  • Data: 2016-02-18 09:45:31
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 18 Feb 2016 05:05:52 +0100, Lucenty

    > Tak , zjeżdżając z ronda skręcasz w prawo wg PoRD.

    Skoro zjeżdżasz ze skrzyżowania, to nie skręcasz w prawo. To Twoje urojenie
    wynikające z tego, że widzisz ruszanie kierownicą w prawo (a czasem i nawet
    tego nie ma). Potem do tego dorabiasz całą ideologię, podpierając się
    dodatkowo rzekomą koniecznością używania prawego kierunkowskazu. Tymczasem
    samo ruszanie kierownicą manewru w świetle prawa nie stanowi, dlatego można
    jechać serpentyną i kierunku w świetle prawa nie zmieniać, w związku z tym
    nie trzeba też skrętów sygnalizować. Dlatego zawracajac na skrzyżowaniu
    sygnalizuję ten manewr, a samego zjazdu ze skrzyżowania sygnalizować NIE
    MUSZĘ. Choć oczywiście robię to jeśli uznam, że kierunkowskaz pomoże innym
    w jeździe. PRAWO tego na mnie nie wymusza, szczególnie nie ma przepisu
    nakazującego sygnalizować ZJAZD ze SKRZYŻOWANIA (o rondzie nawet nie
    wspomnę).

    > PoRD mówi, że ruch na takim skrzyzowaniu C-12 odbywa się dookoła
    > wyspy/placu, zjazd z ronda to jest zmiana kierunku ruchu.

    C-12 "mówi", że ruch odbywa się dookoła wyspy we wskazanym kierunku, czyli
    mówi po prostu, że trzeba wyspę objechać po jej prawej stronie. Zjazd ze
    SKRZYŻOWANIA (jak już dyskutujesz o prawie, to używaj właściwych terminów
    zapisanych w tym prawie) nie jest zmianą kierunku, bo kierunek to się
    zmienia właśnie NA SKRZYŻOWANIU, tam gdzie przecinają się drogi, a nie na
    _zjeździe_ z niego. Jak to w końcu przyswoisz, to wróć.

    > Ty widzisz tylko jedno skrzyzowanie, czyli przecięcie się dróg lub ICH
    > połączenie.

    Nie JA widzę, tylko tak to definiuje PRAWO, a ty z tym obowiązującym prawem
    dyskutujesz i wymyślasz swoje prawo pasujące do twoich przekonań.

    > Rozporządzenie wprowadziło inne skrzyżowanie, czyli z ruchem
    > okrężnym.

    Nie wprowadziło żadnego INNEGO skrzyżowania tylko uszczegółowiło jak się po
    skrzyżowaniu ruch odbywa, a konkretnie stwierdza że aby je pokonać należy
    pojechać wokół wyspy (a nie prosto), czyli ominąć ją po prawej stronie (co
    pokazują strzałki na znaku), tj. aby nie pojechać pod prąd (bo dodatkowych
    znaków zakazu tam brak). NIC więcej nie zmienia, a tym bardziej nie
    wprowadza INNEGO skrzyżowania. Podobnie jak rozporządzenia i wynikające z
    ich znaki (zakazu skrętu, nakazu jazdy w określonym kierunku) nie
    wprowadzają żadnych "innych" skrzyżowań, a jedynie regulują odpowiednio
    ruch na nich. Ale dobrze, że chociaż piszesz o jednym skrzyżowaniu w
    odneisieniu do "ronda", może kiedyś dojdziesz jednak do właściwych
    wniosków.

    > Na skrzyzowaniu rondo drogi nie przecinają się., ani nie ma ICH połączenia.

    Przecinają się, niestety wyspa lub plac postawione na środku przecięcia
    tych dróg (aby wymusić bardziej bezkolizyjne i co za tym idzie bezpieczne
    manewry) ci to przesłania i zaczynasz te swoje niekończące się kombinacje i
    naginanie prawa pod swoją teorię. Ale spokojnie, to potoczny błąd
    rondoprostowaczy z którego nieliczni się uwalniają gdy się nad tym głębiej
    zastanowią. Tak, też byłem kiedyś typowym rondoprostowaczem jak ty. Ale
    wczytałem się w przepisy i doszedłem do wniosku, że to co mi wbito do głowy
    na kursie to zwyczajne bzdury, które z tym co zapisane w PORD niewiele mają
    wspólnego.

    > Owszem łączą się, ale z drogą do ruchu okrężnego.

    To jest tylko i wyłącznie twoje "widzimisie" -- co zresztą sam zauważyłeś
    stwierdzając, że konieczna jest zmiana w rozporządzeniu i taki zapis
    _POWINIEN_ się pojawić. Na twoje nieszczęście w tej dyskusji takiego zapisu
    NIE MA. Może jeszcze nie ma, a może nigdy go nie będzie. Raczej nie będzie,
    bo będzie zupełnie sprzeczny z obowiązującą nas (w sensie "ciążącą" nad
    Państwem) podpisaną KW.

    --
    Pozdor
    Myjk