-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Wed, 19 May 2010 16:22:33 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 59
Message-ID: <ht0s6h$lfm$1@news.onet.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl>
<4befe639$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
<hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl> <hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl>
<4beffcc0$0$17104$65785112@news.neostrada.pl>
<p...@4...com> <hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl>
<1...@b...poznan.pl> <hspdcf$uel$1@news.onet.pl>
<1...@b...poznan.pl> <hspi4s$d8u$1@news.onet.pl>
<4bf0cf8a$0$17093$65785112@news.neostrada.pl> <hsrf5e$qe7$1@news.onet.pl>
<4bf25839$0$17096$65785112@news.neostrada.pl>
<hstmst$l8b$1@inews.gazeta.pl>
<4bf260aa$0$17096$65785112@news.neostrada.pl>
<hstnnj$o8t$1@inews.gazeta.pl>
<4bf3c76c$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
<ht0hop$332$1@inews.gazeta.pl>
<4bf3db4e$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
<ht0n3e$ql8$1@mx1.internetia.pl> <ht0mg1$eqt$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274278929 22006 91.150.222.21 (19 May 2010 14:22:09 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 19 May 2010 14:22:09 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281691
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
news:ht0mg1$eqt$1@node1.news.atman.pl...
>> Trzykrotne przekroczenie zwalnia z odpowiedzialności i przerzuca ją na
>> innych uczestników ruchu?
>
> nikt nic takiego nie napisal. Zmyslasz.
>
>> Kobieta w punto miala obowiazek wypatrzyc zblizajace sie z nadmierna
>> predkoscia audi wykonujac manewr skretu, ale kierowca audi skrzyzowania
>
> tak, miala obowiazek.
No więc ona swojego obowiązku dopełniła. Zaraz Ci to wytłumaczę na
przykładzie czasowo-przestrzennym.
1. Kierująca Punto, będąc 50 metrów od skrzyżowania, spojrzała w lusterko
wsteczne. Zobaczyła w BEZPIECZNEJ odległości na prawym pasie Audi A6. Audi
znajdowało się c.a. 150 metrów za nią - czyli relatywnie DALEKO, biorąc pod
uwagę odległości, jakie spotyka się podczas jazdy po obszarze zabudowanym.
2. Ponieważ musiała skupić się na skręcie w lewo, nie mogła w tym samym
czasie dokywać oceny prędkości samochodu Audi A6, znajdującego się za nią
(co więcej, nie miała takiego obowiązku), założyła natomiast, że samochód
jedzie w miarę przepisowo (mogła takie założenie zgodnie z PoRD poczynić).
Co więcej - raczej mało kto zakłada, że jakiś debil będzie taką drogą
zapierdalał 3x więcej, niż dopuszczalna.
3. Włączyła kierunkowskaz w lewo, zwolniła (co zajęło jej c.a. 4 sekundy) i
skręciła kierownicą w lewo. Po sekundzie usłyszała JEB i zobaczyła lecące w
kierunku drzewa Audi, które widziała 4 sekundy wcześniej.
Audi, jeśli jechało 150 km/h, pokonało przez całe 5 sekund od momentu
spojrzenia w lusterko do momentu jebnięcia cały dzielący je od skrzyżowania
dystans ok. 200 metrów.
>> juz nie musial widziec bo sobie zapierdalal tak?
>
> mogl nie zauwazyc. Bylo slabo oznaczone.
Oczywiście, przy tej prędkości na takie detale można nie zwracać już uwagi.
>> Co to za brednie?
>
> nie brednie tylko stan faktyczny.
Stanem faktycznym jest
- Audi owinięte wkoło drzewa, z 2-ma ofiarami śmiertelnymi, ze zniszczeniami
wskazującymi na grube przekroczenie prędkości dopuszczalnej
- wyprzedzanie na skrzyżowaniu (nieistotne, czy oznaczonym, czy też nie -
skrzyżowanie jest skrzyżowaniem).
To są fakty niepodważalne.
Mity i teorie - brak sygnalizowania zamiaru skręcenia, nie upewnienie się,
że nikt jej nie wyprzedza.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.05.10 16:29 to
- 19.05.10 16:31 to
- 19.05.10 16:39 Jurand
- 19.05.10 16:44 Plumpi
- 19.05.10 16:45 to
- 19.05.10 17:19 Icek
- 19.05.10 17:29 Icek
- 19.05.10 17:30 DoQ
- 19.05.10 17:32 Icek
- 19.05.10 17:36 Artur Maśląg
- 19.05.10 17:40 Artur Maśląg
- 19.05.10 18:19 Cavallino
- 19.05.10 18:28 Icek
- 19.05.10 18:40 Jurand
- 19.05.10 18:41 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=