  • Data: 2016-02-22 04:49:49
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "Lucenty" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "małaa" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56c1a5a8$0$684$65785112@news.neostrada.pl...

    > Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc na
    > wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce
    > zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
    > Jak to jest?

    Według funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji z sekcji Ruchu drogowego:
    Jazda po rondzie nie różni się niczym od jazdy po zwykłym skrzyżowaniu.
    Ponieważ przy wjeździe na rondo nie zmieniamy kierunku jazdy (skręt jest
    wymuszony jedynie geometrią jezdni), więc bezzasadne jest w takim przypadku
    użycie kierunkowskazu.
    Użycie lewego kierunkowskazu może oznaczać tylko i wyłącznie chęć zmiany
    pasa ruchu.

    Bezwzględnie obowiązkowe jest włączenie odpowiednio wcześnie prawego
    kierunkowskazu przed opuszczeniem ronda. Oczywiście zjazd z ronda, o ile
    specyfika i znaki nie pozwalają inaczej, jest możliwy tylko i wyłącznie z
    pasa zewnętrznego.
    Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego.
    Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli nie
    użyjemy kierunkowskazu przed zjechaniem z ronda lub będziemy chcieli je
    opuścić z innego pasa niż zewnętrzny, należy zwrócić uwagę na fakt, że przy
    zmianie pasa ruchu mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    poruszającemu sie swoim pasem ruchu lub znajdujacym się z prawej strony.
    Skrzyżowanie typu rondo nie zmienia tych zasad.

    http://oskduet.pl/nauka-jazdy/jazda-po-rondzie-1

    Oczywiście, jadąc po rondzie należy przestrzegać znaków i sygnałów
    drogowych, jeżeli takie są na rondzie.