  • 51. Data: 2016-02-15 15:22:35
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Feb 2016 15:13:01 +0100, szerszen

    raczej zajmie wewnetrzny pas i pojedzie bardziej dookoła.
    > A ja znam takie skrzyżowanie oznaczone C12 na którym jest zakaz skrętu w lewo, to
    niespodzianka.

    Co to za niesłychana niespodzianka?
    Jest skrzyżowanie, to może być zakaz skrętu w daną stronę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2016-02-15 15:25:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 15:22:35 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Co to za niesłychana niespodzianka?
    > Jest skrzyżowanie, to może być zakaz skrętu w daną stronę.

    Dla niektórych to niespodzianka, bo C12 przesłania im różnicę pomiędzy skrzyżowaniem
    o ruchu do okoła wyspy, od tego o faktycznym ruchu okrężnym, czyli po okręgu. Na tym
    drugim nie postawisz B21.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 53. Data: 2016-02-15 15:32:31
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Nie ostatnio, tylko niektóre barany od dawna nie potrafią pojąć, że rondo
    > to skrzyżowanie z wszelkimi tego konsekwencjami, a nie jakaś droga
    > jednokierunkowa ze skrętami tylko w prawo.Śmiech mnie ogarnia jak ktoś
    > twierdzi, że na skrzyżowaniu nie można skręcić w lewo czy zawrócić...

    Cóż, możesz śmiać się tylko z własnej głupoty:)
    https://youtu.be/E7FXXWqYm5k?t=387

  • 54. Data: 2016-02-15 16:09:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 15:15, Shrek pisze:

    > To akurat nie najlepszy przykład. Na rondzie z palmą w doniczce akurat
    > zawracać nie wolno:P
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2315389,21.0202473,3a
    ,34.4y,43.78h,91.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBeVTTMuP_uE
    n-fwCJKt3mg!2e0!7i13312!8i6656

    > Shrek.

    Szacunek.
    Dostawili mi znak, którego nie przewidziałem.

  • 55. Data: 2016-02-15 16:13:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.02.2016 16:09, t-1 wrote:

    ,34.4y,43.78h,91.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBeVTTMuP_uE
    n-fwCJKt3mg!2e0!7i13312!8i6656

    > Szacunek.
    > Dostawili mi znak, którego nie przewidziałem.

    Oj tam, nie bierz do siebie. Po prostu to rondo to już klasyk, więc jak
    podałeś przykład zawracania na rondzie z palmą w doniczce... sam rozumiesz;)

    Shrek.

  • 56. Data: 2016-02-15 16:23:45
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 16:13, Shrek pisze:

    > Oj tam, nie bierz do siebie. Po prostu to rondo to już klasyk, więc jak
    > podałeś przykład zawracania na rondzie z palmą w doniczce... sam
    > rozumiesz;)
    >
    > Shrek.
    Przecież żartuję.
    Znam to rondo.
    Szacunek za skojarzenie i dystans do tematu, autentyczny.

  • 57. Data: 2016-02-15 16:25:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Feb 2016 15:15:47 +0100, Shrek

    > To akurat nie najlepszy przykład.
    > Na rondzie z palmą w doniczce akurat zawracać nie wolno:P

    Ciekawe co na to ten "myśliciel":

  • 58. Data: 2016-02-15 16:56:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 14:58, s...@g...com pisze:
> [...]
    lewym, włączasz lewy kierunek. Gasisz go jak jesteś na konkretnym pasie i objeżdzasz
    rondo. Prawy włączasz na wysokości poprzedniego zjazdu przed tym na którym chcesz
    zjechać. jeśli na rondzie zmieniasz pasy to sygnalizujesz jak zwykle.

    mamy coraz więcej skrzyżowań oznaczonych C12 a nie będących skrzyżowaniami o ruchu
    okrężnym, a gamonie co teraz robią prawko nie odróżniają skrzyżowań o ruchi okrężnym
    od skrzyżowań o ruchu do okoła wyspy.

    > Taka nowomoda że stosowana od czasów mojego dzieciństwa (1970-te i wcześniej).
    > Może to jakiś lokalny ewenement ale na śląsku to było dosyć popularne.

    Pewnie ci sami co mrugają lewym przez cały czas gdy wyprzedzają.....

  • 59. Data: 2016-02-15 16:58:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I to jest własnie problem w zrozumieniu jak poruszać się po
    >skrzyżowniu oznacoznym C12.
    >Skrzyżówanie o ruchu orkężnym, czyli po okręgu, to nie to samo co
    >skrzyżowanie o ruchu do okoła wyspy.

    Przeciez masz wyjasnienie - ruch odbywa sie dookola wyspy lub placu.
    Nie musi byc po okregu.

    Chyba ze masz na mysli rozroznienie "rondo" co do ksztaltu i s.o.r.o
    co do funkcji ...

    >Ale zmiana pasa, a nie zamiar zjechania z ronda określonym zjazdem.

    IMO - jedno i drugie.

    >Jak załapiesz początek, to reszta przyjdzie sama ;)
    >Na rondzie, czyli skrzyżowaniu o ruchu orkężnym można albo jechać po
    >obwiedni, do czego nie potrzebny żaden migacz,
    >bo poruszasz się tym samym pasem, nawet jakbyś jeździł tam pół dnia,

    Poprosze o cytat z przepisow, mowiacy o tym, ze nie trzeba
    sygnalizowac zmiany kierunku jazdy jesli nie zmienia sie pasa ruchu.
    Wiem - zaraz bedzie pytanie czy migam na kazdym zakrecie drogi ...
    poprosze cytat, ze nie nalezy :-)

    >albo z niego zjechać, migając w prawo.

    No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
    Migac, nie migac ?

    J.

  • 60. Data: 2016-02-15 17:06:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

> [...]
    > sygnalizowac zmiany kierunku jazdy jesli nie zmienia sie pasa ruchu.
    > Wiem - zaraz bedzie pytanie czy migam na kazdym zakrecie drogi ...

    A masz cytat, że nie należy na zakrętach?

    > No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
    > Migac, nie migac ?

    Jeśli jest fizycznie wydzielony, to nie. Ale wcześniejszą zmianę pasa,
    żeby się na nim znaleźć - tak.

    --
    Best regards,
    RoMan