  • 611. Data: 2014-12-14 00:05:27
    Temat: Re: Rondo, zmiana kierunku.
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 13 grudnia 2014 22:53:56 UTC+1 użytkownik MichaelData(R) napisał:
    > k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :
    > [...]
    >
    > Tnij ptaszku cytaty, bo wysyłając taki bajzel i zostawiając mi "sprzątanie"
    wychodzisz na ignoranta estetycznego, ze o umysłowym nie wspomnę (merytoryka i
    zrozumienie).

    > Ponieważ NIGDZIE ni podałeś żadnego przepisu, numeru ustawy czy czegokolwiek co
    jest zgodne z PRAWEM, cała twoja wypowiedź jest o kant dupy rozbita. Nie dysponujesz
    żadną podstawą prawną na udowodnienie swojej tezy. Ja zawarłem linki, numery art itp,
    które sa zgodne z obowiazujacym prawem. Żebyś jeszcze lepiej mógł zrozumieć iż piszę
    zgodnie z prawem to proponuję abyś zgłębił ponizszy tekst oparty nie o twoje i Myjka
    "widzimisię" lecz PRAWO jako PODSTAWA do dyskusji. Wszelakie tezy, niezgodne wsadź
    sobie... albo zacytuj (PODAJ LINKIEM) odpowiednie art/paragr/ustawy abym dał wiarę
    PRAWU a nie jakiemuś kurakowi :)
    > Cytat:
    > "Witam wszystkich. Zajmuję się problematyką nakazanego znakiem C-12 "ruchu
    okrężnego" i z uwagą śledzę różne fora zajmujące się tym problemem. Z całą
    odpowiedzialnością mogę wyjaśnić zasady "ruchu okrężnego" w rozumienie znaku nakazu
    C-12, odpowiednika znaku D,3 wg Konwencji wiedeńskiej, której Polska jest
    sygnatariuszem.

    > Jeżeli na wlotach nie ma segregacji kierunkowej (strzałek kierunkowych) ale stoją
    znaki C-12 (z A-7 lub bez) to takie rondo jest ustawowym "skrzyżowaniem o ruchu
    okrężnym", na którym należy, z mocy prawa, poruszać się okrężnie prawym pasem ruchu,
    nawet gdy nie jest on wyznaczony, bez włączonego kierunkowskazu zarówno przed
    wjazdem, jak i w trakcie nakazanej jazdy okrężnej. Jazda prawym pasem ruchu na "lewą"
    stronę skrzyżowania nie jest niedozwolonym skrętem w lewo z prawego pasa ruchu, lecz
    kierunkowo neutralną jazdą okrężną. Opuszczenie takiego ronda wymaga zaprzestania
    jazdy okrężnej i skrętu w prawo w dowolnie wybrany zjazd. Jeśli droga zjazdowa ma dwa
    pasy ruchu to można przy tym skręcie zająć na niej także lewy pas ruchu. Używanie
    wewnętrznego pasa ruchu na jezdni ronda, służącego do zwiększenia przepustowości
    skrzyżowania, powinno być ograniczone do niezbędnego minimum, tak jak ma to miejsce
    na normalnej jednokierunkowej drodze. Zjazd ze "skrzyżowania o ruchu okrężnym"
    dozwolony jest tylko z prawego pasa ruchu, chyba, że znaki pozwalają na skręt w prawo
    z obu pasów ruchu (okrężnie zorganizowane ronda turbinowe lub inne okrężne z
    zachowaniem zasad art.22.3 zdanie drugie). Jeżeli na jezdni nie wyznaczono pasów
    ruchu nie wolno wyprzedzać z prawej strony. Znak A-7 dotyczy tylko najbliższej jezdni
    (wlotowego ustawowego skrzyżowania typu T), a nie całego "skrzyżowania o ruchu
    okrężnym". Ustawowego "skrzyżowania o ruchu okrężnym", jako całości, dotyczy tylko
    znak C-12, którego nakaz każe poruszać się na tak oznakowanym obiekcie jedynie
    okrężnie, bez prawa wyboru innego sposobu poruszania się.

    > "Skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" może być zwykłe ustawowe skrzyżowanie dróg typu X,
    T lub Y, tyle tylko, że z wysepką, klasyczne okrągłe lub owalne "rondo" oraz każde
    inne skrzyżowanie w formie placu o dowolnym kształcie i wielkości, nawet z
    przystankami i parkingami dla samochodów, na których to znakami C-12 ustawodawca
    nakazał poruszanie się po okrężnie biegnących pasach ruchu. Wszystkie pozostałe
    zasady ruchu (ruch prawostronny, zmiany pasa ruchu, wyprzedzanie, sygnalizowanie
    zamiarów i skręty) opisuje ustawa Prawo o ruchu drogowym, co zadaje kłam
    twierdzeniom, że na ten temat prawo milczy. No i na koniec, by zadać kłam
    twierdzeniom niedouczonych autorów książek, instruktorów OSK i egzaminatorom WORD, że
    ustawowe "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" to zwykłe kierunkowe skrzyżowanie, zapraszam
    na Główny Rynek w Krakowie, Plac 1ooo-lecia w Siedlcach i Plac Pułaskiego w Olsztynie
    na których obowiązuje nakazany znakami C-12 "ruch okrężny".

    > Reszta w linku (dodatkowe wyjasnienia)
    > http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/576275-rondo-
    poczatek-sporu-z-policja-3.html

    > --
    > Michael________(tm)
    > ______/) /\ | /\
    > "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

    Trzeba być ślepym żeby nie widzieć ze ktoś kto na siłę przepycha swoją tezę na tym
    portalu ma mocnego przeciwnika który twierdzi coś innego. To że ktoś coś napisał na
    jakimś portalu, nawet jak podał ustawy, przepisy itp, nie znaczy że ma rację. W
    Radomiu pomylili się policjanci, biegły i sąd? Istota usprawnienia ruchu na rondzie
    zawarta jest w stwierdzeniu biegłego że nie wolno objeżdżać skrzyżowania po pasie
    zewnętrznym. Pojazd wjeżdżający prawym pasem ma albo zjechać pierwszym zjazdem albo
    zmienić pas na wewnętrzny. Amen.

  • 612. Data: 2014-12-14 00:16:15
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :

> [...]
    > biegłego że nie wolno objeżdżać skrzyżowania po pasie zewnętrznym. Pojazd
    > wjeżdżający prawym pasem ma albo zjechać pierwszym zjazdem albo zmienić

    Istotą prawa jest PRAWO a biegły może sobie biegać, jesli nie przedstawi PRAWA to
    jego dłubanie w nosie jest pokarmem dla takich jak ty :) Dokąd nie przedtawisz mi
    art, ustawy/cytatu w 100% zgodnym z tym co piszesz, mozesz nawet wymyślić bogów i
    wszechświat II. Zawsze będą to brednie.Amen.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 613. Data: 2014-12-14 00:20:00
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 00:16:49 UTC+1 użytkownik MichaelData(R) napisał:
> [...]
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

    Nie muszę Ci nic przedstawiać z wyjątkiem własnego zdania. Ale jak się upierasz to
    Paragraf 22 to reguluje.

  • 614. Data: 2014-12-14 00:35:58
    Od: "MichaelDataR" <s...@o...com>

    k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :

    > Nie muszę Ci nic przedstawiać z wyjątkiem własnego zdania. Ale jak się
    > upierasz to Paragraf 22 to reguluje.

    No miszczu. Udowadniaj :D
    Wskaż które zdanie w art 22 ZABRANIA objechania RONDA pasem zewnętrzym:
    Art 22
    1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z
    zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi -
    jeżeli zamierza skręcić w lewo.
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie
    zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w
    jednym kierunku.
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić
    pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz
    pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany
    kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po
    wykonaniu manewru.
    6. Zabrania się zawracania:
    1) w tunelu, na moście, wiadukcie lub drodze jednokierunkowej;
    2) na autostradzie;
    3) na drodze ekspresowej, z wyjątkiem skrzyżowania lub miejsca do tego
    przeznaczonego;
    4) w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch
    ten utrudnić.

    --
    Jak napiszę w sygnaturce że jesteś lamerem, który nie wycina sygnaturek, i całkowicie
    zgadzasz się z moim twierdzeniem, to zacytujesz aby to udowodnić?

  • 615. Data: 2014-12-14 01:45:01
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 00:36:04 UTC+1 użytkownik MichaelDataR napisał:
> [...]
    całkowicie zgadzasz się z moim twierdzeniem, to zacytujesz aby to udowodnić?

    Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To o Paragraf 22 chodzi. Ty sobie wyobrażasz że
    jak na pamięć wkujesz jakiś kodeks to jesteś wielki. A nie jesteś. Te Twoje wizje z
    artykułami i paragrafami nijak się nie mają do nieotaczającej rzeczywistości.
    Pierwszy lepszy policjant z drogówki przerobi Cie na mydło jak się będziesz stawiał.
    A na rondzie jak się wjeżdża prawym skrajnym pasem to albo trzeba zjechać pierwszym
    zjazdem albo od razu zmienić pas na wewnętrzny. Tylko w takiej sytuacji rondo
    usprawnia jazdę. Dla mnie możesz objeżdżać rondo po zewnętrznym pasie. Mam to w
    dupie.

  • 616. Data: 2014-12-14 12:06:56
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :
> [...]

    Z tobą EOT. Piszesz same brednie bez podstaw prawnych.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 617. Data: 2014-12-14 12:26:49
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 12:07:50 UTC+1 użytkownik MichaelData(R) napisał:
> [...]
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

    A Ty brednie popierasz z dupy wziętymi podstawami prawnymi.

  • 618. Data: 2014-12-14 13:24:18
    Temat: Re: Rondo ...
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

[...]

    ==================
    Nie usprawnia, bo na zewnętrzny pas wjeżdżają nowi, a będący na rondzie na pasie
    wewnętrznym nie mogą
    zjechać, bo muszą przepuszczać będących na pasie zewnętrznym (starych i nowych).

  • 619. Data: 2014-12-14 13:39:46
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 13:24:46 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:
> [...]
    wewnętrznym nie mogą
    > zjechać, bo muszą przepuszczać będących na pasie zewnętrznym (starych i nowych).

    Usprawnia bo dla każdego wjeżdżającego na zewnętrzy pas na jego pasie po jego lewej
    stronie nie ma nikogo. Bo z zewnętrznego zjechali w tą drogę z której wjeżdża. A z
    wewnętrznego mogą zjechać drugim pasem. Bo dla nich zjazd drugim pasem jest zawsze
    jazdą na wprost.

  • 620. Data: 2014-12-14 18:02:56
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    ps.com...
> [...]
    pierwszym zjazdem albo od razu zmienić pas na wewnętrzny. Tylko w takiej sytuacji
    Jan.: Nie usprawnia, bo na zewnętrzny pas wjeżdżają nowi, a będący na rondzie na
    pasie wewnętrznym nie mogą
    zjechać, bo muszą przepuszczać będących na pasie zewnętrznym (starych i nowych).
    ======================
    Kog.: Usprawnia bo dla każdego wjeżdżającego na zewnętrzy pas na jego pasie po jego
    lewej stronie nie ma nikogo. Bo z zewnętrznego zjechali w tą drogę z której wjeżdża.
    ======================
    Jan.: I dlatego na rondzie jest więcej pojazdów, bo wjeżdżający mają ułatwiony wjazd.
    Kog.: A z wewnętrznego mogą zjechać drugim pasem. Bo dla nich zjazd drugim pasem jest
    zawsze jazdą na wprost.
    Jan.: Mogą zjechać jeżeli będą chcieli, część pojedzie dalej. Mogą zjechać, ale muszą
    przepuścić tych co
    jadą zewnętrznym i nie skręcili w prawo, bo im tak wolno.
    W sumie zwiększona ilość pojazdów i krzyżujące się wzajemnie tory jazdy powodują
    wolniejszy przejazd,
    zmniejszenie przepustowości ronda i zwiększenie zagrożenia wypadkiem.