-
711. Data: 2014-12-18 00:27:56
Temat: Re: Rondoprostowacz .... pas wewnętrzny.
Od: "Jankol" <b...@w...pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:m6p1nr$adq$1@dont-email.me...
> Jankol wrote:
>>
>> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:m6nnum$cjr$1@dont-email.me...
>>>
>>> na turbinowym to nie ma wenętrznego.
>>
>> Jest ruch dookoła, to jest i pas wewnętrzny.
>
> pokaż jak przejechać naokoło rondo turninowe bez zmiany pasa
> dla ułatwienia przykład
> http://u.42.pl/53HO
Może być z zmianą pasa.
Pas wewnętrzny ronda - część jezdni o szerokości pasa ruchu,
bezpośrednio przyległa do wyspy.
Możesz to nazwać inaczej, nie będę się upierał.
-
712. Data: 2014-12-19 02:16:51
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: "Jankol" <b...@w...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:5m2ekjz3wf1n.dlg@myjk.org...
> Mon, 15 Dec 2014 22:25:22 +0100, Jankol
>>>> W Art. 22 nie pisze, że należy ustawiać się przed skrzyżowaniem.
>>> JEST NAPISANE, że należy się ustawić przed zmianą kierunku.
>>> sam zjazd ze skrzyżowania (konkretnie z obszaru skrzyżowania)
>>> NIE JEST zmianą kierunku.
>> Zjazd z ronda JEST zmianą kierunku, bo jadę wokół ronda
>> i teraz mam wybór : albo jechać dalej dookoła (jeden kierunek),
>> albo skręcić w prawo (drugi kierunek), czyli jest zmiana kierunku ruchu.
>> Nie jadę dalej dookoła, tylko jadę w prawo.
>
> Jazda "wokół ronda" to jest część manewru zmiany kierunku (lub nie, jeśli
> jedziesz prosto przez skrzyżowanie). Więc sam zjazd NIE JEST zmianą
> kierunku.
> Pozdor Myjk
To w którym miejscu ronda, wg ciebie, jest "skręt" wymieniony
w art. 22.2 PoRD ?
-
713. Data: 2014-12-19 02:17:24
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: "Jankol" <b...@w...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:16n4pvdiifw17.dlg@myjk.org...
> Sat, 13 Dec 2014 06:59:08 +0100, Jankol
>
>> W Art. 22 nie pisze, że należy ustawiać się przed skrzyżowaniem.
>
> JEST NAPISANE, że należy się ustawić przed zmianą kierunku.
> Myjk
Nieprawda, nie jest napisane "przed zmianą kierunku",
jest napisane "jeżeli zamierza skręcić".
W którym miejscu wykonujesz skręt na rondzie w rozumieniu
art. 22.2 PoRD ?
-
714. Data: 2014-12-19 14:32:48
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: masti <g...@t...hell>
Myjk wrote:
> Mon, 15 Dec 2014 22:25:22 +0100, Jankol
>
>>>> Nie, na rondzie nie mają w d...
>>> Mają.
>>>> W Art. 22 nie pisze, że należy ustawiać się przed skrzyżowaniem.
>>> JEST NAPISANE, że należy się ustawić przed zmianą kierunku.
>>> sam zjazd ze skrzyżowania (konkretnie z obszaru skrzyżowania)
>>> NIE JEST zmianą kierunku.
>> Zjazd z ronda JEST zmianą kierunku, bo jadę wokół ronda
>
> Jazda "wokół ronda" to jest część manewru zmiany kierunku (lub nie, jeśli
> jedziesz prosto przez skrzyżowanie). Więc sam zjazd NIE JEST zmianą
> kierunku.
dokładnie odwrotnie
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
715. Data: 2014-12-19 16:55:33
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: masti <g...@t...hell>
k...@g...com wrote:
> Jak się sygnalizuje zamiar zmiany kierunku i czy trzeba to robić zawsze jak chce
się zmienić kierunek?
Prawo o Ruchu Drogowym
Mówi to panu coś?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
716. Data: 2014-12-19 17:16:25
Temat: Re: Rondo, zmiana kierunku.
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-12-13 15:51, MichaelData(R) wrote:
>
> No to teraz drogi "buraku" zobaczaj to, co oznacza DEFINICJA znaku C-12:
> http://nauka.osk24h.pl/prd,znaki-drogowe,nakazu,c-12
> "Znak nakazuje kierującemu jazdę dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na
znaku (skrzyżowanie o ruchu okrężnym).
No i wlasnie tu sie mylisz bo jazde dookola interpetujesz jak
interpretujesz. A tu chodzi ze masz omijac ta wyspe w taki sposob a
"jazda dookola" to po prostu sformulowanie, ktore ma ci wyjasnic jak
masz sie zachowac. To wynika tez z innych przepisow jesli masz
watpliwosci. Czyli zebys nie jezdzil np w druga strone (jak to sie
czesto stosuj ena zwyklym skrzyzowaniu gdy pojazdy skrecajace w lewo
wymijaja sie prawymi stronami. Albo zebys nie jezdzil na wprost przez
wyspe.
A tys sie czepil tego sformulowania jak pijany plotu i brniesz juz w
gownie po szyje.
--
mk4
-
717. Data: 2014-12-19 17:21:38
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: k...@g...com
W dniu piątek, 19 grudnia 2014 16:55:55 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> k...@g...com wrote:
>
> > Jak się sygnalizuje zamiar zmiany kierunku i czy trzeba to robić zawsze jak chce
się zmienić kierunek?
>
> Prawo o Ruchu Drogowym
> Mówi to panu coś?
>
> --
> mst <at> gazeta <.> pl
> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
Nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie.
-
718. Data: 2014-12-20 15:32:15
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: masti <g...@t...hell>
k...@g...com wrote:
> W dniu piątek, 19 grudnia 2014 16:55:55 UTC+1 użytkownik masti napisał:
>> k...@g...com wrote:
>>
>> > Jak się sygnalizuje zamiar zmiany kierunku i czy trzeba to robić zawsze jak chce
się zmienić kierunek?
>>
>> Prawo o Ruchu Drogowym
>> Mówi to panu coś?
>>
>> --
>> mst <at> gazeta <.> pl
>> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
>> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
>
> Nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie.
dostałeś odpowiedź i pytanie. Takie trudne?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
719. Data: 2014-12-20 15:55:31
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: k...@g...com
W dniu sobota, 20 grudnia 2014 15:32:37 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> k...@g...com wrote:
>
> > W dniu piątek, 19 grudnia 2014 16:55:55 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> >> k...@g...com wrote:
> >>
> >> > Jak się sygnalizuje zamiar zmiany kierunku i czy trzeba to robić zawsze jak
chce się zmienić kierunek?
> >>
> >> Prawo o Ruchu Drogowym
> >> Mówi to panu coś?
> >>
> >> --
> >> mst <at> gazeta <.> pl
> >> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
> >> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
> >
> > Nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie.
>
> dostałeś odpowiedź i pytanie. Takie trudne?
>
> --
> mst <at> gazeta <.> pl
> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
Twoja odpowiedź na pytanie mogla by brzmieć " siedem" albo Bałtyk. Nic nie znaczy.
Opisz własnymi słowami kiedy trzeba sygnalizować .....?
-
720. Data: 2015-04-16 18:38:48
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: Ryszard Roman Dobrowolski <d...@g...com>
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 13:26:25 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> Nie cytuję całości, bo "rondoprostowacz" zbyt dużo się pruje na temat
> swojej niedoli zamiast skupić się na konkretach. :P Truje coś o złej
> policji, złym biegłym, a przecież podstawą orzeczenia jest, że nie ustąpił
> pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na skrzyżowaniu (co potwierdził
> nawet w "filmiku" przez siebie stworzonym).
> Pozdor Myjk
A kto ci dał prawo do oceny innych, jeżeli twoja wiedza opiera się na poradnikach dla
kierowców, które nie mają żadnej mocy prawnej. Nauczyli cie na kursie? Jeśli tak to
ich wiedza jest też poradnikowa. W Polsce obowiązuje ustawa Prawo o ruchu drogowym i
wszystko co potrzebne jest tam zapisane. Wszystko co potrzebne do poruszania się na
naszych drogach, także na skrzyżowaniach z wyspą lub w formie placu, jest, wbrew
twierdzeniom pseudo-ekspertom, opisane naszym prawem. Wystarczy zapomnieć o autorach
poradników dla kierowców i ich bezmyślnych naśladowcach. Skrzyżowanie o ruchu
okrężnym to taki obiekt infrastruktury drogowej na którym ustawodawca znakami C-12
nakazał RUCH OKRĘŻNY (Roundabout, One-Way Rotary System, Traffic circle, Kreivekher,
Rond-Poiut, itd), co oznacza, że na jego wlotach nie ma strzałek kierunkowych
(kierunkowej segregacji ruchu), ruch na takim obiekcie odbywa się pasami ruchu
biegnącymi jedynie okrężnie, czyli DOOKOŁA wyspy lub placu oraz wszystkie zjazdy to
skręty w prawo. Teraz wystarczy wziąć do ręki ustawę Prawo o ruchu drogowym i jechać.
Wjazd i jazda okrężna to kontynuacja dotychczasowej jazdy na wprost, gdyż jadąc
okrężnie nie zmienia się kierunku jazdy, więc zgodnie z art. 16 ust. 4 ustawy PoRD
należy jechać przy prawej krawędzi jezdni bez włączania kierunkowskazów. Wszystkie
jazdy to skręty w prawo. Zmiana kierunku w prawo wymaga zbliżenia się do prawej
krawędzi jezdni (art. 22 ust. 2 pkt. 1 ustawy PoRD) i zasygnalizowania zamiaru zmiany
kierunku jazdy (art. 22 ust. 5). Jeżeli jest więcej pasów niż jeden (zwykle dwa) to
jedyne co się zmienia to możliwość poprawy przepustowości przez umożliwienie omijania
i wyprzedzania innych kierujących (art. 22 ust. 4, art. 22 ust. 5 i art. 24 ust. 7
ustawy PoRD). Zjazd zawsze wg art. 22 ust. 2 pkt. 1 z uwzględnieniem art. 22 ust. 3
ustawy PoRD. Ideą takiej organizacji ruchu (rozwiązania komunikacyjnego) jest
wyeliminowanie lewoskrętów i przecinania się kierunków ruchu (poza wjazdami). I to
wszystko na ten temat. W uzupełnieniu należy dodać, że na skrzyżowaniach z wyspą lub
w formie placu na wlotach których są strzałki kierunkowe, pasy ruchu biegną na wprost
do zjazdów (klasycznie, spiralnie, odśrodkowo, turbinowo), a także na tych które nie
są oznaczone znakami C-12, należy poruszać się zgodnie z zapisami ustawy PoRD i ich
kierunkowym oznakowaniem poziomym, pamiętając, że nie są to skrzyżowania o ruchu
okrężnym w rozumieniu znaku C-12. Za sprawą okólnika (potrzebne źródło) Ministerstwa
ds. Transportu z czasów PRL do dziś część z nich ma na wlotach nieuprawnione znaki
C-12, które są na nich pozaustawowym-umownym substytutem znaku C-9. Zgodnie z
przepisami znakami C-12 wolno znakować tylko takie obiekty (nie tylko typu rondo) na
wlotach których nie ma segregacji kierunkowej a pasy ruchu biegną na nich jedynie
okrężnie, pod warunkiem, że nie ma na nich jezdni przecinającej wyspę/plac. Prosto,
łatwo i przyjemnie i co ważne, całkowicie zgodne z obowiązującą Polskę Konwencją
wiedeńską o ruchu drogowym i prawami krajowymi naszych bliskich i dalszych sąsiadów.