  • 1. Data: 2014-12-04 10:48:52
    Temat: Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    Wszystkie wjazdy na rondo oznakowane C-12 razem z A-7,
    wokół ronda dwa pasy oznaczone linią przerywaną.

    A-7 oznacza :
    5. Znak A-7 ,,ustap pierwszeństwa" ostrzega
    o skrzyżowaniu z droga z pierwszeństwem.

    Czyli wjazd na rondo to jest skrzyżowanie drogi z pierwszeństwem wokół ronda
    z drogą wjazdową podporządkowaną.
    Czyli jadąc wokół ronda jedziemy drogą przez kolejne skrzyżowania
    z drogami podporządkowanymi.
    Czyli rondo to nie jest jedno skrzyżowanie, a zbiór wielu
    skrzyżowań.

  • 2. Data: 2014-12-04 11:10:17
    Temat: Re: Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-12-04 o 10:48, Jankol pisze:
    > Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    > Wszystkie wjazdy na rondo oznakowane C-12 razem z A-7,
    > wokół ronda dwa pasy oznaczone linią przerywaną.

    Nie wszystkie.
    Widziałem ronda, gdzie oznakowanie było mieszane, np jeden wjazd z
    pierwszeństwem, a pozostałe z "ustąp".
    Ale to tylko potwierdza Twoją generalną tezę, że "rondo to zbiór wielu
    skrzyżowań".

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-12-04 11:29:36
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2014-12-04 11:10, Miroo pisze:

> [...]
    > pierwszeństwem, a pozostałe z "ustąp".
    > Ale to tylko potwierdza Twoją generalną tezę, że "rondo to zbiór wielu

    Nie tak do końca. Np. na skrzyżowaniu nie można wyprzedzać (no chyba, że
    ruch jest kierowany), a na rondzie można.

    charwel

  • 4. Data: 2014-12-04 13:02:08
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    charwel(Oo)==::: wydumał(a) w news:m5pd10$2sd$1@speranza.aioe.org :
    > Nie tak do końca. Np. na skrzyżowaniu nie można wyprzedzać (no chyba, że
    > ruch jest kierowany), a na rondzie można.

    Dziwne nie jest :) Nie widziałem ronda, które miałoby dwukierunkową jazdę, znaczy ci
    na wewnętrzym pasie jeżdżą zgodnie z obrotem wskazówek zegara a ci na zewnętrznym
    odwrotnie :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 5. Data: 2014-12-04 13:18:43
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2014-12-04 13:02, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    >
    > Dziwne nie jest :) Nie widziałem ronda, które miałoby dwukierunkową jazdę,

    znaczy ci na wewnętrzym pasie jeżdżą zgodnie z obrotem wskazówek

    Jednak na skrzyżowaniu gdzie ruch nie jest kierowany, a są dwa pasy w
    jednym kierunku, wyprzedzać nie możesz, a na rondzie możesz.

    charwel

  • 6. Data: 2014-12-04 17:55:35
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    charwel(Oo)==::: wydumał(a) w news:m5pje0$j70$3@speranza.aioe.org :
> [...]
    > Jednak na skrzyżowaniu gdzie ruch nie jest kierowany, a są dwa pasy w
    > jednym kierunku, wyprzedzać nie możesz, a na rondzie możesz.

    Tutaj jednak jest nuans. Skoro rozmawiamy o drodze jednokierunkowej, dwupasmowej na
    której jest skrzyzowanie to zapis:
    "Kiedy nie można wyprzedzać:

    a.. na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch
    jest kierowany.
    a.. Poza wyprzedzaniem pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że
    kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym."
    http://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drodze/manew
    ry/692207,Wyprzedzanie-zasady.html
    Logiczne zatem, że na drodze jednokierunkowej, dwupasmowej nie można zająć pasa ruchu
    w kierunku przeciwnym bo on nie istnieje:)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-12-04 18:36:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jankol" <b...@w...pl.pl> napisał w wiadomości grup

    > Czyli rondo to nie jest jedno skrzyżowanie, a zbiór wielu
    > skrzyżowań.

    Pytasz, czy twierdzisz?
    I w ogóle do czego przypiąć ten wątek, bo na początek Twój wpis nie
    wyglądał.

    Ale generalnie rację masz.

  • 8. Data: 2014-12-04 19:15:43
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-04 10:48, Jankol wrote:
> [...]
    > z drogami podporządkowanymi.
    > Czyli rondo to nie jest jedno skrzyżowanie, a zbiór wielu

    Z palucha ssiesz urojenia. Jezdzij tak jak piszesz to ktos sobie strucla
    wyremontouje na twoj koszt :)

    --
    mk4

  • 9. Data: 2014-12-04 19:24:34
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    mk4 wydumał(a) w news:m5q8cm$u68$1@usenet.news.interia.pl :
    > Z palucha ssiesz urojenia. Jezdzij tak jak piszesz to ktos sobie strucla
    > wyremontouje na twoj koszt :)

    Wskazesz (zgodnie z przepisami) jak można sobie 'wyreżyserować' taką stłuczkę na
    rondzie?

    --
    Michael________(TM)

  • 10. Data: 2014-12-04 22:09:36
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Z palucha ssiesz urojenia. Jezdzij tak jak piszesz to ktos sobie strucla
    > wyremontouje na twoj koszt :)

    >Wskazesz (zgodnie z przepisami) jak można sobie 'wyreżyserować' taką
    >stłuczkę na rondzie?

    Kiedys genialnie mozna bylo korzystac na "rondzie" Babka (Zgrupowania AK
    "Radosław") w Wawie, bo wszyscy mysleli, ze to rondo. Niestety juz
    przerobili :)