdziwiły mnie także małe ilości - kilka poniżej nawet 5 litrów i chyba
    > większość zatankowała mniej niż pół baku.

    Rozmawiałem kiedyś z pracownikiem stacji u nas i twierdził że
    u większości klientów jest normalne podjechać i zatankować
    za dziesięć, dwadzieścia czy trzydzieści złotych.
    Co ciekawsze w przypadku LPG rzadziej ale też tak robią.
    Wniosek społeczeństwo biedne i leje tylko tyle ile musi
    na daną chwilę.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2017-12-29 07:48:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Dec 2017 04:10:37 +0100, RadoslawF napisał(a):
> [...]
    > Co ciekawsze w przypadku LPG rzadziej ale też tak robią.
    > Wniosek społeczeństwo biedne i leje tylko tyle ile musi

    A w jakim rejonie ta stacja ?

    Zatankowac LPG za 50 zl to nie takie znow dziwne, ale benzyny za 10 ?
    Do skuterka ?

    Tankowac niewielka ilosc to mi sie zdarzalo, jak cena byla zbyt
    wygorowana.

    J.