  • Data: 2015-03-20 17:49:53
    Temat: Re: Rigol DS1054Z
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Mar 2015, sundayman wrote:

    > ...dotarł do mnie dziś, i ku mojej radości bezproblemowo dał się przerobić na
    > DS1104Z. O ile te 100Mhz mało mi potrzebne, to analiza protokołów już jak
    > najbardziej.
    >
    > Jestem ciekaw, czy któryś z kolegów też wykonał ten zabieg, i może
    > podzieli się długoterminowymi spostrzeżeniami z użytkowania ?

    To ja z troszkę innej beczki: oscyloskop dostajesz z odblokowanymi prawie
    wszystkimi 'ficzerami' oprócz pasma i chyba większej pamięci.
    Licencja jest na 32h (czy coś koło tego) _działania_, czyli przed
    hackowaniem czy kupnem licencji masz spokojnie czas na sprawdzenie.
    Generalnie jak nie masz warsztatu, gdzie włączasz oscyloskop po przyjściu
    do pracy, a wyłączasz dopiero przed wyjściem po 8h, to te 32h
    przekładają się na tygodnie czasu na wyrobienie sobie zdania. I w tym
    czasie jak coś padnie czy się rozmyślisz, to nadal nie masz problemów z
    gwarancją czy zwrotem.

    Sama analiza protokołów działa i przydaje się jak musisz skorelować coś co
    się dzieje na szynach z innymi przebiegami. Ale analizatora to nie
    zastąpi.

    Mi najbardziej brakuje możliwości wskazania miejsca, gdzie ma zacząć
    dekodować. Bo triggerami to się czasem można nieźle narobić, żeby coś z
    sensem otrzymać. A jak masz jednorazowy przebieg czy próbujesz dekodować
    gdzieś ze środka (bez początku), to jest słabo. Chyba, że czegoś nie
    doczytałem jak to zrobić :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg