-
Data: 2010-05-19 16:22:33
Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
news:ht0mg1$eqt$1@node1.news.atman.pl...
>> Trzykrotne przekroczenie zwalnia z odpowiedzialności i przerzuca ją na
>> innych uczestników ruchu?
>
> nikt nic takiego nie napisal. Zmyslasz.
>
>> Kobieta w punto miala obowiazek wypatrzyc zblizajace sie z nadmierna
>> predkoscia audi wykonujac manewr skretu, ale kierowca audi skrzyzowania
>
> tak, miala obowiazek.
No więc ona swojego obowiązku dopełniła. Zaraz Ci to wytłumaczę na
przykładzie czasowo-przestrzennym.
1. Kierująca Punto, będąc 50 metrów od skrzyżowania, spojrzała w lusterko
wsteczne. Zobaczyła w BEZPIECZNEJ odległości na prawym pasie Audi A6. Audi
znajdowało się c.a. 150 metrów za nią - czyli relatywnie DALEKO, biorąc pod
uwagę odległości, jakie spotyka się podczas jazdy po obszarze zabudowanym.
2. Ponieważ musiała skupić się na skręcie w lewo, nie mogła w tym samym
czasie dokywać oceny prędkości samochodu Audi A6, znajdującego się za nią
(co więcej, nie miała takiego obowiązku), założyła natomiast, że samochód
jedzie w miarę przepisowo (mogła takie założenie zgodnie z PoRD poczynić).
Co więcej - raczej mało kto zakłada, że jakiś debil będzie taką drogą
zapierdalał 3x więcej, niż dopuszczalna.
3. Włączyła kierunkowskaz w lewo, zwolniła (co zajęło jej c.a. 4 sekundy) i
skręciła kierownicą w lewo. Po sekundzie usłyszała JEB i zobaczyła lecące w
kierunku drzewa Audi, które widziała 4 sekundy wcześniej.
Audi, jeśli jechało 150 km/h, pokonało przez całe 5 sekund od momentu
spojrzenia w lusterko do momentu jebnięcia cały dzielący je od skrzyżowania
dystans ok. 200 metrów.
>> juz nie musial widziec bo sobie zapierdalal tak?
>
> mogl nie zauwazyc. Bylo slabo oznaczone.
Oczywiście, przy tej prędkości na takie detale można nie zwracać już uwagi.
>> Co to za brednie?
>
> nie brednie tylko stan faktyczny.
Stanem faktycznym jest
- Audi owinięte wkoło drzewa, z 2-ma ofiarami śmiertelnymi, ze zniszczeniami
wskazującymi na grube przekroczenie prędkości dopuszczalnej
- wyprzedzanie na skrzyżowaniu (nieistotne, czy oznaczonym, czy też nie -
skrzyżowanie jest skrzyżowaniem).
To są fakty niepodważalne.
Mity i teorie - brak sygnalizowania zamiaru skręcenia, nie upewnienie się,
że nikt jej nie wyprzedza.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.05.10 16:29 to
- 19.05.10 16:31 to
- 19.05.10 16:39 Jurand
- 19.05.10 16:44 Plumpi
- 19.05.10 16:45 to
- 19.05.10 17:19 Icek
- 19.05.10 17:29 Icek
- 19.05.10 17:30 DoQ
- 19.05.10 17:32 Icek
- 19.05.10 17:36 Artur Maśląg
- 19.05.10 17:40 Artur Maśląg
- 19.05.10 18:19 Cavallino
- 19.05.10 18:28 Icek
- 19.05.10 18:40 Jurand
- 19.05.10 18:41 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=