  • Data: 2010-05-17 22:00:35
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Logika szwankuje ?
    > To może jeszcze raz.
    > Pokazałem skrzyżowanie, a zaraz za tym skrzyżowaniem znak końca
    > miejscowości oraz końca terenu zabudowanego.
    > Znaki te stoją za skrzyżowaniem patrząc od strony od której jechały
    > pojazdy. Pytanie moje brzmiało: "Dlaczego uważasz, że znak początku
    > miejscowości oraz początku terenu zabudowanego znajdował się tuż przed
    > skrzyżowaniem ?" Oczywiście mowa cały czas w odniesieniu do jadących
    > pojazdów, które brały udział w wypadku.

    w jedny z postów pisałem, ze aby miec pewnosc co do terenu zabudowanego -
    trzebaby wiedziec, czy tablica napewno stoi.
    Sadziłem, ze odpowiedzia było pokazanie tablicy na zdjeciu nr 2, bo z tej
    strony nadjechali.

    > Miał prawo oczekiwać, ale także miał OBOWIĄZEK zwolnić do 50km/h czego
    > nie zrobił oraz nie wyprzedzać na skrzyżowaniu, co uczynił.

    nie mowimy o tym, kto miał jaki obowiazek, tylko kto spowodował wypadek.
    Kierowca audi na pewno, ale jezeli keirowczyni punto zle zasygnalizowała
    manewr to ona rowniez.

    [...]
    pozwole sobie ciachnac, bo zupelnie nie na temat było.

    > No to kolego masz ogromne braki w wiedzy z PoRD, bo to co napisałeś
    > nie jest prawdą.

    hmm
    wskazesz bład w rozumowaniu?
    W jaki sposób bedac na drodze z pierwszenstwem, moge znaleźc sie na drodze
    podporzadkowanej, bez zadnego dodakowego znaku?

    > I co niby PoRD jest zapis, ze jak ktoś nie zasygnalizuje skrętu na
    > skrzyżowaniu to pozostałym uczestnikom ruchu wolno w tym momencie
    > łamać PoRD ? Uważasz, że jak ktoś nie zasygnalizuje skrętu na
    > skrzyżowaniu to przestają istnieć paragrafy zabraniające wyprzedzania
    > lub nakazujące ustapienia pierwszeństwa ? Weź no pomyśl logicznie.
    > Jeżeli nawet ona by się przyznała, że nie włączyła kierunkowskazu to
    > co najwyżej dostanie za to mandat, ale wina i tak pozostaje po stronie
    > kierowcy Audi.

    nie, wtedy dochodzimy do ustalania winy.
    Przykładowo, jezeli wbiegne pod samochoód i ten, probujac mnie ominac,
    wpadnie na drzewo, to zostane winnym spowodowania wypadku, czy moze zaplace
    mandat za przechodzenie w niedozwolonym miejscu?

    > Dokładnie, ponieważ bezpośrednią przyczyną wypadku było wyprzedzanie
    > przez kierowcę Audi pojazdu, który na skrzyżowaniuy zmieniał kierunek
    > jazdy, a nie brak sygnalizowania.

    oczywiscie.
    Przeciez kierowca audi to samobójca i jakby widział poprawna sygnalizacje
    zamiaru skretu, to i tak wyprzedzałby punto celowo probujac spowodowac
    wypadek.

    > Biegli zapewne już wiedzą dokładnie,

    cóz, cos musza napisac.
    Sposób sygnalizowania przez punto jest nie do ustalenia.

    > tym bardziej, że jeżeli miał on
    > przebieg taki jak został opisany w mediach to wina jest oczywista i
    > definitywna.

    no panie, skoro tak napisali w ynternecie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.