eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondo vs. skrzyżowanieRe: Rondo vs. skrzyżowanie
  • Data: 2013-10-10 23:16:15
    Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie
    Od: "X-Man" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1urmmq96yoj0q.1wehjdbla8dnw.dlg@40tude.net...
    > Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a):
    >> "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
    >>> Szlag mnie trafia jak pomyślę, że w moim rodzinnym mieście
    >>> (Olsztynie) zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze
    >>> światłami, które mająprzeceż DUŻO niższą przepustowość od
    >>> wspomnianych w filmiku :(
    >> no też się dziwię że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond
    >> jest wszędzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na
    >> środku
    > Hm ... tu jest porownanie z czyms dla nas nieznanym - 4-way stop.
    > Chetnie bym zobaczyl porownanie z wielopasowym skrzyzowaniem ze
    > swiatlami, ktore zajmuje chyba mniej miejsca.
    > Jest we Wroclawiu ul. Obornicka.
    > Dawniej jak sie jechalo od Obornik, to sie jechalo, jechalo, jechalo,
    > bo skrecic nie bardzo bylo gdzie, az dojezdzalo do swiatel na koncu, a
    > za swiatlami to sie zaczynaly prawdziwe miejskie korki.
    > Teraz w polowie krzyzuje sie z obwodnica (srodmiejska).
    > Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci
    > wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze,
    > wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad.
    > No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem.
    > A konczy na rondzie.

    no bo może ta obwodnica i wiadukt się do tego przyczyniły ale filozofował nie
    będę bo tego nie widzę

    > Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w
    > prawo. A jednak - strach ze ten samochod z przeciwka na rondzie nie
    > skreci jest widac tak silny, ze wjazd na rondo stanowi waskie gardlo.
    > J.
    > P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.
    > francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie
    > sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo
    > miejsca na mniej obciazonych ulicach.

    właśnie w tym rzecz żeby dawać je tam gdzie są potrzebne zamiast np świateł
    gdzie ludzie bezsensownie stoją zeby jeden samochód z bocznej uliczki mógł się
    włączyć do ruchu, inna rzecz ze rozmiar rond w przypadku skrzyżowań mało
    ruchliwych powinien być taki zeby jadący bez wysiłku mogli to rondo ominąć bez
    potrzeby robienia kilometrowych półkoli, w UK są ronda przez które można
    (oczywiście nie powinno się) na wprost przejechać jak nie ma ruchu jest lekkie
    wybrzuszenie ale nie jest to rondo tego typu jak mamy często w PL ze kostka
    kwiatki itp i zajmuje 3/4 szerokości pasa drogowego a drogi wielopasmowe to już
    inna historia i wtedy trzeba robic to z głową


    >> skrzyżownaia czy niewysokiej oglągłej wysepki z asfaltu pomalowanej
    >> białą farbą i to się sprawdza nie trzeba świateł znaków itp. w PL
    >> tego bardzo brakuje a jak już dadzą rondo to zajmuje ono hektar jest
    >> wielkie zasłania widok z przeciwka (czasami ma to sens) ale w
    >> większosci to jest jakaś porażka przedrażająca niepotrzebnie sprawę
    >> Przykład: http://tnij.org/110d
    > Ale czasami bywa tak
    > http://www.youtube.com/watch?v=cZQhH2S_mxU
    > J.

    a ze niby co? jakby ronda tam nie było to by wyhamował? z prędkością jaką jechał
    to wątpię...

    Pzdr
    Piotrek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: