-
X-Received: by 10.140.23.163 with SMTP id 32mr428495qgp.13.1429202328739; Thu, 16 Apr
2015 09:38:48 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.23.163 with SMTP id 32mr428495qgp.13.1429202328739; Thu, 16 Apr
2015 09:38:48 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed1.swip.net!newspeer1.nac.net!border
2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!z60no2055805qgd.0!news-out.google.co
m!a41ni581qgf.1!nntp.google.com!z60no2055802qgd.0!postnews.google.com!glegroups
g2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 16 Apr 2015 09:38:48 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <3...@m...org>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.20.84.52;
posting-account=iup4XgoAAACwpUACPjZ41yLXHtfyPrfn
NNTP-Posting-Host: 83.20.84.52
References: <3...@m...org>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
From: Ryszard Roman Dobrowolski <d...@g...com>
Injection-Date: Thu, 16 Apr 2015 16:38:48 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 56
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560271
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 13:26:25 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> Nie cytuję całości, bo "rondoprostowacz" zbyt dużo się pruje na temat
> swojej niedoli zamiast skupić się na konkretach. :P Truje coś o złej
> policji, złym biegłym, a przecież podstawą orzeczenia jest, że nie ustąpił
> pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na skrzyżowaniu (co potwierdził
> nawet w "filmiku" przez siebie stworzonym).
> Pozdor Myjk
A kto ci dał prawo do oceny innych, jeżeli twoja wiedza opiera się na poradnikach dla
kierowców, które nie mają żadnej mocy prawnej. Nauczyli cie na kursie? Jeśli tak to
ich wiedza jest też poradnikowa. W Polsce obowiązuje ustawa Prawo o ruchu drogowym i
wszystko co potrzebne jest tam zapisane. Wszystko co potrzebne do poruszania się na
naszych drogach, także na skrzyżowaniach z wyspą lub w formie placu, jest, wbrew
twierdzeniom pseudo-ekspertom, opisane naszym prawem. Wystarczy zapomnieć o autorach
poradników dla kierowców i ich bezmyślnych naśladowcach. Skrzyżowanie o ruchu
okrężnym to taki obiekt infrastruktury drogowej na którym ustawodawca znakami C-12
nakazał RUCH OKRĘŻNY (Roundabout, One-Way Rotary System, Traffic circle, Kreivekher,
Rond-Poiut, itd), co oznacza, że na jego wlotach nie ma strzałek kierunkowych
(kierunkowej segregacji ruchu), ruch na takim obiekcie odbywa się pasami ruchu
biegnącymi jedynie okrężnie, czyli DOOKOŁA wyspy lub placu oraz wszystkie zjazdy to
skręty w prawo. Teraz wystarczy wziąć do ręki ustawę Prawo o ruchu drogowym i jechać.
Wjazd i jazda okrężna to kontynuacja dotychczasowej jazdy na wprost, gdyż jadąc
okrężnie nie zmienia się kierunku jazdy, więc zgodnie z art. 16 ust. 4 ustawy PoRD
należy jechać przy prawej krawędzi jezdni bez włączania kierunkowskazów. Wszystkie
jazdy to skręty w prawo. Zmiana kierunku w prawo wymaga zbliżenia się do prawej
krawędzi jezdni (art. 22 ust. 2 pkt. 1 ustawy PoRD) i zasygnalizowania zamiaru zmiany
kierunku jazdy (art. 22 ust. 5). Jeżeli jest więcej pasów niż jeden (zwykle dwa) to
jedyne co się zmienia to możliwość poprawy przepustowości przez umożliwienie omijania
i wyprzedzania innych kierujących (art. 22 ust. 4, art. 22 ust. 5 i art. 24 ust. 7
ustawy PoRD). Zjazd zawsze wg art. 22 ust. 2 pkt. 1 z uwzględnieniem art. 22 ust. 3
ustawy PoRD. Ideą takiej organizacji ruchu (rozwiązania komunikacyjnego) jest
wyeliminowanie lewoskrętów i przecinania się kierunków ruchu (poza wjazdami). I to
wszystko na ten temat. W uzupełnieniu należy dodać, że na skrzyżowaniach z wyspą lub
w formie placu na wlotach których są strzałki kierunkowe, pasy ruchu biegną na wprost
do zjazdów (klasycznie, spiralnie, odśrodkowo, turbinowo), a także na tych które nie
są oznaczone znakami C-12, należy poruszać się zgodnie z zapisami ustawy PoRD i ich
kierunkowym oznakowaniem poziomym, pamiętając, że nie są to skrzyżowania o ruchu
okrężnym w rozumieniu znaku C-12. Za sprawą okólnika (potrzebne źródło) Ministerstwa
ds. Transportu z czasów PRL do dziś część z nich ma na wlotach nieuprawnione znaki
C-12, które są na nich pozaustawowym-umownym substytutem znaku C-9. Zgodnie z
przepisami znakami C-12 wolno znakować tylko takie obiekty (nie tylko typu rondo) na
wlotach których nie ma segregacji kierunkowej a pasy ruchu biegną na nich jedynie
okrężnie, pod warunkiem, że nie ma na nich jezdni przecinającej wyspę/plac. Prosto,
łatwo i przyjemnie i co ważne, całkowicie zgodne z obowiązującą Polskę Konwencją
wiedeńską o ruchu drogowym i prawami krajowymi naszych bliskich i dalszych sąsiadów.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=