    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Date: Wed, 15 Mar 2017 10:19:51 +0100
    <o9uqcp$rjr$1@node2.news.atman.pl>
    <22Tdb57p3I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
    <oa3okf$jqk$1@node2.news.atman.pl>
    <2eTdb8l5gI7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58c6931f$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <33Tdbb73bI7vhNv8%gof@news.chmurka.net>

    W dniu 2017-03-14 o 12:05, Adam Wysocki pisze:

    > Tak, dorzuciłem 1u na wejściu LM-a. W datasheecie nie ma tam kondensatora.
    > Wejście (-) jest do masy, wejście (+) jest do potencjometru.

    A to jeżeli tak to OK.

    > Zmienię też C14 z 10n na 47n, bo w datasheecie jest tam 0.05uF...

    To teoretycznie zależy od charakteru obciążenia. Gdzieś można nawet
    trafić na wzorki do liczenia.

    > Znalazłem też takie zdanie: "When using LM386 with higher gains (...), it
    > is necessary to bypass the unused input (...). This is done with a 0.1 uF
    > capacitor or a short to ground depending on the DC source resistance on
    > the driven input."

    Nieużywane to masz bypass do którego opcjonalnie (tak naprawdę warto)
    można podłączyć kondensator (jak go zewrzesz do masy do fajnie nie
    będzie) i wejście odwracające, które - no z nim jest pewien kłopot.
    Jakimś rozwiązaniem tego kłopotu jest dwójnik RC między 1 i 8 albo sam
    kondensator. Zwarcie spowoduje dużo większe wzmocnienie dla DC, co
    prawdopodobnie nasyci wzmacniacz.

    > Nie rozumiem tej zależności rozwiązania od rezystancji dla DC. U mnie,
    > skoro mam kondensator szeregowo z potencjometrem, rezystancja dla DC jest
    > duża, więc powinienem podłączyć nieużywane wejście do masy przez ten
    > kondensator, tak?

    Raczej tak. W miarę możliwości tak jak w układzie zalecanym przez
    producenta. Ten układ nie jest wart kombinowania. Jak masz kombinować
    albo masz wątpliwości, to jest trochę innych układów.

    Tylko jeszcze raz zwracam uwagę, że na poniższym schemacie masz inne
    połączenie. Nie przyglądałem się, być może zadziała, ale moim zdaniem
    nie ma powodu żeby aż tak kombinować. Chyba że są problemy ze
    wzbudzeniem przez zasilanie.

    > Hmm, chciałem dać dużo większy C10, niż C5.

    To dość oczywiste. Pytanie o pożądaną charakterystykę. Być może oba
    trzeba powiększyć.

    > Tu jest wykres, jak ten HPF powinien działać:
    > http://www.vlf.it/romero2/104.jpg

    Jak chcesz to dobrze zrobić weź jakiegoś spice i zasymiluj. Tylko nie
    bierz idealnego opampa do modelu, bo może wyjść śmiesznie.

    > Ślizgacz zawsze daje się tam, gdzie jest większy sygnał? Potencjometr już

    Albo do masy. Tak, żeby antena utworzona po włożeniu wkrętaka jak miała
    jak najmniejszy wpływ na działanie układu.

    > mam... celowo wziąłem taki duży, żeby móc mieć regulację od zera i nie
    > tracić czułości.

    OK. Zawsze miejsce na rezystor możesz zewrzeć.
    Chyba wszystko napisałem - trochę sporo tego, a ja póki co na
    antybiotykach, więc mogłem coś przeoczyć. Jakby co to powtórz pytanie.

    Pozdrawiam

    DD