  • 11. Data: 2009-02-01 17:44:25
    Temat: Re: Rok w asm
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Czaq wrote:

    > aha, i rozumiem więc, że windows nigdy nie pokaże we właściwościach
    > katalogu/pliku czasu gdzie sekundy będą nieparzyste?

    Zdecyduj się o czym piszesz.
    Windows i jego data to inna bajka, data w systemach plików to inna.
    Systemy plików też są różne. FAT16, FAT32, NTFS, NFS, XFS, EXT, itd.
    Jedne zapiszą dokładny czas, inne nie.
    Dawniej oszczędzano bajtów, dziś gdy dyski mają już po terabajcie
    pojemności mamy to gdzieś...
    Co nie zmienia faktu, że rozdzielczość i tak wynosi 1s.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 12. Data: 2009-02-01 17:50:50
    Od: "Czaq" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał

    > Zdecyduj się o czym piszesz.

    tak, przepraszam.

    Ale w wkońcu zrozumiałem coś, czego nie rozumiałem od dawna a napewno
    jeszcze duużo przede mną;)

  • 13. Data: 2009-02-01 19:16:02
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Czaq pisze:

    > Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał

    > i będzie to poprawne?
    >
    > A jak z rokiem większym niż 2107?

    heh :-), w 2107 roku nas i FAT-u już nie będzie na 100% wiec nie ma się
    co tym specjalnie przejmować.

    Ja myslałem że meczysz jakiś micro-procesorek wiec nic nie stoi na
    przeszkodzie aby format zapisu daty stworzyć własny i aby zmiescić się w
    jakimś zakresie bitów.

    pozdr
    AK

  • 14. Data: 2009-02-01 19:22:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009 16:14:57 +0100, Czaq wrote:

    >no ok, ale jeśli dostałbym zadanie, że mam zapisać rok 5199, to jak mam to
    >zrobić?

    W ogolnosci jak chcesz :-)

    >Już konkretnei chodzi mi o całą datę na 16 bitach.

    musisz pamietac ze na 16 bitach mozna zakodowac tylko 65536 dni,
    wiec data bedzie z przedzialu niecalych 200 lat.

    >Podobny problem mam z zapisem czasu: jak zapisać 6.31.59?
    >Wiem, że sekundy zajmują 5 bajtów (nie wiem natomiast dlaczego), minuty 6
    >(tymbardziej nie wiem dlaczego:( przecież sekund jest tyle co minut - i tu i
    >tu 60) a godzina zajmuje 5 bajtów.

    Masz chyba na mysli kodowanie daty pliku w MS-DOS/windows.
    godzin jest 24 wiec potrzeba 5 bitow [z nadmiarem].
    Minut jest 60, wiec trzeba 6 bitow. sekund jest 60, wiec trzeba 6
    bitow. Razem 17 .. wiec trzeba z czegos zrezygnowac.
    No to zaokraglamy do najblizszej parzystej sekundy.

    A Unix ma to wszystko w d* i date/czas koduje jako ilosc sekund od
    1.01.1970. Na 32 bitach ze znakiem.
    W 2038 bylyby klopoty, ale wszyscy licza ze do tego czasu wszystkie 32
    bitowe systemy zastapione zostana 64 bitowymi.

    J.

  • 15. Data: 2009-02-02 09:34:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Andrzej Kmicic schrieb:

    > heh :-), w 2107 roku nas i FAT-u już nie będzie na 100% wiec nie ma się
    > co tym specjalnie przejmować.

    nas nie będzie, ale FAT pewnie ocaleje. Jak to było z tymi COBOLowymi
    programami w latach 60 ub. wieku?

    > Ja myslałem że meczysz jakiś micro-procesorek wiec nic nie stoi na
    > przeszkodzie aby format zapisu daty stworzyć własny i aby zmiescić się w
    > jakimś zakresie bitów.

    no właśnie. W szkole powinni uczyć sposobów opisu problemu, wtedy z
    rozwiązaniem go mniejszy problem ;-)

    Waldek

  • 16. Data: 2009-02-02 12:15:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:6unsqpFg8kglU1@mid.uni-berlin.de...

    > nas nie będzie

    wypraszam sobie

  • 17. Data: 2009-02-02 14:48:48
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    (ciap)

    > wypraszam sobie

    Marzy się kąpiel w ciekłym azocie ?

    Włodek

  • 18. Data: 2009-02-02 15:34:29
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Marzy się kąpiel w ciekłym azocie ?

    Do 2017 wymyślą pewnie coś chłodniejszego ;-)

    m.

  • 19. Data: 2009-02-02 15:35:01
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Marcin Łukasik wrote:

    > Do 2017 wymyślą pewnie coś chłodniejszego ;-)

    2107 znaczy się ;)

    m.

  • 20. Data: 2009-02-03 01:06:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marcin Łukasik pisze:

> [...]
    > pojemności mamy to gdzieś...
    > Co nie zmienia faktu, że rozdzielczość i tak wynosi 1s.

    Nie we wszystkich systemach plików i nie każdy z czasów.
    W takim na przykład NTFS są trzy czasy: utworzenia pliku (rozdzielczość
    10ms), ostatniego zapisu do pliku (rozdzielczość 2 sekundy) oraz
    ostatniego dostępu do pliku (rozdzielczość 1 godziny).

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms724320(VS.
    85).aspx

    Pewnie w innych systemach (różniste unixy) jest jeszcze dziwaczniej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/