eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :PRe: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • X-Received: by 10.140.23.163 with SMTP id 32mr428495qgp.13.1429202328739; Thu, 16 Apr
    2015 09:38:48 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.23.163 with SMTP id 32mr428495qgp.13.1429202328739; Thu, 16 Apr
    2015 09:38:48 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed1.swip.net!newspeer1.nac.net!border
    2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!z60no2055805qgd.0!news-out.google.co
    m!a41ni581qgf.1!nntp.google.com!z60no2055802qgd.0!postnews.google.com!glegroups
    g2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 16 Apr 2015 09:38:48 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <3...@m...org>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.20.84.52;
    posting-account=iup4XgoAAACwpUACPjZ41yLXHtfyPrfn
    NNTP-Posting-Host: 83.20.84.52
    References: <3...@m...org>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    From: Ryszard Roman Dobrowolski <d...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 16 Apr 2015 16:38:48 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 56
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560271
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 13:26:25 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Nie cytuję całości, bo "rondoprostowacz" zbyt dużo się pruje na temat
    > swojej niedoli zamiast skupić się na konkretach. :P Truje coś o złej
    > policji, złym biegłym, a przecież podstawą orzeczenia jest, że nie ustąpił
    > pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na skrzyżowaniu (co potwierdził
    > nawet w "filmiku" przez siebie stworzonym).
    > Pozdor Myjk
    A kto ci dał prawo do oceny innych, jeżeli twoja wiedza opiera się na poradnikach dla
    kierowców, które nie mają żadnej mocy prawnej. Nauczyli cie na kursie? Jeśli tak to
    ich wiedza jest też poradnikowa. W Polsce obowiązuje ustawa Prawo o ruchu drogowym i
    wszystko co potrzebne jest tam zapisane. Wszystko co potrzebne do poruszania się na
    naszych drogach, także na skrzyżowaniach z wyspą lub w formie placu, jest, wbrew
    twierdzeniom pseudo-ekspertom, opisane naszym prawem. Wystarczy zapomnieć o autorach
    poradników dla kierowców i ich bezmyślnych naśladowcach. Skrzyżowanie o ruchu
    okrężnym to taki obiekt infrastruktury drogowej na którym ustawodawca znakami C-12
    nakazał RUCH OKRĘŻNY (Roundabout, One-Way Rotary System, Traffic circle, Kreivekher,
    Rond-Poiut, itd), co oznacza, że na jego wlotach nie ma strzałek kierunkowych
    (kierunkowej segregacji ruchu), ruch na takim obiekcie odbywa się pasami ruchu
    biegnącymi jedynie okrężnie, czyli DOOKOŁA wyspy lub placu oraz wszystkie zjazdy to
    skręty w prawo. Teraz wystarczy wziąć do ręki ustawę Prawo o ruchu drogowym i jechać.
    Wjazd i jazda okrężna to kontynuacja dotychczasowej jazdy na wprost, gdyż jadąc
    okrężnie nie zmienia się kierunku jazdy, więc zgodnie z art. 16 ust. 4 ustawy PoRD
    należy jechać przy prawej krawędzi jezdni bez włączania kierunkowskazów. Wszystkie
    jazdy to skręty w prawo. Zmiana kierunku w prawo wymaga zbliżenia się do prawej
    krawędzi jezdni (art. 22 ust. 2 pkt. 1 ustawy PoRD) i zasygnalizowania zamiaru zmiany
    kierunku jazdy (art. 22 ust. 5). Jeżeli jest więcej pasów niż jeden (zwykle dwa) to
    jedyne co się zmienia to możliwość poprawy przepustowości przez umożliwienie omijania
    i wyprzedzania innych kierujących (art. 22 ust. 4, art. 22 ust. 5 i art. 24 ust. 7
    ustawy PoRD). Zjazd zawsze wg art. 22 ust. 2 pkt. 1 z uwzględnieniem art. 22 ust. 3
    ustawy PoRD. Ideą takiej organizacji ruchu (rozwiązania komunikacyjnego) jest
    wyeliminowanie lewoskrętów i przecinania się kierunków ruchu (poza wjazdami). I to
    wszystko na ten temat. W uzupełnieniu należy dodać, że na skrzyżowaniach z wyspą lub
    w formie placu na wlotach których są strzałki kierunkowe, pasy ruchu biegną na wprost
    do zjazdów (klasycznie, spiralnie, odśrodkowo, turbinowo), a także na tych które nie
    są oznaczone znakami C-12, należy poruszać się zgodnie z zapisami ustawy PoRD i ich
    kierunkowym oznakowaniem poziomym, pamiętając, że nie są to skrzyżowania o ruchu
    okrężnym w rozumieniu znaku C-12. Za sprawą okólnika (potrzebne źródło) Ministerstwa
    ds. Transportu z czasów PRL do dziś część z nich ma na wlotach nieuprawnione znaki
    C-12, które są na nich pozaustawowym-umownym substytutem znaku C-9. Zgodnie z
    przepisami znakami C-12 wolno znakować tylko takie obiekty (nie tylko typu rondo) na
    wlotach których nie ma segregacji kierunkowej a pasy ruchu biegną na nich jedynie
    okrężnie, pod warunkiem, że nie ma na nich jezdni przecinającej wyspę/plac. Prosto,
    łatwo i przyjemnie i co ważne, całkowicie zgodne z obowiązującą Polskę Konwencją
    wiedeńską o ruchu drogowym i prawami krajowymi naszych bliskich i dalszych sąsiadów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: