  • Data: 2016-02-24 22:09:13
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:56cda493$0$695$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Lucenty" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Chodzilo mi o to, ze jesli geometria zjazdu jest taka sama jak geometria
    > wjazdu,
    > to jesli nie musimy migac na wjezdzie, bo skretu nie ma,
    > to czemu mamy migac na wyjezdzie, skoro skretu tez nie ma ?

    Opuszczając rondo zmieniamy kierunek jazdy. Na rondzie obowiazuje
    kierunek ruchu dookoła, a zjeżdżając zmieniamy kierunek jazdy na w prawo.
    Zamiar takiej zmiany należy zasygnalizować.
    Powyższy opis nie dotyczy rond turbinowych.

    > No, jest, ale tam jest raczej nakaz zblizenia sie do odpowiedniej strony
    > jezdni, wraz z wyjatkami.
    > A nie zakaz skretu ze zlego pasa.

    Jak jest obowiązany zbliżyć się do odpowiedniej strony jezdni
    to automatycznie z tego wynika, że jest obowiązany
    do zajęcia pasa po odpowiedniej strony jezdni.
    Zmiana kierunku jazdy innym pasem będzie wykroczeniem.

    > Niektore to nie jest wystarczajace uzasadnienie :-)

    Ronda z wyznaczonymi pasami do zjeżdzania z ronda, mają
    linie ciągłe w okolicach zjazdu.

    > No coz, zdanie policjanta z drogowki sie liczy troche bardziej niz moje,
    > ale policjant to nie papiez, nieomylny nie jest.
    > Wskaze na zapis w ustawie lub rozporzadzeniu, to znaczy ze tak jest,
    > inaczej to tylko interpretacja :-)

    Jadąc po rondzie, możesz jechać tylko dookoła, albo zmienić kierunek
    jazdy w prawo.
    Dla mądralińskich dodam, że na tej wyspie/placu nie ma parkingu, domu, itd.

    > Poza tym - tam tez nie pisze "przed skrzyzowaniem", wiec moze dopiero
    > przed zjazdem nalezy zajac odpowiedni ?
    >
    > No i zostaje przypadek, ze nie znam. Mam zamiar jechac dookola i
    > wypatrywac stosownego drogowskazu - a wtedy szybko zmienie zamiar :-)
    > A wtedy jeszcze moze sie zdarzyc podprzypadek, ze jezdnia obwodowa ma 2
    > pasy - wiec na ktory powinieniem wjechac i ktorym krazyc ?
    >
    > J.

    Jest napisane, że :
    jeżeli zamierzasz zmienić kierunek ruchu to masz zająć odpowiedni pas
    i zamiar zmiany kierunku ruchu sygnalizować ZAWCZASU i wyraźnie.
    Z tego wynika, że WARUNKOWO możesz zmienić zamiar pod warunkiem
    zachowania szczególnej ostrożności i jeżeli zdążysz ZAWCZASU
    i WYRAŹNIE zasygnalizować, no i znaki i sygnały tego nie zabraniają.

    Nie jest napisane "przed skrzyzowaniem", jest napisane ZAWCZASU.