eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondo vs. skrzyżowanieRe: Rondo vs. skrzyżowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.co
    m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondo vs. skrzyżowanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5256a891$0$29758$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    <5256bf61$0$29768$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5257cf60$0$32701$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 11 Oct 2013 13:29:14 +0200
    Message-ID: <10bhzxc8qquuq$.dlg@myjk.org>
    Lines: 27
    NNTP-Posting-Host: 83.13.244.130
    X-Trace: 1381490965 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 29763 83.13.244.130:51332
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507004
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 11 Oct 2013 12:13:43 +0200, PlaMa

    > Mnie uczono tak jak narysowałem niżej i takie rozwiązanie uważam za
    > logiczne i tego się trzymam.

    To jest jedna z teorii. Problem z tym rozwiązaniem jest taki, że rondo jest
    substytutem skrzyżowania (jednego), a nie jak jak w głoszonej teorii --
    czterech lub więcej "małych" skrzyżowań. Kłóci się to z PORD, bo to nie
    rozróznia ronda jako specyficznego obiektu, czyli nie definiuje go jako
    zestaw skrzyżowań, tylko nadal traktuje jako jedno skrzyżowanie.

    Ta teoria ma też jedną poważną wadę, mianowicie praktycznie uniemożliwia
    zjazd z ronda z wewnętrznego pasa nakazując zmianę pasa na zewnętrzny
    (prawy) przed zjazdem, co skutkuje zmniejszeniem jego przepustowości i
    prowadzi do wystąpienia punktów kolizyjnych, nawet z pojazdami
    poruszającymi się z tego samego i w tym samym kierunku.

    > http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg

    To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kształt
    przypominający, tu pewnie nie zaskoczę, turbinę. Kształt powoduje, że w
    przypadku trzymania się prawej krawędzi zawsze kiedyś z ronda się wyjedzie,
    nawet pomimo chęci złamania przepisów i przejechania po liniach. Twój
    przykład to taka nieudana próba wanabe rondo turbinowe.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: