  • 21. Data: 2013-10-11 13:29:14
    Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 12:13:43 +0200, PlaMa

    > Mnie uczono tak jak narysowałem niżej i takie rozwiązanie uważam za
    > logiczne i tego się trzymam.

    To jest jedna z teorii. Problem z tym rozwiązaniem jest taki, że rondo jest
    substytutem skrzyżowania (jednego), a nie jak jak w głoszonej teorii --
    czterech lub więcej "małych" skrzyżowań. Kłóci się to z PORD, bo to nie
    rozróznia ronda jako specyficznego obiektu, czyli nie definiuje go jako
    zestaw skrzyżowań, tylko nadal traktuje jako jedno skrzyżowanie.

    Ta teoria ma też jedną poważną wadę, mianowicie praktycznie uniemożliwia
    zjazd z ronda z wewnętrznego pasa nakazując zmianę pasa na zewnętrzny
    (prawy) przed zjazdem, co skutkuje zmniejszeniem jego przepustowości i
    prowadzi do wystąpienia punktów kolizyjnych, nawet z pojazdami
    poruszającymi się z tego samego i w tym samym kierunku.

    > http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg

    To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kształt
    przypominający, tu pewnie nie zaskoczę, turbinę. Kształt powoduje, że w
    przypadku trzymania się prawej krawędzi zawsze kiedyś z ronda się wyjedzie,
    nawet pomimo chęci złamania przepisów i przejechania po liniach. Twój
    przykład to taka nieudana próba wanabe rondo turbinowe.

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2013-10-11 13:45:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-11 13:29, Myjk pisze:

> [...]
    > nawet pomimo chęci złamania przepisów i przejechania po liniach. Twój
    > przykład to taka nieudana próba wanabe rondo turbinowe.

    wytłumacz bo nie do końca rozumiem.

  • 23. Data: 2013-10-11 13:50:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 13:45:43 +0200, PlaMa

    > wytłumacz bo nie do końca rozumiem.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe

    Przepraszam za wiki, ale nie chce mi się szukać.
    Z boku masz ilustrację turbinówki z prawdziwego zdarzenia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2013-10-11 14:23:05
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-11 13:50, Myjk pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe
    > Przepraszam za wiki, ale nie chce mi się szukać.
    > Z boku masz ilustrację turbinówki z prawdziwego zdarzenia.

    hmm... rzeczywiście pomyliłem pojęcie w takim razie. To rondo z oboma
    pasami "wychodzącymi" z tego ronda ma jakąś nazwę?

  • 25. Data: 2013-10-11 14:29:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 14:23:05 +0200, PlaMa

    > To rondo z oboma pasami "wychodzącymi"
    > z tego ronda ma jakąś nazwę?

    Tak, nosi nazwę "pomyłka". ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2013-10-11 14:36:41
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-11 14:29, Myjk pisze:

    > Tak, nosi nazwę "pomyłka". ;)

    przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Piłsudskiego i
    Dworcowej w Olsztynie i uważam, że jest skonstruowane w sposób, który
    nawet niepełnosprytna małpa zrozumie (patrząc na znaki oczywiście).
    Ogólnie sam jestem fanem tych "pomyłek"

  • 27. Data: 2013-10-11 14:42:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 14:36:41 +0200, PlaMa

> [...]
    > Dworcowej w Olsztynie i uważam, że jest skonstruowane w sposób, który
    > nawet niepełnosprytna małpa zrozumie (patrząc na znaki oczywiście).

    Ja nie mam problemu ze zrozumieniem jak to ma działać. Niestety sporo osób
    sobie z tym nie poradzi. Tak wymalowane rondo było w Wawie (Ronbo Babka),
    tylko z trzema pasami na obwiedni -- i działy się tam dantejskie sceny.
    Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i jeździ się szybko i
    bezpiecznie, aczkolwiek czasem też się trafi zdziwiony chcący jechać
    prosto/lewo z prawego pasa pomimo wymalowanych strzałek przed
    skrzyżowaniem.

    http://www.doszkalanie.edu.pl/images/tak_sie_jezdzi_
    po_nowym_1_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2013-10-11 19:56:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-11 14:42, Myjk wrote:

> [...]
    > skrzyżowaniem.
    >
    > http://www.doszkalanie.edu.pl/images/tak_sie_jezdzi_
    po_nowym_1_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg

    Tylko, że problem jest taki, że na takiego pajaca musisz uważać
    skręcając np ze środkowego pasa w prawo, bo w razie kolizji to ty
    będziesz winny:(

    Shrek.

  • 29. Data: 2013-10-11 21:45:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek

    > skręcając np ze środkowego pasa w prawo

    Co robiąc?

    --
    Pozdor Myjk

  • 30. Data: 2013-10-12 15:36:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-11 21:45, Myjk wrote:
    > Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek

    > Co robiąc?

    Jadąc środkowym pasem uskuteczniając manewr zjazdu z ronda. Teoretycznie
    na prawym pasie nie powinno być nikogo (strzałki na wjazdach), kto
    jedzie dalej dookoła ronda, ale jak już się tam znajdzie to ma
    pierwszeństwo przed tobą.

    Shrek.