  • 11. Data: 2017-12-28 17:49:11
    Temat: Re: Ropa zamiast benzyny w dystrybutorze
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > W Polsce 20 lat temu można było zatankować benzynę zmieszaną specjalnie
    > z paliwem lotniczym albo z rozpuszczalnikiem (to akurat mi się
    > przytrafiło).

    Obok stał dystrybutor z rozpuszczalnikiem i pomylono zbiorniki?

    ;)

  • 12. Data: 2017-12-28 17:49:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 17:47, Uncle Pete pisze:

    > Tankują, ale najczęściej chyba nie,

    Nie sądzę, aby najczęściej ludzie tankowali "do pełna".

    > ale i po co?

    Po to, że w danej chwili chcą przeznaczyć określoną sumę na paliwo.

    https://www.miejski.pl/slowo-Rozkmina

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-12-28 18:51:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 17:49:27 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie sądzę, aby najczęściej ludzie tankowali "do pełna".

    Tankowanie do pelnej kwoty jest uciazliwe, do pelna proste :-)
    Chyba, ze maja tam dystrybutory z nastawnikiem.

    Albo ... sport narodowy, zatankowac za 50.05 rubli i podac w kasie 50
    :-)

    > Po to, że w danej chwili chcą przeznaczyć określoną sumę na paliwo.

    W biednych spoleczenstwach, mnie tam wygodniej do pelna i karta.
    A karta moze byc kredytowa :-)

    Tam cos chyba pisza, ze obsluga tankowala
    "(???? ?? ??? ?????? ??????????? (????????, ??? ?????????? ???????)."
    to moze i wygodniej powiedziec "za stowe".

    J.

  • 14. Data: 2017-12-28 18:55:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 17:49:11 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Obok stał dystrybutor z rozpuszczalnikiem i pomylono zbiorniki?
    > ;)

    Kiedys CPN mial tez w ofercie rozpuszczalnik, ale to gdzies z
    internetu wyczytane, bo dystrybutora to chyba nie widzialem.

    J.

  • 15. Data: 2017-12-28 19:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie sądzę, aby najczęściej ludzie tankowali "do pełna".

    Hmm, a po co tankowac mniej niz do pełna?
    Rozumiem jakis pozyczony samochód etc. Ale jakies inne przesłanki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 16. Data: 2017-12-28 19:06:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 18:51 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Tankowanie do pelnej kwoty jest uciazliwe, do pelna proste :-)
    > Chyba, ze maja tam dystrybutory z nastawnikiem.

    Zazwyczaj wygląda to tak, że idziesz do kasy płacisz np. 50EUR i
    dystrybutor odlewa Ci paliwa za 50 EUR. Jak nie zapłacisz masz zablokowany
    dystrybutor.
    Takie rozwiązanie spotykam często przy drogach z dużym ruchem na południu
    Hiszpanii (pewnie mają sporo amatorów darmowego tankowania).
    Dla mnie jest to uciążliwe (lubię pod korek aby zasięg mieć większy) i gdy
    widzę baner "pay before" - szukam kolejnej stacji.

    TG

  • 17. Data: 2017-12-28 19:09:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 19:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Hmm, a po co tankowac mniej niz do pełna?
    > Rozumiem jakis pozyczony samochód etc. Ale jakies inne przesłanki?

    Jak masz dystrybutory z przedpłatami to nie zatankujesz inaczej.

    TG

  • 18. Data: 2017-12-28 19:43:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Tam cos chyba pisza, ze obsluga tankowala
    > "(???? ?? ??? ?????? ??????????? (????????, ??? ?????????? ???????)."

    Z tego, co napisane dalej (zwłaszcza w komentarzach), wynika że pomylili
    się przy napełnianiu zbiornika, a nie tankowaniu konkretnych pojazdów.
    Zresztą na początku próbowali wykręcić się: "??? ???????? ????
    ??????????? ?????????. ?? ????????? 95-? ????????, ?? ??? ?????? ??????"
    ("Wszystkie działania były prawidłowe. Włożyliście [do wlewu] pistolet
    do Pb95, wlaliśmy wam benzynę").

  • 19. Data: 2017-12-28 20:04:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 17:39:05 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Male ilości i powtarzające się kwoty.

    litry ?

    > Myślę, że to okrągła liczba rubli - podejrzewam, że tam tankuje się jak
    > w Rosji - najpierw płacisz, a potem za tę kwotę tankujesz.

    Ale sa i inne litry. Glupio tak zaplacic z gory 27,15.

    Moze mozna odblokowac samemu karta kredytowa, jak w USA :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-12-28 20:32:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Hmm, a po co tankowac mniej niz do pełna?
    > Rozumiem jakis pozyczony samochód etc. Ale jakies inne przesłanki?

    Tak tankują ci, których nie interesują zmiany cen. Zawsze ma po tej
    samej "cenie" - np. za 100 :-)
    T.

    Ps. Ale tych 4,16 l to nie rozumiem. Aż taka bieda? Tam chyba paliwo
    jest znacznie tańsze niż u nas...