eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondo vs. skrzyżowanieRe: Rondo vs. skrzyżowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: SW3 <s...@p...fm.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rondo vs. skrzyżowanie
    Date: Fri, 11 Oct 2013 10:48:17 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 65
    Message-ID: <o...@h...linksys>
    References: <5256a891$0$29758$65785112@news.neostrada.pl>
    <5256aa30$0$32689$65785112@news.neostrada.pl>
    <l36k0l$i46$1@speranza.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <l375et$u80$1@speranza.aioe.org> <l380ei$qgr$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="8ffd285553e31157c5b7f8363d0d88ce";
    logging-data="20350";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/VH/bKOLmgQN1SnIEqOvx3"
    User-Agent: Opera Mail/12.15 (Win32)
    Cancel-Lock: sha1:jiDX3Y258VW91y4xGmAH/LRcgwE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506973
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.10.2013 o 06:56 dddddddd <f...@e...com> pisze:

    > ale dużo ludzi nie włącza kierunków przy wyjeździe z ronda przez co inni
    > nie wiedzą że zjedzie

    Tak się właśnie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych)
    robi się takie:
    http://s14.postimg.org/k0a12mrn5/rondo1.png
    zamiast takich:
    http://s14.postimg.org/x89evkp69/rondo2.png
    Rysunki są jakie są ale mam nadzieję, że widać o co chodzi.
    Na prawie wszystkich mini-rondach zjeżdżając z ronda prawie do końca
    jedzie się po łuku w lewo i dopiero na końcu ostry skręt w prawo (rys.1).
    Gdyby przy zjeżdżaniu nie trzeba było robic tego dodatkowego ominięcia w
    lewo to oczekujący na wjazd już wcześniej by widzieli czy jadący po
    rondzie skręci czy nie nawet bez kierunkowskazu bo chcąc zjechać juz
    wcześniej jechałby innym torem ruchu. Na dodatek w tym rozwiązaniu zjazd z
    ronda byłby w większej odległości od kolejnego wjazdu co też by uprościło
    ocenę. No i wysepka między pasami na drodze do ronda byłaby szersza co by
    było korzystne dla pieszych.
    Ronda mają być ciasne, żeby spowolnić (uspokoić) ruch - no to przy
    wjeździe byłyby nadal ciasne a z powodu wyprostowanego zjazdu prędkości
    nie wzrosłyby raczej gigantycznie.
    A i pieszy wchodzący na przejście miałby łatwiejszą ocene sytuacji gdyby
    zawczasu widział który pojazd jedzie w strone jego przejścia a który nie,
    niz teraz gdy wszyscy mkną naokoło a co któryś nagle tuż przed przejściem
    skręca (w prawo w strone przejścia).

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
    /Bastiat

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: