    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 31 Mar 2016 02:21:42 -0700 (PDT)
    Subject: Rigol - sens podłączania do sieci LAN
    From: "Jarek P." <j...@g...com>

    Kurier mi dziś dostarczył nowokupioną zabaweczkę (DS1054Z) i bawiąc się nią zacząłem
    się zastanawiać nad takim tematem: urządzenie ma gniazdo LAN. Zgodnie z instrukcją,
    mogę dzięki temu "włączyć oscyloskop do posiadanego systemu pomiarowego i dalej
    następuje trochę mądrości na temat wspieranych przez urządzenie systemów.
    Niestety, sęk w tym, że póki co mój "posiadany system pomiarowy" ogranicza się do
    miernika uniwersalnego średniej klasy, kilku suwmiarek, mikrometru i trzech taśm
    mierniczych, o kompatybilności z czymkolwiek poza może systemem metrycznym ciężko
    więc mówić. Tu więc rodzi się pytanie: czy podłączenie urządzenia do domowej sieci
    LAN może mi się do czegokolwiek przydać? Np. czy jest możliwość zapisywania
    printscreenów nie do dołączonego pendriva, a na jakiś zasób sieciowy? A może są
    jakieś dostępne dla amatora metody akwizycji pomiarów do pliku, bez potrzeby
    wykupywania softu czy licencji za równowartość samego oscyloskopu?