  • 1. Data: 2016-03-31 11:21:42
    Temat: Rigol - sens podłączania do sieci LAN
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Kurier mi dziś dostarczył nowokupioną zabaweczkę (DS1054Z) i bawiąc się nią zacząłem
    się zastanawiać nad takim tematem: urządzenie ma gniazdo LAN. Zgodnie z instrukcją,
    mogę dzięki temu "włączyć oscyloskop do posiadanego systemu pomiarowego i dalej
    następuje trochę mądrości na temat wspieranych przez urządzenie systemów.
    Niestety, sęk w tym, że póki co mój "posiadany system pomiarowy" ogranicza się do
    miernika uniwersalnego średniej klasy, kilku suwmiarek, mikrometru i trzech taśm
    mierniczych, o kompatybilności z czymkolwiek poza może systemem metrycznym ciężko
    więc mówić. Tu więc rodzi się pytanie: czy podłączenie urządzenia do domowej sieci
    LAN może mi się do czegokolwiek przydać? Np. czy jest możliwość zapisywania
    printscreenów nie do dołączonego pendriva, a na jakiś zasób sieciowy? A może są
    jakieś dostępne dla amatora metody akwizycji pomiarów do pliku, bez potrzeby
    wykupywania softu czy licencji za równowartość samego oscyloskopu?

  • 2. Data: 2016-03-31 12:33:21
    Temat: Re: Rigol - sens podłączania do sieci LAN
    Od: v...@g...com

    Internety piszą że da się.
    https://hackaday.io/project/5807-driverless-rigol-ds
    1054z-screen-capture-over-lan

    Ja tam zatrzymują pracę oscyloskopu przed zapisem do pena, jest szybciej.

  • 3. Data: 2016-03-31 13:44:07
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 12:33:22 UTC+2 użytkownik v...@g...com
    napisał:
    > Internety piszą że da się.
    > https://hackaday.io/project/5807-driverless-rigol-ds
    1054z-screen-capture-over-lan

    > Ja tam zatrzymują pracę oscyloskopu przed zapisem do pena, jest szybciej.

    Ok, dzięki.

  • 4. Data: 2016-03-31 13:50:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > sieciowy? A może są jakieś dostępne dla amatora metody akwizycji pomiarów
    > do pliku, bez potrzeby wykupywania softu czy licencji za równowartość

    Możesz zbierać próbki sygnału i je potem obrabiać na PC. Np. tu masz
    przykład analizy sygnału z pilota IR.:
    http://www.righto.com/2013/07/rigol-oscilloscope-hac
    ks-with-python.html
    Poza tym możesz kontrolować nastawy oscyloskopu z komputera i zrobić sobie
    zautomatyzowane stanowisko pomiarowe. Polecam zapoznać się ze standardem
    VISA. Nie, nie tym od kart, tylko Virtual Instrument Software Architecture.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2016-03-31 13:59:34