  • Data: 2010-05-21 23:01:42
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:21052010.455DE592@budzik61.poznan.pl...

    > A ile razy widziałes złe sygnalizowanie manewru?

    Wiele razy. Ile dokładnie nie wiem, bo nie prowadzę statystyk. Z takich,
    które utknęły mi w pamięci, bo stworzyły poważniejszy problem/zagrożenie
    przypominam sobie kilka razy. Tak samo i kwestie wyprzedzania na
    skrzyżowaniu było wiele, ale dokładnej liczby także nie podam, a te, które
    mi utkwiły szczególnie w pamięci, bo sytuacja była "bardzo gorąca" to jest
    te kilka razy. Jeden z nich nawet był bardzo szczególny, bo gnojek dorwał
    jakieś auto z 400KM pod maską i chciał się popisać. Ja ruszałem sprzed
    skrzyżowania na światłach i sygnalizowałem wcześniej skręt w lewo, a on
    akurat dojeżdżał z tyłu za mną, wyprzedził mnię z lewej strony z piskiem
    opon przeciwnym pasem ruchu, po czym skręcając w prawo wpadł w poślizg na
    suchym asfalcie tak, że aż go obróciło i stanął w poprzek jezdni na środku
    przejścia dla pieszych, gdzie o mało nie potrącił pieszych. Gdybym nie
    usłyszał pisku opon to byłbym przekonany, że nie ma zamiaru mnie wyprzedzić,
    bo obserwując go we wstecznym lusterku nic na to nie wskazywało to
    prawdopodobnie doszło by do stłuczki. W ostatnim momencie się powstrzymałem
    od skrętu. Prędkość była niewielka, zarówno moja jak i jego, bo ja ruszałem
    spod świateł, a on za mną dość wolno dojeżdżał.

    > Dla ułatwienia podaj, ile razy widziałes dzisiaj, zeby nam jakies liczby
    > dziwne nie wyszły...

    Dzisiaj nie widziałem złego sygnalizowania ani razu

    > Z ciekawosci - po co obowiazek sygnalizacji skretu?

    Bardzo nie lubię tych, którzy tego nie wiedzą i cierpią na "chorobę
    sztywnego palca wskazującego lewej ręki".
    Tak więc nie pytaj więcej :)