  • 11. Data: 2010-03-13 20:44:45
    Temat: Re: Rodzaj aparatu
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Gdzie te czasy kiedy 400 iso wystarczało...

    Nadal starcza, pod warunkiem, że twoim wymogiem są zdjęcia w formacie
    9x13. Wtedy możesz sobie takie zdjęcie podciągnąć o te 2EV i
    wywoływać(znaczy się - drukować). Ale ty przecież o tym wiesz.
    Swoją drogą to nie wiem, jak profesjonaliści sobie radzili z wymogami
    jakości przy słabym oświetleniu. Forsowanie filmu (czy jak to się
    nazywa), to metoda także psująca jakość, a filmy czulsze niż 800 były,
    szczególnie w Polsce, raczej trudno dostępne, za to miały już dość duże
    ziarno, więc i odbitek za dużych nie można było z nich robić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Histerektomia - zwalcza przyczynę, a nie wyłącznie objawy miesiączki.
    (odnośnie głupich reklam środków przeciwbólowych).

  • 12. Data: 2010-03-13 20:47:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:

    > Chłopaki się znowu rozszaleli... :-) I napolecali... :-)
    > Każdy kompakt w tej cenie będzie dobry, wybierz ten, ktory ci się
    > spodoba i będzie dobrze leżał w ręce, albo (i) torebce.
    > Bo, w sumie, rozmiar ma znaczenie całkiem niebagatelne.
    > Mnie się bardzo podoba Canon G11, świetny aparacik.
    > Piotr

    Tak, ale...
    Jeśli ma być rozwojowy, to musi dawać możliwość panowania nad czasem
    ekspozycji co najmniej, a najlepiej w trybie M (coby się automat do
    ekspozycji nie wtrącał). Stopka na lampę błyskową lub możliwość
    bezprzewodowego sterowania lampą błyskową (wiem, tu już zaszalałem i
    trzeba być takim zapaleńcem, jakich większość na grupie, żeby chcieć się
    w to bawić).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 13. Data: 2010-03-13 21:19:14
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 13 Mar, 21:44, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > szczególnie w Polsce, raczej trudno dostępne, za to miały już dość duże
    > ziarno, więc i odbitek za dużych nie można było z nich robić.

    Swoją drogą to naprawdę mało wiesz.

  • 14. Data: 2010-03-13 21:21:33
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 13 Mar, 21:30, "Piotr" <p...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Izabela" <i...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:3461.0000076e.4b9b4c0f@newsgate.onet.
    pl...> Witam,

> [...]
    > Bo, w sumie,  rozmiar ma znaczenie całkiem niebagatelne.
    > Mnie się bardzo podoba Canon G11, świetny aparacik.

    Czytając Twoich poprzedników już traciłem wiarę w ludzką mądrość ....

    Bardzo trafna podpowiedź.

  • 15. Data: 2010-03-14 08:48:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Anonymouse pisze:
    > Swoją drogą to naprawdę mało wiesz.

    Ale swoją drogą - sporo się tutaj nowych rzeczy dowiaduję :-P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 16. Data: 2010-03-14 09:34:35
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Izabela pisze:

> [...]
    > podpowiedź na jakie aparaty powinnam zwrócić uwagę bądź czym się kierować przy

    http://www.kenrockwell.com/tech/recommended-cameras.
    htm

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 17. Data: 2010-03-15 08:08:06
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Izabela pisze:
> [...]
    > podpowiedź na jakie aparaty powinnam zwrócić uwagę bądź czym się kierować przy

    To na szybko: troche mniej radykalnie niz koledzy:
    Canon SX20IS lub SX1IS
    Panasonic FZ38
    Różnice to głownie wbudowana stopka do lampy w Canonach i odchylany
    ekranik. Panasonic podobno szybciej ostrzy i lepsze filmy robi:)
    Ja wybrałem FZ38 (wlasnie jestem na kupnie) chociaz zwykle mialem Canony.
    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 18. Data: 2010-03-15 08:39:12
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 13 Mar 2010 01:16:11 -0800 (PST), Stan.Matyska napisał(a):

    > ..czyli Nikon D90. Mam z obiektywem Tamrona 17-50 z switlem 2,8.

    Nono. I wyrobiłeś się w 2000zł? :)

    --
    marcin

  • 19. Data: 2010-03-18 07:31:45
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Piotr wrote:

[...]

    Zamiast "tak, ale..." jaśniej jest gdy piszemy "nie, ponieważ...".
    A Canon G11 ma wszystko co do rozwoju jest potrzebne. Nawet aż nad to.
    Piotr

  • 20. Data: 2010-03-18 08:05:08
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-13 09:25, Izabela pisze:
> [...]
    > podpowiedź na jakie aparaty powinnam zwrócić uwagę bądź czym się kierować przy

    A ja polece Ci to Nikon D5000 + Nikkor 18-55 mm VR. Dla Twoich potrzeb
    ten obiektyw wystarczy. Cena co prawda ok 200-300 zl wyzsza, ale mysle,
    ze warto. Dodatkowo mozna krecic filmiki w jakosci HD. Uchylny
    wyswietlacz tez moze Ci sie przydac.

    Pozdrawiam,
    Piotr