  • Data: 2010-05-17 22:37:56
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4bf17b22$0$17104$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie osłabiaj mnie, to wynika z ogólnych przepisów, po za tym:
    >
    > Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    > pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    No to wskaż jeszcze, gdzie jest to napisane, ze musi się upewnić czy aby nie
    jest wyprzedzanym. Jest to dość rozmyty i małoprecyzyjny przepis, a skoro
    jest małoprecyzyjny to trudny do zweryfikowania i do egzekwowania.

    Natomiast na temat wyprzedzania Art. 24 jest precyzyjny i jednoznaczny:

    7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na
    którym ruch jest kierowany.

    Zauważ słowo "ZABRANIA", czyli inaczej mówiąc pod żadnym pozorem nie wolno
    jest tego robić i nie ma w tym przypadku żadnych odstępstw, ani okoliczności
    łagodzących np. niezauważenie skrzyżowania lub znaków drogowych.

    > Szczególna ostrożność to Twoim zdaniem skręcanie na pałę bez patrzenia w
    > lusterko?
    >
    > Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
    > sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >
    > Myślisz, ze samobójca w Audi wyprzedzał na skrzyżowaniu pojazd
    > sygnalizujący "zawczasu i wyraźnie" zamiar skrętu w lewo? Bardzo mało
    > prawdopodobne.

    A skąd ta pewność, że nie było "za wczasu" ?
    Poaz tym, kiedy to jest "za wczasu" ? Kilometr przed skrzyzowaniem, 100m,
    5m, a może 10cm ?
    Tu PoRD jednoznacznie nie precyzuje, kiedy to jest "za wczasu". Zatem "za
    wczasu" jest wtedy, kiedy uzna to za stosowne kierowca.

    > Szukać dalej czy wystarczy?

    Nie musisz dalej szukać, bo i tak nie znajdziesz, a wszystko co piszesz to
    są jakieś konfabulacje, niepoparte żadnymi przepisami.