  • 11. Data: 2011-04-03 12:26:13
    Temat: Re: Roomster warto ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "jurkas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:in9ggi$cj9$1@pippin.nask.net.pl...

    > A możesz to rozwinąć, szczególnie sformułowanie "nie będącej przy
    > transakcji". Dość często podpisuje różne umowy przesyłane mi kurierem, czy
    > to znaczy że nie jestem "przy transakcji"?

    kolega użył skrótu myslowego opisuąc bardzo popularną metode sprzedaży
    samochodów sprowadzonych na umowe kupna sprzedaży zawarta między kupującym a
    sprzedającym (rzekomo) kimś z zagranicy.
    Rzekomo - bo osoba widniejąca na umowie to po prostu albo osoba przepisana z
    książki telefonicznej (nadal nie jest wymagana ciągłość nazwisk przy
    rejestracji samochodów sprowadzonych z zagranicy) bądz przepisana ostatnia
    widniejąca z zagranicznego dowodu. W jednym i drugim przypadku faktyczną
    osobą sprzedającą auto może okazać sie zupełnie ktoś inny (np. firma
    handlująca autami za granicą).

    Niesie to za sobą wiele konsekwencji - np. jesli auto pochodziło od firmy -
    nie został opłacony podatek VAT. Jeśli auto bylo kradzione to już wogole
    (ale to raczej mało prawdopodobne). Zwykle po prostu wpisuje sie byle co na
    umowe i tyle.

    Jesli kupujesz w PL auto sprowadzone na podstawie faktury od firmy, z ktorej
    kupujesz to masz te problemy z głowy. Akcyza oraz skrabówka musi być już
    załatwiona. Kupujesz już auto w PL i nie podpisujesz już wypełnionych do
    połowy umów z zagranicznym nibywlascicielem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 12. Data: 2011-04-03 15:25:28
    Od: koziel <k...@w...pl>

    a juz chcialem Tobie zaoferowac swoja pomoc przy zakupie - jednak
    skoro tak mocno sie bronisz przed sprowadzanymi autami.... co powiesz
    na wyjazd do Niemiec i na miejscu sprawdzenie auta oraz podpisanie
    umowy z osoba, ktora zobaczysz na wlasne oczy??

    Ja pisano powyzej - zastanow sie, bo akurat Twoje wnioski sa w pewnym
    stopniu bledne.
    W razie czego gg: 5767314.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 13. Data: 2011-04-03 17:47:24
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    Ok , nie przeczę, masz rację. Ja nie mam dośc dobrego doświadczenia,
    zmieniam auta raczej co 5 lat . Staram sie zawsze jak najbardziej sprawdzic
    te nieszczęsne papiery. Kiedyś na mietku (Matiz) mało nie zaliczyłem wtopy
    prawnej właśnie w komisie. Niestety banki nie do końca kiedyś były fer i nie
    zabierały ksiażek wozu albo nie wbijały stempla w dowód. Właśnie mmiałem
    taki przypadek.Co prawda chodziło o 2 albo moze 3 raty (już nie pamietam)
    ale jednak...Trochę zle mnie niektórzy zrozumieli, podałem skrajna sutuacje
    kupna "na gębę".Niestety chyba częśc z kolegów by sie zdziwiła ile ludkow
    nadal tak kupuje , nie wiem co kieruje tym chyba cheć przyoszczędzenia. Opis
    sytuacji z przed 2 dni , co ciekawe raczej potwierdzajacy Twoja tezę, że
    nawet w salonach może być cos nie tak- zachodzę do ASO xxxx i stoi sobie
    taki jak wymażyłem, wersja bogata samochodu xxxx. Nie no mysle, wreszcie.
    Auto technicznie spoko, jazda próbna jest OK, wiadomo ciut drozej bo w ASO
    i w programie sprzedaży przez salon używanych aut. No nic gadka szmatka
    dochodzi do rozmowy o spisanie umowy/faktury. I co sie okazuje, sprzedawca
    mowi ze maja tylko pełnomocnictwo na sprzedaż tego samochodu i umowę. Wiec
    pytam, czy gdzies bedzie w papierach figurować dane ASO że tu kupilem.
    Odpowiedz NIE, umowa miedzy mną a poprzednim wlascicielem, dodatkowo
    zdziwieni, że samo pełnomocnictwo mi nie wystarczy, że chcę widzieć
    własciciela . Zatkało mnie. Nie spodziewalem się takiego obrotu sprawy, być
    może tak jest ok prawnie ale ja sie z tym nie spotkałem.I nie chodzi mi tu o
    PCC , na to mnie stać opłacić , tylko o fakt .Zawsze myślalem , że kupując
    używkę w salonie , będzie faktura z salonu. A wracajac do tematu, właśnie
    ten Roomster co go oblukalem ,jest sprzedawany na fakturę przez salon Skody.
    Auto zostało w rozliczeniu za drugi samochód.Nie robią żadnego problemu,
    pokazano mi dokumenty , ksiażke serwisową , wpisy w bazie danych. Wiem
    wiem, pewno wszystko sie da zrobić, zdaje sobie sprawę. Przebieg jest
    niewielki, samo "zniszczenie" auta w srodku raczej małe , ogólnie fajnie
    wyglada. Jednak sie nie napalam, nigdy nie miałem Skody i dlatego tutaj
    zapytałem. Tylko wątek poszedł ciut w innym kierunku.

