  • Data: 2016-02-16 15:11:24
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.02.2016 14:31, Myjk wrote:

    > Przecież dyskutujemy o rondach vel skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, oraz
    > zawracaniu na tym skrzyżowaniu. Ergo, manewr ma być wykonany na
    > skrzyżowaniu, jasne jest zatem, że sygnalizowanie manewru bedzie PRZED tym
    > skrzyżowaniem.

    No właśnie nie jest jasne. Gdzie jest napisane, że manewr zmiany
    kierunku na skrzyzowaniu masz sygnalizować _przed_ skrzyżowaniem?

    Skręcasz w lewo na Wisłostradę - który kierunek wrzucasz? I dlaczego - w
    prawo, bo aktualnie skręcasz w prawo, w lewo bo finalnie skręcasz w
    lewo, czy jeszcze inaczej, bo liczy się to co _aktualnie_ jest
    namalowane na drodze, a nie to że na końcu będziesz jechał na południe.

    Masz sygnalizować najbliższy manewr, a nie część większego planu
    zrodzonego w twojej głowie. A wjeżdzając na rondo wszycy mają w d4 co
    będziesz robił za dwa, trzy zjazdy czy nawet będziesz się w kółko
    kręcił. Ich obchodzi czy zamierzasz zjechać najbliższym zjazdem,
    ewentualnie zmienić pas. I masz to robić czytelnie. A miganie lewym w
    niczym nikomu nie pomaga.

    > Jak nie, jak co chwilę ktoś twierdzi, że można na skrzyzowaniu skręcić w
    > lewo z prawego pasa -- bo tam przecież nie ma skrzyżowania, tylko jest
    > droga ze skrętami w prawo...

    Bo w sumie można, tylko nie zawsze wolno;)

    > Ja sygnalizuję zamiar zmiany kierunku, a co sygnalizują inni, to już nie
    > wiem.

    To jeszcze raz - wróć do mojego pierwszego akapitu. Co tam
    sygnalizujesz, kiedy i dlaczego, no bo chyba nie migasz w lewo, bo ty
    przecież w "na skrzyżowaniu w lewo" jedziesz.

    > Nie ma, bo nie ma w PORD nic na temat sygnalizacji zjazdu ze skrzyżowania.

    Czyli nie migasz na zjeżdzie z ronda? Takiego okrągłego, klasycznego?

    Shrek