    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Sat, 22 May 2010 10:30:20 +0200

    > Raczej nie i jestem święcie przekonany o tym, że nie byłaby uznana
    > współwinną nawet wtedy, kiedy by w ogóle nie włączyła kierunkowskazu. Co
    > najwyżej mogła by dostać za to niewielki mandat, ale wina i tak była po

    widac, ze nie masz pojecia o czym piszesz. Przyjecie mandatu to przyznanie
    sie do winy. Sama chec wystawienia mandatu przez polucje to juz oznaka, ze
    polucja uznaje Cie za winnego

    > Nie piszę tego z powodu, ze tak mi się wydaje, lecz dlatego, że znam takie
    > przypadki, które się przytrafiły znajomym. W jednym z takich przypadków
    cały
    > przebieg był dość śmieszny.
    > Także było wyprzedzanie na skrzyżowaniu i kolega, który wyprzedzał miał
    > nawet świadka (pasażera), że kobitka w ogóle nie zasygnalizowała skrętu na
    > skrzyżowaniu.
    > Niestety, kolega nie przyjął mandatu i sprawa poszła do sądu. Rozprawa
    była
    > bardzo krótka z orzeczeniem całkowitej jego winy. Sąd jednoznaczenie

    ale w momencie jak jest wspolwina to sa 2 osobje sprawy przed sadem. Jezeli
    zostal obwiniony to zostal skazany. Koniec kropka.

    > stwierdził, że przyczyną wypadku było niezgodne z PoRD wyprzedzanie na
    > skrzyżowaniu.

    i za to nalezy sie kara.

    > Kolega chciał żeby ją ukarali mandatem - mówił to zarówno policji jak i w
    > sądzie. Najfajniejsza była odpowiedź sądu, który stwierdził, że brak
    > sygnalizowania nie był bezpośrednią przyczyną wypadku, lecz niezgodne z
    > prawem wyprzedzanie na skrzyżowaniu. Ale kolega ma prawo zgłosić
    doniesienie
    > na policję o popełnienie wykroczenia drogowego przez tą kobietę, a sąd nie
    > ma podstaw do jej ukarania, bo ta rozprawa nie dotyczy tego wykroczenia.

    no dokladnie. Jak nie wie kedy co ma mowic to juz jego problem. Tak jak w
    przypadku kierowcy audi. ten byl winny wyprzedzania na skrzyzowaniu

    > Wtedy w przypadku jej przyznania się do winy zostanie nałożony mandat
    karny
    > lub w przypadku nieprzyznania się, sprawa zostanie skierowana do sądu,
    gdzie
    > zostanie rozpatrzona.

    taaa, szczegolnie po 30 dniach od ujawnienia wykroczenia.

    > Kolega nawet przyjechał do mnie i pytał czy ma składać doniesienie :D
    > Zapewne sąd bierze wszelkie możliwe okoliczności, ale w takiej sytuacji
    > wyprzedzający jest zdecydowanie na przegranej pozycji.

    wyprzedzajacy jest winny. Ja bym przymowal mandat

    Icek