  • 14. Data: 2011-04-03 19:15:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Czarek Daniluk

    > Powiedziałem sobie że już więcej w życiu nie kupię samochodu latem na
    > zimowych kołach od handlarza - kupiłem tak teraźniejszego Golfa, po
    > jakimś czasie okazało się, że koleżanka z pracy go zna, i Golfa ściągnął
    > na niezłych alusach z letnimi, oczywiście stalowe przywiózł w bagażniku,
    > alu zdjął opchnął poza samochodem ;)

    No i co w związku z tym?

  • 15. Data: 2011-04-03 19:20:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "aro333" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > srodku raczej małe , ogólnie fajnie wyglada. Jednak sie nie napalam,
    > nigdy nie miałem Skody i dlatego tutaj zapytałem. Tylko wątek poszedł ciut

    Masz fakture, wszystko gra z papierami i przede wszystkim ze stanem auta to
    gites.
    Skoda jako taka to nie jest zły wybór, osobiście mialem Suberba i bylem
    bardzo zadowolony, na tyle, ze moje subiektywne odczucia byly takie, ze
    passat sie nie umywał do skody.
    Co do roomstera - jedni twierdzą, ze jest brzydki, inni, ze ok - mnie sie
    podoba i niech sobie gadają, choć o gustach nie powinni.

    Powodzenia.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 16. Data: 2011-04-03 20:43:28
    Od: "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <[moje_inicjaly]@post.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał

    > Co do 1 stwierdzenia, jeśli kupuje się od firmy, która nie dziadowała to
    > możesz sobie spokojnie sprawdzić historię serwisową samochodu tam gdzie
    > był naprawiany - bez większego problemu, bez szukania osób które władają
    > językiem państwa skąd pochodzi pojazd :)

    No to żebyś się nie zdziwił. U nas w instytucji (budżetówka) mamy taki
    układ, że auta muszą być serwisowane w ASO. Firma, która sprzedaje nowe
    samochody, stare bierze w rozlliczeniu. Kierowca opowiadał mi, że zadzwonił
    do nich gość, który kupił samochód, o którym wiedział, że był wcześniej
    użytkowany u nas. Chciał się zapytać, czy był robiony rozrząd, bo ma już
    przejechane 120kkm, a serwis coś kręci, że niby nie są pewni. No i ciężko mu
    było powiedzieć, że jak samochód był oddawany, to miał grubo ponad 400kkm...
    :(

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 17. Data: 2011-04-03 21:19:24
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-03 20:43, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

