  • 631. Data: 2014-12-15 11:45:15
    Temat: Re: Rondo ...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Dec 2014 21:37:04 +0100, P.B.

    > Jazda po nim ma się nijak do jazdy po zwykłym rondzie:

    Gdyż? Nie da się z prawego pasa pojechać prosto, czy skręcić w lewo, tj.
    objechać? Na zwykłym jest dokładnie tak samo, tylko rondoprostowacze jakoś
    tego nie chcą lub nie mogą dostrzec.

    --
    Pozdor Myjk

  • 632. Data: 2014-12-15 11:49:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    szerszen wrote:

    > Tak powinno być :), bo nic mnie tak osobiście nie wkur.... jak niemota
    > objeżdząjąca rodno do okoła zewnętrznym pasem. Dlatego lubie ronda
    > turbinowe.

    podobnie jak inni jadący zgodnie z przepisami?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 633. Data: 2014-12-15 12:02:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Dec 2014 23:12:59 +0100, P.B.

    > Dodatkowo na każdym wjeździe na rondo masz znaki wprost mówiące,
    > że prawy pas jest wyłącznie do skrętu w prawo, lewy dla jadących
    > prosto i w lewo.

    O w mordeczkę, a podobno na rondach skręca się tylko w prawo. :P

    > Gdzie ona jest zapisana? Napisz to wreszcie i utnij wszytkie dyskusje!

    Było o tym -set razy. Art. 22. PORD. Jeśli przed i na skrzyzowaniu nie ma
    znaków stanowiących inaczej, obowiazują przepisy ogólne dot. zmiany
    kierunku.

    Gdyby na wspomnianej turbinówce nie było znaków nakazowych, to ruch
    odbywałby się na podstawie Art. 22. i wyglądałby prawie tak samo. Prawie,
    bo ci z prawego myśleliby, że mogą jechać z prawego także prosto -- a nie
    mogą, bo prawy wyprowadza tylko w prawo. Dlatego też pasy, słusznie, są
    oznaczone.

    --
    Pozdor Myjk

  • 634. Data: 2014-12-15 12:09:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    > objechać? Na zwykłym jest dokładnie tak samo, tylko rondoprostowacze jakoś

    nudny jesteś jak neelix ze światłami.

  • 635. Data: 2014-12-15 12:26:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Dec 2014 11:09:06 +0000 (UTC), masti

    > nudny jesteś jak neelix ze światłami.

    Nie zrozumiałeś kiedyś, to i nie zrozumiesz teraz.
    Idź lepiej napraw sobie ręczny zamiast po raz kolejny
    jałowo przytruwać -- bo ewidentnie ci szwankuje.

    --
    Pozdor Myjk

  • 636. Data: 2014-12-15 12:57:26
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 09:28:12 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:

    > Tak powinno być :), bo nic mnie tak osobiście nie wkur.... jak niemota
    > objeżdząjąca rodno do okoła zewnętrznym pasem. Dlatego lubie ronda
> [...]

    I tak jest. Dla rond turbinowych nie powstały nowe przepisy umożliwiające ich jakieś
    inne oznakowanie. Oznakowane są na bazie przepisów które dotyczyły rond. Dlatego
    sprawa z tematu znalazła się w sądzie. Temu co był winny wydawało się że można
    objeżdżać po zewnętrznym pasie. Każdy kto będzie objeżdżał ronda po zewnętrznym pasie
    i przywali zjeżdżającemu z wewnętrznego będzie winny i z jego OC będą pokryte szkody.
    Na wszelki wypadek wypadało by wydrukować artykuł z gazety i wozić w samochodzie. Bo
    może przywalić kolega policjanta i wtedy inaczej się będzie liczyło.

  • 637. Data: 2014-12-15 13:19:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    samochodzie. Bo może przywalić kolega policjanta i wtedy inaczej się będzie liczyło.

    bzdura. W przypadku ronda turbinowego jazda wokół wymaga zmiany pasa, o
    ile są linie przerywane. Jeśli są ciągłe to nie ma mozliwości jazdy
    wokół. Więc ewentualna wina jadącego zewnetrznym bedzie związana nie z
    jazdą pasem zewnetrznym, bo takeigo nie ma, a nieustapieniem
    pierwszeństwa przy zmianie pasa bądź rzekroczeniu linii ciągłej.

  • 638. Data: 2014-12-15 13:37:13
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 13:20:07 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    A jak napada śniegu i wymalowania będą niewidoczne to można przekraczać linię bo jej
    nie widać a jak uprzątną to nie można bo widać? Daj jakąś podstawę prawną
    uzależniającą zachowanie na rondzie od ilości śniegu.

  • 639. Data: 2014-12-15 13:42:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > A jak napada śniegu i wymalowania będą niewidoczne to można przekraczać linię bo
    jej nie widać a jak uprzątną to nie można bo widać? Daj jakąś podstawę prawną
    uzależniającą zachowanie na rondzie od ilości śniegu.

    taka sama jak przy każdym innym znaku drogowy, Dasz podstawę na
    obowiązywanie zasłoniętego/zaśniezonego znaku ograniczenia prędkości?

  • 640. Data: 2014-12-15 13:55:41
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 13:42:39 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Nie każdy bo stop i ustąp pierwszeństwa są inne. Po to że jak śniegu na nie napada to
    i tak działają. Czy może być rondo na którym w zależności od ilości śniegu będą
    obowiązywały różne zasady poruszania?