eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniuRe: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Wed, 19 May 2010 16:22:33 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 59
    Message-ID: <ht0s6h$lfm$1@news.onet.pl>
    References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl>
    <4befe639$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl> <hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl>
    <4beffcc0$0$17104$65785112@news.neostrada.pl>
    <p...@4...com> <hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <hspdcf$uel$1@news.onet.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <hspi4s$d8u$1@news.onet.pl>
    <4bf0cf8a$0$17093$65785112@news.neostrada.pl> <hsrf5e$qe7$1@news.onet.pl>
    <4bf25839$0$17096$65785112@news.neostrada.pl>
    <hstmst$l8b$1@inews.gazeta.pl>
    <4bf260aa$0$17096$65785112@news.neostrada.pl>
    <hstnnj$o8t$1@inews.gazeta.pl>
    <4bf3c76c$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
    <ht0hop$332$1@inews.gazeta.pl>
    <4bf3db4e$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
    <ht0n3e$ql8$1@mx1.internetia.pl> <ht0mg1$eqt$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1274278929 22006 91.150.222.21 (19 May 2010 14:22:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 May 2010 14:22:09 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281691
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:ht0mg1$eqt$1@node1.news.atman.pl...
    >> Trzykrotne przekroczenie zwalnia z odpowiedzialności i przerzuca ją na
    >> innych uczestników ruchu?
    >
    > nikt nic takiego nie napisal. Zmyslasz.
    >
    >> Kobieta w punto miala obowiazek wypatrzyc zblizajace sie z nadmierna
    >> predkoscia audi wykonujac manewr skretu, ale kierowca audi skrzyzowania
    >
    > tak, miala obowiazek.

    No więc ona swojego obowiązku dopełniła. Zaraz Ci to wytłumaczę na
    przykładzie czasowo-przestrzennym.

    1. Kierująca Punto, będąc 50 metrów od skrzyżowania, spojrzała w lusterko
    wsteczne. Zobaczyła w BEZPIECZNEJ odległości na prawym pasie Audi A6. Audi
    znajdowało się c.a. 150 metrów za nią - czyli relatywnie DALEKO, biorąc pod
    uwagę odległości, jakie spotyka się podczas jazdy po obszarze zabudowanym.

    2. Ponieważ musiała skupić się na skręcie w lewo, nie mogła w tym samym
    czasie dokywać oceny prędkości samochodu Audi A6, znajdującego się za nią
    (co więcej, nie miała takiego obowiązku), założyła natomiast, że samochód
    jedzie w miarę przepisowo (mogła takie założenie zgodnie z PoRD poczynić).
    Co więcej - raczej mało kto zakłada, że jakiś debil będzie taką drogą
    zapierdalał 3x więcej, niż dopuszczalna.

    3. Włączyła kierunkowskaz w lewo, zwolniła (co zajęło jej c.a. 4 sekundy) i
    skręciła kierownicą w lewo. Po sekundzie usłyszała JEB i zobaczyła lecące w
    kierunku drzewa Audi, które widziała 4 sekundy wcześniej.

    Audi, jeśli jechało 150 km/h, pokonało przez całe 5 sekund od momentu
    spojrzenia w lusterko do momentu jebnięcia cały dzielący je od skrzyżowania
    dystans ok. 200 metrów.

    >> juz nie musial widziec bo sobie zapierdalal tak?
    >
    > mogl nie zauwazyc. Bylo slabo oznaczone.

    Oczywiście, przy tej prędkości na takie detale można nie zwracać już uwagi.

    >> Co to za brednie?
    >
    > nie brednie tylko stan faktyczny.

    Stanem faktycznym jest
    - Audi owinięte wkoło drzewa, z 2-ma ofiarami śmiertelnymi, ze zniszczeniami
    wskazującymi na grube przekroczenie prędkości dopuszczalnej
    - wyprzedzanie na skrzyżowaniu (nieistotne, czy oznaczonym, czy też nie -
    skrzyżowanie jest skrzyżowaniem).

    To są fakty niepodważalne.

    Mity i teorie - brak sygnalizowania zamiaru skręcenia, nie upewnienie się,
    że nikt jej nie wyprzedza.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: