  • 1. Data: 2012-05-08 21:15:47
    Temat: RoHS wersja old, jest do D4...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    ... co poskutkowało tez zniszczeniem HDD...
    Objawiało się niestabilnością i zanikaniem napięć... Przed padem dysku
    zaniki były szczególnie wyraźne, nie dość tego, uj...ł się we wtyczce
    kabelek dający 5V (już przylutowałem porządnie), ale jaja się zaczęły, jak
    mi zaczęło fikać 3.3V, co objawiało się nieskończonym ponawianiem power on /
    power off... W układzie jest duży dławik, ale przylutowany był jak gówno do
    sufitu, widać było nawet zimność lutu - spoina po prostu uległa... zmęczeniu
    materiałowemu... Wziąłem normalną cynę i porządnie przelutowałem, jak i
    pozostałe newralgiczne połączenia, co łatwe nie było... ale wreszcie mam
    zasilacz, który trzyma napięcia...
    RoHS sprzed 10 lat nieźle namieszał... w nerwach i w sprzęcie... a mam tam
    pliki, których nie odtworzę... Pozostaje drogi lab...
    Ech... taki pech... ale włosów z głowy nie rwę :)

    (i niech pojebane spamerstwo trzyma się tego zastrzeżenia!!!)

  • 2. Data: 2012-05-08 23:11:22
    Temat: Re: RoHS wersja old, jest do D4...
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.05.2012 21:15, Anerys wrote:
    > ... co poskutkowało tez zniszczeniem HDD...
    A co mu się stało?

    > Objawiało się niestabilnością i zanikaniem napięć... Przed padem dysku
    > zaniki były szczególnie wyraźne, nie dość tego, uj...ł się we wtyczce
    > kabelek dający 5V
    Hmm, a one nie są zaciskane?

    > jak mi zaczęło fikać 3.3V, co objawiało się nieskończonym ponawianiem
    > power on / power off... W układzie jest duży dławik, ale przylutowany
    > był jak gówno do sufitu, widać było nawet zimność lutu
    Niektóre spoiwa PbFree wyglądają jak zimne "z natury".

    > a mam
    > tam pliki, których nie odtworzę...
    Ludzie dzielą się an tych którzy robią backupy i na tych którzy zaczną
    je robić po większym data loss.

    Michoo

  • 3. Data: 2012-05-09 00:26:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:
    > ... co poskutkowało tez zniszczeniem HDD...
    [..]

    Chyba zaczną masowo padać, małżonki zasilacz też zaczął wariować, a już
    kartę grafiki przygotowałem do przelutowania bo bez niej chodził
    normalnie. A że bydle jakieś 150W łyka...
    Nie naprawiam, nowy już zamówiony, jak będę miał wenę to podłubię.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 4. Data: 2012-05-10 19:45:21
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > A co mu się stało?

    Nie zgłasza się w BIOS, miącha pozycjonerem, brzęczy - zatarte łożysko, albo
    mechanicznie uszkodzone mocowanie głowicy (brzęczenie znika chwilowo przy
    miąchaniu pozycjonerem)
    Mam luźne przypuszczenie, że jak się ułamało w końcu 5V, to w jakiś sposób
    przypaliło jedną z głowic, która zaczęła lekko szorować o nośnik, stąd
    brzęczenie.. Ale bez rozebrania nie stwierdzę.

    > Hmm, a one nie są zaciskane?

    Są, ale czasem zaciśnięcie nie jest zbyt dobrej jakości. Dla spokoju
    poprawiłem na wszystkich molexach.
    Oraz dodałem cyny na płytce, gdzie wlutowane są kabelki, wszystkie. Na razie
    napięcie ładnie stoi w przepisanych granicach.

    > Niektóre spoiwa PbFree wyglądają jak zimne "z natury".

    Tylko, że widać było dziurę ze zmęczenia materiału - cieniutko polutowane.
    Ewidentnie fabryka spierniczyła wykonanie, co w końcu zaowocowało
    problemami.

    > Ludzie dzielą się an tych którzy robią backupy i na tych którzy zaczną je
    > robić po większym data loss.

    Cóż, oraz na tych, co miejsca na takowe nie mają, bo już inne backupy zajęły
    wszystko, co się dało (nieco ponad 120 GB innych danych). Wprawdzie dorwałem
    dysk, gdzie wszystko by się zmieściło, ale nie zdążyłem przeprowadzić
    danych... rozminęło się o 1-2 dni może... Ubiegła mnie awaria zasilacza,
    którą już usunąłem.

  • 5. Data: 2012-05-10 19:57:45
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > [..]
    >
    > Chyba zaczną masowo padać, małżonki zasilacz też zaczął wariować, a już

    Dyski bardzo lubią padać, gdy im się zasilanie nie podoba. Niejeden taki
    mialem w swych rękach. Mój padł prawdopodobnie od długiej "ekspozycji" na
    jedyne napięcie 12V - 5 się ułamało i nie dochodziło... Prawdopodobnie - jak
    wziąłem kabelek do ręki, to mi został, a zachowanie dysku nie uległo
    zmianie - tak samo stukał i rzęził. Wyłączyłem od razu zasilanie, ale
    widocznie za późno, komputer kilka godzin stał bez nadzoru i uszkodzenie
    mogło się smażyć kilka godzin nawet. A jako, że dysk ten nie był głównym, z
    zewnątrz nie dało się tego stwierdzić - pozostałe dwa dyski chodziły i były
    widziane z sieci, co mnie "uśpiło".

    > kartę grafiki przygotowałem do przelutowania bo bez niej chodził
    > normalnie. A że bydle jakieś 150W łyka...

    Ja przeczyściłem, odkurzyłem wszystko co się dało, z zasilacza kurzu
    wywaliłem od pyty, to i przelutowałem, kartę grafiki też do ostatniego pyka
    wyczyściłem, może pochodzi jeszcze? :)

    > Nie naprawiam, nowy już zamówiony, jak będę miał wenę to podłubię.

    Ja na razie musiałem poprzestać na naprawie - kasy brak, ale jak się
    wzbpgacę... to kto wie? na szczęście poza dyskiem sprzęt jest OK.

  • 6. Data: 2012-05-10 20:20:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.05.2012 21:15, Anerys wrote:

    >.. a mam
    > tam pliki, których nie odtworzę... Pozostaje drogi lab...

    Jeżeli masz uszkodzony dysk, a dane na nim zostały (w sensie nie
    uszkodzone przez wirusa, zamazywanie, formatowanie) to jest firma, która
    odzyskuje (podmienia elektronikę itp.) i np mojego kolegę kosztowało coś
    takiego ~200zł plus oczywiście nowy dysk, bo na cos te dane musiał przegrać.

    Mirek.