    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rondo - kierunek
    Date: Thu, 18 Feb 2016 13:30:31 +0100

    dyskusyjnych:b...@m...org...
    Thu, 18 Feb 2016 11:22:21 +0100, J.F.

    >Faktem jest, że tym sposobem podchodzisz do zagadnienia od dupy
    >strony, co
    >powoduje błędne wnioski. :P

    Najpierw zawsze jest skrzyżowanie DRÓG (patrz jedna z pierwszych
    definicji
    w PORD pt. "skrzyżowanie"),

    w ramach ktorego mozemy miec krzyzowanie - tzn "przeciecie",
    polaczenie lub rozwidlenie ...
    hm, zaczalem sie przygladac - a jak to sie ma do wezla autostradowego
    ?
    Skrzyzowania nie ma, a jezdnie sie rozwidlaja i lacza :-)

    >z tych dróg jest JEZDNIA na skrzyżowaniu
    >(literalnie, obszar skrzyzowania), a dopiero _potem_ taka czy inna
    >organizacja ruchu na skrzyżowaniu tych DRÓG (często dostawienie
    >"wyspy").
    >To, że ostatecznie _widzisz_ tam "4 zwykłe skrzyżowania" bo wstawiono
    >"plac" albo "wyspę" który "zaburza" to SKRZYŻOWANIE DRÓG, to tylko
    >wynika
    >patrzenia na to właśnie od dupy strony.

    Nie - ja widze np skrzyzowanie drog dwujezdniowych, potem ktos
    wymalowal wysepke na srodku ... a potem dolozyl znak C12, i od tego
    momentu skrzyzowanie zrobilo sie o.r.o, mimo, ze nic sie nie zmienilo
    :-)

    >Czyli interpretujesz to co widzisz już PO _reorganizacji_
    >skrzyżowania aby
    >sprawniej i bezpieczeniej po nim jeździć, ignorując zupełnie co na to
    >elementarne prawo. Ale większość tutaj dyskustuje o tym co widzi,
    >albo jak
    >być powinno, zamiast o tym jak jest w prawie. Wcale mnie to nie dziwi
    >jakoś
    >specjalnie, bo kiedyś też tak bezsensownie na to patrzyłem.

    Bardziej mi chodzi o to, ze na klasycznym rondzie wjezdzam z wjazdu,
    jestem "na drodze obwodowej" i juz mam jasne prawa i obowiazki.

    A "pod palma" wjezdzam, jestem na dwoch pasach na raz (fakt - na
    zwyklym skrzyzowaniu tez jestem na dwoch naraz i nikogo to nie razi),
    przed nosem mi smigaja, a moze i nie, bo powinienem ustapic wszystkim
    na 3 pasach w poprzek, i jeszcze nie wiadomo czemu skrecic w lewo
    zakazali.

    O ile pamietam, tosmy juz kiedys analizowali jeszcze mniej wyrazny
    przypadek ... Radom czy Kielce to bylo ... ni to droga obwodowa, ni
    krzyzujaca sie ...

    J.