    > No to ?eby? si? nie zdziwi?. U nas w instytucji (bud?et?wka) mamy taki
    > uk?ad, ?e auta musz? by? serwisowane w ASO. Firma, kt?ra sprzedaje nowe
    > samochody, stare bierze w rozlliczeniu. Kierowca opowiada? mi, ?e zadzwoni?
    > do nich go??, kt?ry kupi? samoch?d, o kt?rym wiedzia?, ?e by? wcze?niej
    > u?ytkowany u nas. Chcia? si? zapyta?, czy by? robiony rozrz?d, bo ma ju?
    > przejechane 120kkm, a serwis co? kr?ci, ?e niby nie s? pewni. No i ci?ko mu
    > by?o powiedzie?, ?e jak samoch?d by? oddawany, to mia? grubo ponad 400kkm...
    > :(

    Człowiek który kupował samochód - powinien poprosić przed kupnem o
    książkę serwisową, sprawdzić gdzie były przeglądy robione, podjechać
    tam, zadzwonić, ustalić właściwy przebieg samochodu.
    Jeśli nie dostał do pojazdu książki serwisowej, powinna wzmóc mu się
    czujność, wykonać telefon do poprzedniego właściciela i ustalić ile u
    niego przejechał samochód - tym bardziej że wiedział jaka firma go
    użytkowała.

    W sumie to nie Twoja firma była kręcącym przebieg, tylko ten kto kupił
    samochód od Was ;)

    Pozdrawiam !

  • 18. Data: 2011-04-04 07:45:12
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Może ktoś z kolegów ma jakieś doswiadczenie z tym silnikiem pewnie z
    > grupy VW - 1,4 86KM? Co można powiedziec dobrego a co zlego o tym
    > silniczku? I wogóle jak się spisują takie toczydełka jak Roomster?

    ja akurat mam Roomstera z silnikiem TDI. Benzynowy silnik 1,4 to udana i
    prawdzona jednostka która z powodzeniem daje radę w Fabii, Polo i Ibizie.
    Raczej nic starsznego nie musisz się po niej spodziewać. Roomster z tym
    silnikiem nie będzie demonem prędkości. Jest to autko cięższe niż Fabia.

    Co do samego roomstera to jak dla mnie rewelacja. Jeżeli akceptujesz jego
    dziwaczny wygląd to dalej same plusy. Mega praktyczne wnętrze, tzu osobne,
    regulowane fotele z tyłu. Przesuwane, składane z regulacją oparcia. Każdy
    mozna wyjąć. Ze środkowego możesz zrobić albo podłokietnik albo wyjąć
    całkowicie i zrobić dużo miejsca dla 2 poasażerów. Miejsca na nogi dla
    pasażerów z tyłu bardzo dużo, na pewno więcej niż w Corolli. Bagażnik też
    będzie większy, nawet od wersji kombi. Masa schowków, uchwytów itd.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 19. Data: 2011-04-04 13:46:57
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

    > Ślepa wiara w uczciwego prywatnego sprzedawce jest sporym błędem -
    > zapewniam Cie o tym.

    To nawet nie tylko "ślepa wiara".

    Często ten pierwszy właściciel ma w pamięci ile zabulił za nówkę,
    czasem ma emocjonalne podejście do samochodu, i sam siebie przekonał
    "to jeszcze całkiem dobre auto, ja jeździłem i było spoko", podczas gdy
    samochód nadaje się tylko na złom.

    I przez to będzie miał tendencję do bagatelizowania usterek.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2011-04-04 15:10:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-04 07:45, Scyzoryk pisze:

> [...]
    > pasażerów z tyłu bardzo dużo, na pewno więcej niż w Corolli. Bagażnik też
    > będzie większy, nawet od wersji kombi. Masa schowków, uchwytów itd.

    Wszystko się zgadza. Ma tylko jeden minus - tylna klapa. A ściślej -
    wysoki dość próg załadunku. Mogli pomyśleć i inaczej to rozwiązać.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl