  • 31. Data: 2011-09-26 16:31:59
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Zgadza się - ja bardzo dokładnie liczę. Wychodzę tylko z założenia, że
    > jeśli skuter na 3kWh przejeżdża 100km to taki samochodzik (trochę cięższy
    > od skuterka) na 5kWh także spokojnie powinien!

    Motorek: 115kg z akumulatorami
    Romet 4E: 450-570kg z akumulatorami
    Więc w najlepszym wypadku to autko jest 4x cięższe.

    > A aku o pojemności 10kWh to już powinno być z 200km na trasie i
    > stokilkadziesiąt po mieście.

    Raczej nie rośnie to proporcjonalnie do wzrostu pojemności aku, bo każde
    5kWh to 200kg ołowiowych lub 120kg litowych, więc autko ma więcej do
    przewiezienia.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 32. Data: 2011-09-27 09:43:53
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Motorek: 115kg z akumulatorami
    > Romet 4E: 450-570kg z akumulatorami
    > Więc w najlepszym wypadku to autko jest 4x cięższe.

    Motorek 115 + 150 = 265KG
    Romet 450 + 150 = 600KG

    To są masy z pasażerami co do których się oblicza - a więc nie 4x ale 2,5x.
    Zatem energia potrzebna na rozpędzenie jest odpowiednio większa - jednak już
    jazda z daną prędkością nie.

    > Raczej nie rośnie to proporcjonalnie do wzrostu pojemności aku, bo każde
    > 5kWh to 200kg ołowiowych lub 120kg litowych, więc autko ma więcej do
    > przewiezienia.

    Pisałem o polskim patencie profesora Czerwińskiego gdzie masa 10kWh powinna
    wynieść nie więcej niż 150KG:
    http://wiadomosci.onet.pl/nauka/niezwykle-odkrycie-p
    olskiego-naukowca,1,4293327,wiadomosc.html

  • 33. Data: 2011-09-27 10:28:43
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    > wózki golfowe są chyba jednak
    > elektryczne i bardzo popularne.
    Tiaa, a co drugi mieszkaniec Polski gra w golfa ;-P

  • 34. Data: 2011-09-27 11:11:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adampio,

    Tuesday, September 27, 2011, 10:28:43 AM, you wrote:

    > Tiaa, a co drugi mieszkaniec Polski gra w golfa ;-P

    Chodzi o rzekomy brak lekkich pojazdów elektrycznych a nie o grę w
    golfa w Polsce.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl